|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#676
|
||||
|
||||
Olen ajellu ongelmitta reunapiestyillä vetareilla viimeisen 10 vuotta. Toki ajelu on sisältänyt lähinnä hiekkateitä irstaiden keski-iän loppusuoralla ja jo sen ylittäneiden suomenruotsalaisten hirviukkojen täyttämän matkustamon tuoman kuorman kanssa.
Itse koitin ensin noihin putinpäihin lyödä messinkituurnan kanssa. Eivät lähteneet irtoamaan ennen kun rupesin pelkäämään kierrevauriota. Hyvä tietää että tuo konsti toimii... Viimeksi muokannut Radis : 04.10.2020 10:03 |
#677
|
||||
|
||||
takaanjaalleviivaan että eituleolemaan viimeinen virhe jonka laiskajasaamaton topicinpitäjä tekee puutteellisella tietotaidolla touhutessaan... taisihan Radis tosiaankin kertoa jotta toyotan virallisen mikä/missä/milloin-korjaamoopuksen mukaan kiinnijumittuneet lieriöt olisipitänyt loihtia irti jollakin epämetallilla lyömällä muttakun siinä tilanteessa meikäläisen maltti ei kantanut fiskarssin kirvesmiesvasaraa kauemmaksi... nooh katsellaan mitä tulemanpitää... onneksi niitä vetolaippoja voi kiristellä joka kusitauon ratoksi ja onhan viimeisenä vaihtoehtona mahdollista kuumaliimata laippaa napaan muutamin pistetartunnoin
seuraavaa viimeistävirhettä lienee tarjolla kun pinionin laakereita pitäisi kopeutua kiristelemään... Tamgearsilta tilatuissa korvaavissa versioissa sisempi laakeri oli Koyolainen ja ulompi kartiolaakeri AB Svenska Kullagerfabrikenin tuotantoa... baitövei... mahtaako kukaan tietää missäpäin ruåtsinmaata tuo India mahtaa sijaita?
__________________
FJ40 1967 -vaasansatama- BJ40 1976 -oldMama- BJ40 1977 -afrikantähti- BJ42 1981 -rosvo- BJ75 1987 -hillbilly- |
#678
|
|||
|
|||
Jossain siellä etelässä Malmön suunnilla varmaankin?
|
#679
|
||||
|
||||
Kartat ja maanosat hämärtyy....
Taitaa Malmö olla uutta arabian niemimaata, asukkaista päätellen....?
__________________
Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti. Jeep Grand Cherokee 4L suora-6. vm-95. Oldsmobile 98 Luxury Sedan V8 425cid super rocket. vm-66 Honda CB 750 F2 Seven Fifty. vm-98 MYYTÄVÄNÄ: https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912 |
#680
|
|||
|
|||
Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
Tekemällä oppii. Yleensä jo kolmannella yrittämällä tulee hyvä. Näin ainakin itsellä. |
#681
|
|||
|
|||
Hienoja projekteja, ja etenevätLainaus:
Siis vaikka nuo "merkitsevät" numerot (tässä 30306) on oikein, niin kartiorullien kulmat on lähes aina väärät; Siis rullat on melkein lieriöitä, vaikka pitäisi olla melkein puolta pienempiä toisesta päästä. (sama ongelma näyttäs olevan myös pinjonin sisemmässä laakerissa?) Tästä seuraa se, että laakerin aksiaalinen kuormituksen kesto on huomattavasti pienempi. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että kun hypoidiperässä pinjoniakseli on alempana kuin vetoakselit, ja hampaat on viistot, niin pinjoniakselissa esiintyy suuria aksiaalisia voimia (siis pinjoni pyrkii perämurikassa sisään/ulos) ja tämä tuhoaa väärät laakerit nopeaa, erityisesti raskaassa käytössä. Ja monesti nuo tarvikelaakerit on tehty paljon huonommista materiaaleista/hutiloiden... Jos sinulla on tuo vanha laakeri tallessa, niin vertaa noita laakerien pintojen kulmia. (kuvista saa sen käsityksen, että tuo tuhoutunut laakeri olisi alkuperäinen?, ja tuo uusi "inkkari-" laakeri olisi tyypillinen tarvike?) p.s Jos meinaat entisöidä tuon FJ-40, niin minulta löytyy FJ-55 etuakseli, joka on noilla vanhemmilla "harukka-" vetoakseleilla. (3,7 välityksellä, ei napalukkoja) |
