![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() takaanjaalleviivaan että eituleolemaan viimeinen virhe jonka laiskajasaamaton topicinpitäjä tekee puutteellisella tietotaidolla touhutessaan ![]() ![]() seuraavaa viimeistävirhettä lienee tarjolla kun pinionin laakereita pitäisi kopeutua kiristelemään... Tamgearsilta tilatuissa korvaavissa versioissa sisempi laakeri oli Koyolainen ja ulompi kartiolaakeri AB Svenska Kullagerfabrikenin tuotantoa... baitövei... mahtaako kukaan tietää missäpäin ruåtsinmaata tuo India mahtaa sijaita?
__________________
FJ40 1967 -vaasansatama- BJ40 1976 -oldMama- BJ40 1977 -afrikantähti- BJ42 1981 -rosvo- BJ75 1987 -hillbilly- |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Jossain siellä etelässä Malmön suunnilla varmaankin?
|
#3
|
||||
|
||||
![]() Kartat ja maanosat hämärtyy....
Taitaa Malmö olla uutta arabian niemimaata, asukkaista päätellen....?
![]()
__________________
Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti. ![]() Jeep Grand Cherokee 4L suora-6. vm-95. Oldsmobile 98 Luxury Sedan V8 425cid super rocket. vm-66 Honda CB 750 F2 Seven Fifty. vm-98 MYYTÄVÄNÄ: https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912 |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
Tekemällä oppii. Yleensä jo kolmannella yrittämällä tulee hyvä. Näin ainakin itsellä. |
#5
|
|||
|
|||
![]() Hienoja projekteja, ja etenevätLainaus:
Siis vaikka nuo "merkitsevät" numerot (tässä 30306) on oikein, niin kartiorullien kulmat on lähes aina väärät; Siis rullat on melkein lieriöitä, vaikka pitäisi olla melkein puolta pienempiä toisesta päästä. (sama ongelma näyttäs olevan myös pinjonin sisemmässä laakerissa?) Tästä seuraa se, että laakerin aksiaalinen kuormituksen kesto on huomattavasti pienempi. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että kun hypoidiperässä pinjoniakseli on alempana kuin vetoakselit, ja hampaat on viistot, niin pinjoniakselissa esiintyy suuria aksiaalisia voimia (siis pinjoni pyrkii perämurikassa sisään/ulos) ja tämä tuhoaa väärät laakerit nopeaa, erityisesti raskaassa käytössä. Ja monesti nuo tarvikelaakerit on tehty paljon huonommista materiaaleista/hutiloiden... Jos sinulla on tuo vanha laakeri tallessa, niin vertaa noita laakerien pintojen kulmia. (kuvista saa sen käsityksen, että tuo tuhoutunut laakeri olisi alkuperäinen?, ja tuo uusi "inkkari-" laakeri olisi tyypillinen tarvike?) p.s Jos meinaat entisöidä tuon FJ-40, niin minulta löytyy FJ-55 etuakseli, joka on noilla vanhemmilla "harukka-" vetoakseleilla. (3,7 välityksellä, ei napalukkoja) |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() PeppiPitkätossua lainaten jossakin Taka-Intiassa tehty laakeri löysi siis paikkansa perän uumenista... pinionilaakerirojut tuli nakattua pirttiin jaksamatta senpidemmälle jäädä kartiokulmia murehtimaan... ompahan sitten hyväsyy lähettää tulikivenkatkuista asiakaspalautetta tamgearsille jos Taka-Intialainen tarvikelaakeri ei kestäkään kuuttasataatuhatta Pajunkissan OEM-laakerin tavoin!... kokoroska tulisiis kasattua wanhalla krymppiholkilla + 0,2shimmilevyllä... entiedä olikositten oikein vaiko väärin mutta ainakin omissapikkukätösissä pyöritellessä paketti tuntui verraten mukiinmenevältä... eimuutakuin eteenpäin periaatteella perästäkuuluu sanoi torvensoittaja ![]() perän koeajoissa turvauduttiin tuttuuntapaan sinkkisankon tarjoamaan virkaapuun... kospapa köyhäntalonporsaana en omista heittokelloa enkä mittauksista muutenkaan mitään tajuaisi niin tässätapauksessa perän kuivaharjoittelussa mentiin ihanvaan karvaperseisenmiehen takapuolituntuman sekä kuparisprayn turvin... tämäkö nyt olise coastside ![]() ![]() ![]()
__________________
FJ40 1967 -vaasansatama- BJ40 1976 -oldMama- BJ40 1977 -afrikantähti- BJ42 1981 -rosvo- BJ75 1987 -hillbilly- |
#7
|
||||
|
||||
![]()
rosvon ajokausi alkoi vihdoinjaviimein viikkositten...
