![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Mulla lukee otteessa 205R16C. Saanko muutoskatsastettua 35" 12.5 R15"? Vai eikö mullakaan tarvii muutoskatsastaa? Miten nämä nyt menee? ![]()
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Sun pitää tyytyä esim. 33x10.50R15 kokoon, 35” on yli 15% korkeempi ja 12.50” on yli 105 mm leveämpi.
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Eikös nyt sitten Grand Cherokee ZJ:ssä ole 245/75 R15 rengaskoon perusteella suurin mahdollinen 861mm, eli taitaisi osua just sopivasti 305/70 R17 joka STRO:ssa 860mm? Tietäisi mitä renkaita lähteä tilaamaan vanhojen kuluneiden Cooperien tilalle
![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. Viimeksi muokannut Timo_L : 28.01.2021 23:19 |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Vai onko vielä tälläkertaa mahdollista selittää todistuksilla 60 ja 61 olevan samoja alustaltaan? Asiahan on puitu kymmenet kerrat haun mukaan, mutta mites tämän muutoksen jälkeen? Onko toivoa saada hj60 35x12.5 tuumaisia renkaita? Tuntuu että tietämätön katsastaja monesti hylkää rengasehdotukset ihan vaan varmuudeksi. |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tällainenkin "julkaisu" on aiheesta: https://www.slck.net/viewtopic.php?f=21&t=9591 Mutta kun on lyijykynää ja eri fontilla kirjotettu alalaitaan tuo "Koskee koko mallisarjaa, HJ60 jaHJ61, 1980-1990" ja muutenkin vain kuva todistuksesta, niin tuo ei ole kovin pätevä selvitys. Mutta lienee saatavilla parempikin todistus. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Puskurihommistakos ei kenelläkään ollut tietoa -98 mallista tuoreampaan?
|
#8
|
||||
|
||||
![]()
Jousitus muutos.
Jos otetaan 60-luvun auto, jossa ala ja ylä tukivarsi rakenteessa kolmiotuki varsi tyyppiset. Jouset on vääntösauvat. "Ajoneuvon alkuperäisen jousitus tyypin saa muuttaa muutossarjalla, jonka tulee olla kiinnikkeitä lukuun ottamatta tehdasvalmisteinen ja soveltua muutoksen kohteena olevaan ajoneuvoon." Jos vääntösauvat poistaa. Ja asentaa kolmio tukien sisään kierrejouset (esim. iskunvaimentimiin "coil over" tyyppiset). Millä tuo ajoneuvoon soveltuvuus todetaan? Ja akselisto muutoksissa. Siellä puhutaan mallisarjasta. Jne. Mutta myös teksti "tai akselistorakenteen muutos osiin". Niin tuo "TAI" ja sen jälkeen oleva lausunto, onko tulkittavissa, että akselisto rakenteen voisi mahdollisesti muuttaa myös mallisarjan ulkopuolisiin, jos muutoksessa käytettävät osat kokonais massaltaan, jne. soveltuu kohteeseen (kiinnikkeet itse tehtynä). Edessä kolmio tukivarret vaihtaa macpherson tyyppisiin tolppiin. Takana jäykkä akseli erillisjousitettuun.
__________________
http://s1269.photobucket.com/user/Je...?sort=2&page=0 Viimeksi muokannut Jeep-Ukko : 31.01.2021 21:39 |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Mitä jos vanhassa otteessa lukee ainoastaan huomautuksissa renkaat 205R16 tai 10.5R15 LT
Viimeksi muokannut kesis : 31.01.2021 10:42 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 2 (0 jäsentä and 2 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Rengas- ja moottorimuutoksien rajat muuttumassa! | -MaTTi- | Tekniikka & Jutustelu | 839 | 19.11.2021 10:25 |
Rajat kiinni ja äkkiä!! | Lars | Society | 3 | 09.02.2016 19:31 |
Gen2 pajeron moottorimuutosten leimaus | Dectane | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 03.01.2013 14:29 |
Kylla ne kohta autoihinkin tarkat rajat... | Korpikumpu | Chit-Chat | 16 | 19.12.2009 20:38 |
Onko pykälät lavan pituudesta muuttumassa? | _Metal_ | Tekniikka & Jutustelu | 25 | 09.07.2007 10:34 |