#682
|
||||
|
||||
Lainaus:
PeppiPitkätossua lainaten jossakin Taka-Intiassa tehty laakeri löysi siis paikkansa perän uumenista... pinionilaakerirojut tuli nakattua pirttiin jaksamatta senpidemmälle jäädä kartiokulmia murehtimaan... ompahan sitten hyväsyy lähettää tulikivenkatkuista asiakaspalautetta tamgearsille jos Taka-Intialainen tarvikelaakeri ei kestäkään kuuttasataatuhatta Pajunkissan OEM-laakerin tavoin!... kokoroska tulisiis kasattua wanhalla krymppiholkilla + 0,2shimmilevyllä... entiedä olikositten oikein vaiko väärin mutta ainakin omissapikkukätösissä pyöritellessä paketti tuntui verraten mukiinmenevältä... eimuutakuin eteenpäin periaatteella perästäkuuluu sanoi torvensoittaja perän koeajoissa turvauduttiin tuttuuntapaan sinkkisankon tarjoamaan virkaapuun... kospapa köyhäntalonporsaana en omista heittokelloa enkä mittauksista muutenkaan mitään tajuaisi niin tässätapauksessa perän kuivaharjoittelussa mentiin ihanvaan karvaperseisenmiehen takapuolituntuman sekä kuparisprayn turvin... tämäkö nyt olise coastside???
__________________
FJ40 1967 -vaasansatama- BJ40 1976 -oldMama- BJ40 1977 -afrikantähti- BJ42 1981 -rosvo- BJ75 1987 -hillbilly- |
#683
|
||||
|
||||
rosvon ajokausi alkoi vihdoinjaviimein viikkositten...
...päättyäkseen tänään lakisääteisen vuositarkastuksen parastaennenpäiväyksen umpeutuessa... ajattelinnimittäin suorittaa taktisen peliliikkeen jättämällä jännäkakatukset väliin tältävuodelta... siitäsattuneestasyystä että 14.1.2021 rosvo viettää 4kytvuotissynttäreitään... jonkajälkeen suoritettavalla jännäkakatuksella olisimahdollisuus lunastaa 2vuotta peliaikaa... ...sitäodotellessa käytin peliaikaani varikkopilttuussa rengastusten koeponnistusten merkeissä koskapa vuosisitten viitasaarelta haetut kauhistuttavatmatelijat odottivat edelleen virallista allepanoaan... ...tätätoimenpidettä olinkin jopitkään jännäkakattanut koskapa tämän palstan parhaita/pahimpia kertomuksia lukiessa takaraivoon on muodostunut sellainen kuva jossa creepyt eivät edusta hondamiesten märkiäpäiväunia ajettavuudeltaan... siitäsyystä lähdinkin varovaisesti liikkeelle rengastamalla ensin etuakselin jotta saisin realistista pers'tuntumaa siitä kuinka kolmiseiskatbeadlockvanteineen lähtevät ohjausta sinnesuntänne vetelemään... ...mutta kuinkas sitten kävikään ...siinävaiheessa kun 5tietä pystyi paahtamaan yhdenkäden etusormiotteella vauhtineulan osoittaessa 80km/h (gpsnopeus 96km/h!) tajusin olevani onnistumisen äärellä kauhistuttavienmatelijoiden suhteen... ...tai pikemminkin pienimuotoisen ihmeen äärellä sillä seuraavassa listausta siitämitä ajettavuuden suhteen EI oletehty: -tasapainotettu -muovikuulitettu -glykoloitu -uretaanipuslitettu -casteroinnit säädetty -haritukset/auraukset mitattu ...ja ennenkaikkea... ohjausiskaria ole olemassakaan!
