![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Granviasta otin pois koko laitoksen kansiremontin yhteydessä ja tein sokeat laipat molempiin päihin. Nippusiteellä alipaineletku kaksikerroin lyttyyn niin ei imeskele joutavia. Toimii ![]()
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Tuli laitettua j90 pätkään tuo cng kaasukonversio, kun vielä saa vuoden loppuun valtiolta tukea.
Eihän tässä varmaan mitään järkeä ole, kun autoon on uponnut jo aivan tolkuttomasti rahaa, mutta eipähän tarvii miettiä mihin sitä käyttäis. Kysymys: peräkonttiin tuli 4 kaasupulloa, jotka painaa reilut 200kg, sekä uusi vanerinen välipohja. Perse ei tästä tykännyt, vaan päätti nyökähtää alas, ja on nyt selkeästi keulaa alempana. Autoon on just uusittu vakioiskarit (eteen kylläkin) ja takana on myös lähes uudet. Ei siis huvittaisi koko alustaa tehdä, vaikka jouset onkin vanhat. Millä perää olis järkevintä korottaa niin, että ajettavuus olis hyvä, ja toimisi tuon uuden kuorman kanssa? Korottavia HD iskareita löysin, mutta meneekö ne taas vakioiskareilla? Riittäisikö jotkut korottavat palikat jousen alle? |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Eihän ne iskunvaimentajat korota yhtään.
Jouset kantaa kuorman. Eli uutta kantavampaa jousta vaan alle. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Päädyin nyt uusiin jousiin, mutta seurasi toinen ongelma.
Auto on 3ov, ja perässä on ylimääräiset 200kg. Hd jousia saa kyllä pitkään malliin, mutta ei äkkiseltään pätkään. Paljon jäykemmät on pitkän mallin takajouset? Jos pitkässä mallissa on perässä esim. 150kg enemmän painoa vakiona kuin pätkässä, niin pitkän vakio jouset kävisi tuohon kuormattuun pätkään hyvin. Hd jousia ei löydy myöskään kuin korotettuna, ja niiden kanssa vakioiskarit ei ilmeisesti ole kovin hyvät, eli voi tulla aika pinta kova alusta. Olisiko kellään mitään arvausta tuosta perän painosta pitkässä vs pätkässä? |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Moi!
Olisi kdj95 tulossa itselle ja vanteita ja rengastusta jo katselussa siihen. Mahtuuko 15" vanteet alle vai ottaako jarruihin kiinni? |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Ei sovi 15” eteen kuin rajulla satulan sheivaamisella.
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
Kiitos tästä, jätetään siis 15-tuumaiset pois laskuista!
Entäs onko 31" maksimi rengaskoko vakioalustalla, että mahtuu pyörimään ja mikä silloin olisi optimaalinen ET-luku vanteelle? Semmoinen setti siis haussa, että voisi huoletta ajella leimallekkin, ei jaksais enää leimarengas-jumppaa tämän kanssa harrastaa ![]() *Edit: tämä kyseinen yksilö on levikkeetön malli Viimeksi muokannut ju1zma : 22.11.2020 19:19 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
kzj 95 rengaskoko?? | KZJ-95 | Tekniikka & Jutustelu | 15 | 18.07.2018 22:00 |
Myydään kzj-95 cruiserin astinlaudat | Rölli | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 5 | 15.03.2018 14:38 |
Myydään Land Cruiser Kzj-95 | onsekone | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 28.10.2010 17:11 |
kzj-95 alkuperäinen korkeus? | Rölli | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 16.09.2010 20:54 |
KZJ 95 ja korotus? | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 11.02.2010 13:34 |