...päättyäkseen tänään lakisääteisen vuositarkastuksen parastaennenpäiväyksen umpeutuessa... ajattelinnimittäin suorittaa taktisen peliliikkeen jättämällä jännäkakatukset väliin tältävuodelta... siitäsattuneestasyystä että 14.1.2021 rosvo viettää 4kytvuotissynttäreitään... jonkajälkeen suoritettavalla jännäkakatuksella olisimahdollisuus lunastaa 2vuotta peliaikaa... ...sitäodotellessa käytin peliaikaani varikkopilttuussa rengastusten koeponnistusten merkeissä koskapa vuosisitten viitasaarelta haetut kauhistuttavat ![]() ...tätätoimenpidettä olinkin jopitkään jännäkakattanut koskapa tämän palstan parhaita/pahimpia kertomuksia lukiessa takaraivoon on muodostunut sellainen kuva jossa creepyt eivät edusta hondamiesten märkiäpäiväunia ajettavuudeltaan... siitäsyystä lähdinkin varovaisesti liikkeelle rengastamalla ensin etuakselin jotta saisin realistista pers'tuntumaa siitä kuinka kolmiseiskatbeadlockvanteineen lähtevät ohjausta sinnesuntänne vetelemään... ...mutta kuinkas sitten kävikään ![]() ![]() ![]() ...siinävaiheessa kun 5tietä pystyi paahtamaan yhdenkäden etusormiotteella vauhtineulan osoittaessa 80km/h (gpsnopeus 96km/h!) tajusin olevani onnistumisen äärellä kauhistuttavien ![]() ...tai pikemminkin pienimuotoisen ihmeen äärellä sillä seuraavassa listausta siitämitä ajettavuuden suhteen EI oletehty: -tasapainotettu -muovikuulitettu -glykoloitu -uretaanipuslitettu -casteroinnit säädetty -haritukset/auraukset mitattu ...ja ennenkaikkea... ohjausiskaria ole olemassakaan!
__________________
FJ40 1967 -vaasansatama- BJ40 1976 -oldMama- BJ40 1977 -afrikantähti- BJ42 1981 -rosvo- BJ75 1987 -hillbilly- |
#8
|
||||
|
||||
![]()
lyhyenmuttaytimekkään ajokauden päätteeksi voitaisiin tarkistella mitäkaikkeamuuta rosvolle tuli lukkoakseliremontin lisäksi tehtyä... sieltätäältä hilseilevää maalipintaa fiksailtiin tusserolla hieromalla jolloin sieltätäältä paljastuikin pahanpojan entisenelämän vitivalkoista maalipintaa...
...jonkamyötä koko kottero uudelleenverhoiltiin mattamustalla kilikalilla suhuutellen... ...siinäsamalla bj42n kantikkaat silmälasitkin riisuttiin pois koskapa sillätavalla saatiin aikaan industriaalisempaa ilmettä...(ainakin omastamielestäni ![]() takaakselin kardaania tuli modifioitua koskapa alkuperäisessä bj:n/hj:n partikkeleiden ristisiitoksessa oltiin turhankin huulilla liukupintojen suhteen... käytännön elävästäelämästä poiketen tälläkertaa jatketta lisättiinkin naaraskappaleeseen romulaarista löytyneen kanssasisarensa suosiollisella avustuksella... ...jokasitten kuumaliimalla kiinni ...jokasitten penetroitiin uroskappaleen päälle sekä sisäänliu'uttaen... seuraava ultimaatum liittyikin sitten takalyhtyihin... iänikuisten talmujen tilalle tuli tilattua kiinanpoikien led-baarit... joiden muovista tunnelmaa häivytettiin kuvankaltaisesti koteloimalla... ...alunperin meinasin upottaa tuikut takapuskuriin muttasitten tulinkin siihen tulokseen ettäseolisi jotenkin liian pajeromaista... jotenka loppusijoituspaikaksi muotoitui korin alalaita saluunanovien välittömässäläheisyydessä... ...sähköliitännätkin tulitehtyä (vapisevin)ominpikkukätösin... suuntamerkit kuin E-sarjan mersussa konsanaan... ...javoinkertoa että En todEllakaan olEkiinnostunut takavalojEn puuttuvista kirjainmErkinnöistä!
