![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Moottorin KannakkeetEi nuo nyt tietysti niin kovin vaikeita kappaleita ole sopivasta plootusta rakentaakkaan. Ongelma on kuitenkin mittatarkkuus, eikä niitä ole kovin mukava rakennella moottorin kylkeen, jos moottori killuu epämääräisten kannakkeiden varassa. Tilaa on niukasti ainakin pakosarjan puolella. Helpointa olisi rakentaa mittatarkasti, jos jostain saisi jostain lainaksi juuri sopivat kannakkeet, niillä voisi rakentaa moottoria /autoa vastaavan jigin uuden kannattimen ”telakaksi”. Saa helposti mittatarkan tuloksen ja auton ei tarvitse olla siinä paikalla. Rakensin viime kesänä edellä mainitulla tavalla 463 350Turboon vasemman puolen kannattimen 8 mm matalampana. Tämän tein siksi, että käsittämättömästä syystä uudet (kyllä oikeat, juuri ne kannatinkumit jotka kuuluu olla) nostivat moottoria niin paljon että turbon putki otti ajoittain kiinni konepellin rakenteisiin. Kannattaa olla tarkkana mallikannakkeen / auton version suhteen. Äkikseltään luulee, että saman kokoiset ja ulkonäöltään samanlaiset lohkot olisivat samanlaisia. Minun tapauksessani meinasi tulla virhe, ulkoisesti ”samanlaisissa” lohkoissa kiinnitysreikien paikoissa olikin eroja verrattuna MB124 300D:hen. Muuten palstalla on ollut noin 10 vuotta sitten Pee:n valokuvia moottorin kannatinten rakentamisesta 460 300D:n moottorin ollessa paikallaan. Yrjö VI
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
Jossain vaiheessa pitää tekniikkaa sovitella runkoon, joten nyt kysymys välikardaanista.
Paljonko teillä on välikardaanissa liikevaraa? Mikähän tuossa riittäisi estämään pohjaamisen. Tuskin se toiseen suuntaan niin paljoa venyy että irti lähtisi, mutta riittääkö 20mm? 25mm? Mulla se tulee 722.6sen perään joten laipan joutuu joka tapauksessa keksimään. |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Todistetusti kohtuuton käyttäjä ja ylikuormittaja... |
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Muut kardaani ovat vakioita, joten ne varmaan toimivat. Jakiksen edessä olevan putken "lommoa" syvennän vähän niin ei ota ainakaan siihen kiinni etukardaani. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Kannatta tsekata, ne laipat saattaa mennä vaihtamalla ihan bolt on
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Itsellä ei pitkittäin kardaanissa ole juuri ollenkaan väliä, ehkä sentti pari?
Onko jollain vinkkiä mistä sais järkirahaan pitkään w460 taka sivukylkien korjauspellit alkuperäislaatuisena? Tarvikkeen ostin jo +100€ mutta tosi ohutta peltiä, alkuperäisen hintaa kysellessä taisi +400€ löytyä hinnaksi kappaleelle. |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Hei
Olen teettämässä tarroja maasturiin (w460). Muistaako kukaan oliko vai ei (tai onko jollain tallessa) kuskin aurinkoläppään liimattua ohjetta siitä miten nelivetoa käytetään? |
![]() |
Luokat |
mercedes, mersu |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 2 (0 jäsentä and 2 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Räjäytyskuvia mersusta | Larha | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 23.06.2015 07:30 |
Huomio!!! Kaikki metsästystä/ammuntaa harrastavat offroad miehet ja naiset!!!! | TOPPAHOUSU | Chit-Chat | 87 | 26.11.2008 14:00 |
Mersusta loppuu joustot! | Larha | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 26.02.2008 20:41 |
Mersusta huoltoauto | MakeH | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 13.04.2006 17:24 |
Mersusta | Masi | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 23.11.2005 18:07 |