__________________
FJ40 1967 -vaasansatama- BJ40 1976 -oldMama- BJ40 1977 -afrikantähti- BJ42 1981 -rosvo- BJ75 1987 -hillbilly- |
#684
|
||||
|
||||
lyhyenmuttaytimekkään ajokauden päätteeksi voitaisiin tarkistella mitäkaikkeamuuta rosvolle tuli lukkoakseliremontin lisäksi tehtyä... sieltätäältä hilseilevää maalipintaa fiksailtiin tusserolla hieromalla jolloin sieltätäältä paljastuikin pahanpojan entisenelämän vitivalkoista maalipintaa...
...jonkamyötä koko kottero uudelleenverhoiltiin mattamustalla kilikalilla suhuutellen... ...siinäsamalla bj42n kantikkaat silmälasitkin riisuttiin pois koskapa sillätavalla saatiin aikaan industriaalisempaa ilmettä...(ainakin omastamielestäni) takaakselin kardaania tuli modifioitua koskapa alkuperäisessä bj:n/hj:n partikkeleiden ristisiitoksessa oltiin turhankin huulilla liukupintojen suhteen... käytännön elävästäelämästä poiketen tälläkertaa jatketta lisättiinkin naaraskappaleeseen romulaarista löytyneen kanssasisarensa suosiollisella avustuksella... ...jokasitten kuumaliimalla kiinni ...jokasitten penetroitiin uroskappaleen päälle sekä sisäänliu'uttaen... seuraava ultimaatum liittyikin sitten takalyhtyihin... iänikuisten talmujen tilalle tuli tilattua kiinanpoikien led-baarit... joiden muovista tunnelmaa häivytettiin kuvankaltaisesti koteloimalla... ...alunperin meinasin upottaa tuikut takapuskuriin muttasitten tulinkin siihen tulokseen ettäseolisi jotenkin liian pajeromaista... jotenka loppusijoituspaikaksi muotoitui korin alalaita saluunanovien välittömässäläheisyydessä... ...sähköliitännätkin tulitehtyä (vapisevin)ominpikkukätösin... suuntamerkit kuin E-sarjan mersussa konsanaan... ...javoinkertoa että En todEllakaan olEkiinnostunut takavalojEn puuttuvista kirjainmErkinnöistä!
__________________
FJ40 1967 -vaasansatama- BJ40 1976 -oldMama- BJ40 1977 -afrikantähti- BJ42 1981 -rosvo- BJ75 1987 -hillbilly- |
#685
|
|||
|
|||
Lainaus:
Nuo suojaamattomat hapettuu ja saattavat aiheuttaa oikosulun. |
#686
|
||||
|
||||
Miten toi pinionin mutteri on noin huulilla? Toivottavasti lyöty lukitusura riittää akselille asti, ettei löysty ihan heti.
__________________
An nescis, quantilla prudentia mundus regatur |
#687
|
||||
|
||||
Toyota Pajero
__________________
Liian monta ikuisuusprojektia... |
#688
|
||||
|
||||
Eipä tarviikkaan olla, E-merkintä pakollinen vasta 1.3.1983 käyttöönotosta eteenpäin. Mut muista laittaa takaheijastimet, puuttuvista jaetaan hylkäyksiä. Ei saa korjauskehotuksella laittaa jos molemmat puuttuu.
|
#689
|
||||
|
||||
kurkataampa sisään mitäsitätuli pikkukaljoissa huutokaupasta huudeltua...
