![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Sillä varmaan yritetty romppu kenguru kaasua saada rauhoitettua.
__________________
.salon seudun OFF ROAD Ry. pari Toyotaa |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Kertokaas viisaat miten erottaa HJ61 laturista, että onko se mitä mallia. Räjäytyskuvien mukaan löytynyt 61:stä sekä 30A että 40A cold spec. Jälkimmäinen ollut varmaan kaikissa uutena Suomeen tuoduissa, mutta itellä tuontipeli, niin ei varmuutta kumpi se on.
Noissa on mm. eri laakerit. Oisko jollain ylhäällä suomipelin laakerin tyyppiä? EDIT: Tää ratkes, 30A:ssa n. 50mm laakerin halk, 40A:ssa n. 60mm
__________________
An nescis, quantilla prudentia mundus regatur Viimeksi muokannut Hessu888 : 20.01.2021 23:39 |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Joskus vuosia sitten oli jossain keskustelua noista kaasuvivun jousista. Liekö joku väitti, että muun muassa Suomeen tuoduissa HJ-61:ssä olisi ollut kaksi jousta juuri sen takia, kun täällä ajetaan talvet paksut kengät jalassa. Mulla oli tosin vaan yksi jousi paikallaan ja auttoi kovasti jo sekin kun sain viriteltyä halvasta jousilajitelmasta kaksi jousta lisää sinne. Taisin jopa yrittää ostaa tojotan tiskiltä uutta jousta, mutta eioota tuli.
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä |
#4
|
|||
|
|||
![]()
HJ61:n pomppukaasua pystyy kahden jousen lisäksi hillitsemään kohtuullisen tehokkaasti mutta ennenkaikkea halvalla ja helpolla virityksellä kun laittaa yhden jousen päälle naftisti istuvan polttoaineletkun pätkän. Letkun pituutta muuttamalla sitten helppo säätää kitkaa. Ei ehkä hienoin viritys mutta yksinkertaisuudessaan toimiva kikka. Siinä originaalissa jousessakin taitaa joku samankaltainen muovikuori ajamassa samaa funktiota.
__________________
Ruoste on ystävä. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Morjens. Mulla beejiissä hj60 tekniikka. Eilen sitten ilmeni ongelma ettei lähde tallista käyntiin, ei edes lupaa. No siitä sitten lähdin selvittämään tuleeko polttoainetta. 1 suuttimelta suihkuputki auki ja starttaamaan. Heikosti tulee. Vaihdoin nafta suodattimen. Ei vaikutusta. Siitä sitten lähdin veikkaamaan siirtopumppua. Purkasin pumpun pöydälle. Tulopuolen banjopultin sihdissä oli pieni kumiriekale. Mäntä tosi naarmunen sekä venttiilin lautasessa näkyi kulunut "rengas". Venttiilin jousta hieman kiristin ja kasasin koko pumpun uudelleen. Tämän jälkeen käsipumpulla ilmaisin ja lähti käyntiin. (Ennen purkaamista käsipumpulla ei saaanut kovaksi)
Tämähän nyt oli varmaan vaan elvytystä joten onko ideoita mistä uusi siirtopumppu vai käykö jonkun traktorin tms korvaavaksi?
__________________
Montenegro Offroad Club member #84 |
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
Kyllä se käsipumppu pumpatessa aavistuksen välistä naftaa tyrkkäsi... jostai topicista olin lukevinani että olisi harvinaista silti että vetäisi ilmaa käsipumpun välistä mutta tiiä tuota.Toki voisihan senkin varuiksi vaihtaa.
Nyt alkuun tilasin jonkunnäköisen korjaussarjan jossa takasiniskuventtiili ja jousi mukana. Sekä laitan ennen pumppua linjaan irtonaisen takasiniskuventtiilin ja karkean esisuodattimen.
__________________
Montenegro Offroad Club member #84 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Discovery topic | Heguli | Chit-Chat | 269 | 21.08.2025 08:39 |
Huutonet Topic | psychobilly | Linkit | 15 | 03.03.2016 22:38 |
Syntymäpäiväonnittelu -topic | Skorpioni | Chit-Chat | 116 | 02.03.2014 18:32 |
Flippikeula topic | Repro | Tekniikka & Jutustelu | 14 | 03.12.2007 21:37 |