empävoisi kuvottavampaa sisätilaverhoilua kuvitella kuin kaikenkattava 70-lukulainen kokolattiamatto... ...vallankinkun sillä oli verhoiltu vaneria jollapuolestaan oli verhoiltu 40-sarjalaisen tavaramerkillisiä ominaisuuksia... näitä ei tule ikävä... ...kokolattiamattoverhoilun purkamisen jälkeen alta alkoi paljastumaan lisää 40-sarjalaisen tavaramerkillisiä ominaisuuksia... ...siistiä sekä muutenkin kätevää että renkaiden kulutuspintaa pystyy tarkkailemaan ajon aikana suoraan sisätiloista pitäen kuskinlattia nostatti pintaan pohjapeltipokkausperversioitani... ...kutenmyös kuskinjakkara kuumoittavine kääntömekanismeineen sekä altalöytyvine 1000000laatikoineen... vanteita epäilin ensin joksikin korvikkeiksi... ...muttasitten hoksasin että nämähän ovatkin toyotan 15tuumaiset OEM-kiekot ajaltaennen lukkovanteita... pölykapseleita kahlitsevat klipsit kylläkin kääriytyneet jonnekin matkanvarrelle... ...sikaosaston suursiivouksessa löytyi myös OEM-riiput... ...jotka jossakin edellisessä elämänvaiheessa ovat joutuneet antamaan tilaa näille riipuille jotka vastaanväittämättä ovat pornointa kingsize-kokoa mitäikinäolennähnyt ...lisäksi sikaosaston suursiivouksessa paljastui myös takapuoliovi... sekin mallia OEM... ...kääntöpuolen satamajätkiä valistavine varoitustarroineen... ...löytynyt takapuoliovi laittoi mielikuvitukseni laukalle... olisikohan ollut niinettä tämä kyseinen yksilö olisi alunperin ollut soft-toppia amerikanmallia puoliovineen...... sitä näkemystä puoltaa myös se että vararengastelineen ripustukset löytyvät korin sekä vasemmalta/että/oikealta puolelta?? (jompikumpi jälkiasennettu???)... hoxpox myös korin kulmista löytyvät rättikaton kiristysremmien raudat??
__________________
FJ40 1967 -vaasansatama- BJ40 1976 -oldMama- BJ40 1977 -afrikantähti- BJ42 1981 -rosvo- BJ75 1987 -hillbilly- |
#690
|
||||
|
||||
Oikee papan helmi
__________________
An nescis, quantilla prudentia mundus regatur |
#691
|
||||
|
||||
Tämä ominaisuus kannattaa muistaa leimalla, jos katsuri alkaa huomauttelemaan, niin voi korjata mahdollisen virheellisen tulkinnan.
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! http://www.roverfriends.fi/ 3 Amigos-never travel alone |
#692
|
||||
|
||||
Helppo kohde....
Pientä hipistelyä katsastukseen ja museoleimaan.....?
__________________
Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti. Jeep Grand Cherokee 4L suora-6. vm-95. Oldsmobile 98 Luxury Sedan V8 425cid super rocket. vm-66 Honda CB 750 F2 Seven Fifty. vm-98 MYYTÄVÄNÄ: https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912 |
#693
|
||||
|
||||
Sais jo pikkuhiljaa katella kuivempaan paikkaan säilöön niin jäis jotakin jäljelle pelleistäkin.
Mut ei tuo huono vielä, peruspaikat. Näissä sentään paksumpaa parempaa peltiä mitä uudemmissa. |
#694
|
||||
|
||||
Lainaus:
...sitäpaitsi pellit ovat murheistani pienimpiä sillä sormeni suorastaan syyhyävät näitä mätäpaiseita kuumaliimailemaan ...pitkään jo luulin että syyhyävissäsormissani olisi maailmankaikkeuden ainoa HITSAAMATON nelkytsarjalainen... muttasitten bongasin räkimällä tinatun pellinpalasen korin ja lokasuojan taitteissa (kajastaa kuvassa valkeana...) ...sensijaan rungossa eipitäisi olla pahemmalti kuumaliimailtavaa kutennäistä Seiskan7 -kannesta tutuksitulleella shokkisalamalla otetuista otoksista selviää! (baitövei... vieläkö lepa77:lla olisi ne latijouset myytävänä mistä vuosisitten privoja vaihdeltiin?...saattaisinnimittäin olla kiinnostunut kaupantekoon kuten kuvistakin näkyy?) ...sensijaan itkukurkussa kammoan jo nyt kaikkea mikäliittyy pahaenteiseen sanaan: sähkö...nenimittäin ovat sarjassamme villitviritykset varsinkin tämä jälkiasennuksena sävelletty primuksen bensalla toimiva lisälämmitin nostattaahiuksiani jo pelkästä ajatuksesta kaikenkarvaisine kytkentöineen sekä liitäntöineen... ...vaikkakin veikkaan että silloin satamajätkien aikaan tässä kajuutassa lasit ovat pysyneet sulana koskapa koko kapistus on liekinheitinten sukua suoraan alenevassa polvessa !!! ...sensijaan OEMtakapuoliovi on kiehtonut mieltäni löytymisestään lähtien... siihenliittyen olenkin sherlockholmesmaisesti etsinyt evidenssiä fj:n menneisyydestä soft-toppina... allaolevassa kuvassa korostettu takapuolioven saranoiden kiinnityskohtien peitinpultit/päällepakkeloinnit...myöskin rekkarikilvenpohjan kiinnitykset täyskorkeaan oveen ovat jälkiasenteisia (johtopäätös: alunperin sijainnut kuskinpuolenpuoliovessa amerikanmalliin?!?) ...tälläkinpuolella sarananreiät ylipakkeloitu... ...nuolenosoittamaa lisäevidenssiä amerikanpuoleisesta rekisterikilvenvalonjohtojen läpiviennistä OEM-kumeineen... ...kun vastaavasti apukuskin puolella pelti on (läpiviennin osalta) neitseellisessä tilassa... ...myöskin vasemmanpuolen vararengasteline paljastuu pultinkantojen perusteella jälkiasenteiseksi... ...kuntaas amerikanpuolen vararengastelineen lukituksessa pultit ovat OEMkantaisia... ...teknisesti tällaista 1967vuosimallista ei tämän maan kamaralla kuuluisi ollakaan koskapa Korpivaara on aloittanut landcruisereiden maahantuonnin vasta vuoden-68 alkupuoliskolla??? summasummaarum... tämäntopicin itsevaltaisena despoottina julistan hallussapitämäni landcruiserin valtakunnan wanhimmaksi...
__________________
FJ40 1967 -vaasansatama- BJ40 1976 -oldMama- BJ40 1977 -afrikantähti- BJ42 1981 -rosvo- BJ75 1987 -hillbilly- |
#695
|
||||
|
||||
Missä vuosimallissa nuo tuulilasin kunnolliset "ammusluukun salvat" vaihtuivat väsyneisiin muovikantaisiin kierteen korkkaajiin? Molemmissa toki etunsa.
__________________
On epäoptimaalista yrittää elää optimaalisesti epäoptimaalisessa maailmassa. |
#696
|
||||
|
||||
Onko siinä oikein UAZin renkaat alla, ainakin edessä?
Koko 215-380 aka 215/90-15.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#697
|
||||
|
||||
Lainaus:
__________________
Paino on voimaa, ylipaino on ylivoimaa! |
#698
|
|||
|
|||
Kiitoksia, valojen valinta helpottui huomattavasti 👌🏻
|
#699
|
||||
|
||||
Täytyy jousi asia tarkistaa yhdet jouset meni Bj harrastajalle eiköhän sulle jouset löydetä joka tapauksessa
__________________
.salon seudun OFF ROAD Ry. pari Toyotaa |
#700
|
||||
|
||||
Se oli mulla (vaik onkait niitä vielä jossain liki korkkaamattomiakin aikakapseleita), tätä oli vain popniittipaikoilla ja lasikuitukitillä paikkailtu. Nimenomaan oli. Nythän lankaa on poltettu tuntikausia.
|
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään Automaattinen tähti-kolmiokäynnistin, tarjoa. | KAS | O/M/V Muut | 2 | 23.09.2020 10:31 |
Ostetaan auto afrikan matkalle | JuKu | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 28.01.2014 21:57 |
afrikan poikien foorumi | risukärsä | Linkit | 0 | 23.01.2011 22:12 |
Afrikan matkaajat | myllis | Linkit | 6 | 21.01.2011 23:37 |
Afrikan jobbarien numeroja | Heikki L | Chit-Chat | 13 | 19.10.2008 20:22 |