__________________
FJ40 1967 -vaasansatama- BJ40 1976 -oldMama- BJ40 1977 -afrikantähti- BJ42 1981 -rosvo- BJ75 1987 -hillbilly- |
#9
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Nuo suojaamattomat hapettuu ja saattavat aiheuttaa oikosulun. ![]() |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Miten toi pinionin mutteri on noin huulilla? Toivottavasti lyöty lukitusura riittää akselille asti, ettei löysty ihan heti.
__________________
An nescis, quantilla prudentia mundus regatur |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Toyota Pajero
__________________
Liian monta ikuisuusprojektia... |
#12
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#13
|
||||
|
||||
![]()
kurkataampa sisään mitäsitätuli pikku
![]() empävoisi kuvottavampaa sisätilaverhoilua kuvitella kuin kaikenkattava 70-lukulainen kokolattiamatto... ...vallankinkun sillä oli verhoiltu vaneria jollapuolestaan oli verhoiltu 40-sarjalaisen tavaramerkillisiä ominaisuuksia... näitä ei tule ikävä... ...kokolattiamattoverhoilun purkamisen jälkeen alta alkoi paljastumaan lisää 40-sarjalaisen tavaramerkillisiä ominaisuuksia... ...siistiä sekä muutenkin kätevää että renkaiden kulutuspintaa pystyy tarkkailemaan ajon aikana suoraan sisätiloista pitäen ![]() kuskinlattia nostatti pintaan pohjapeltipokkausperversioitani ![]() ...kutenmyös kuskinjakkara kuumoittavine kääntömekanismeineen sekä altalöytyvine 1000000laatikoineen... vanteita epäilin ensin joksikin korvikkeiksi... ...muttasitten hoksasin että nämähän ovatkin toyotan 15tuumaiset OEM-kiekot ajaltaennen lukkovanteita... pölykapseleita kahlitsevat klipsit kylläkin kääriytyneet jonnekin matkanvarrelle... ...sikaosaston suursiivouksessa löytyi myös OEM-riiput... ...jotka jossakin edellisessä elämänvaiheessa ovat joutuneet antamaan tilaa näille riipuille jotka vastaanväittämättä ovat pornointa kingsize-kokoa mitäikinäolennähnyt ![]() ...lisäksi sikaosaston suursiivouksessa paljastui myös takapuoliovi... sekin mallia OEM... ...kääntöpuolen satamajätkiä valistavine varoitustarroineen... ...löytynyt takapuoliovi laittoi mielikuvitukseni laukalle... olisikohan ollut niinettä tämä kyseinen yksilö olisi alunperin ollut soft-toppia amerikanmallia puoliovineen... ![]() ![]() ![]()
__________________
FJ40 1967 -vaasansatama- BJ40 1976 -oldMama- BJ40 1977 -afrikantähti- BJ42 1981 -rosvo- BJ75 1987 -hillbilly- |
#14
|
|||
|
|||
![]()
Kiitoksia, valojen valinta helpottui huomattavasti 👌🏻
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 5 (0 jäsentä and 5 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään Automaattinen tähti-kolmiokäynnistin, tarjoa. | KAS | O/M/V Muut | 2 | 23.09.2020 10:31 |
Ostetaan auto afrikan matkalle | JuKu | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 28.01.2014 21:57 |
afrikan poikien foorumi | risukärsä | Linkit | 0 | 23.01.2011 22:12 |
Afrikan matkaajat | myllis | Linkit | 6 | 21.01.2011 23:37 |
Afrikan jobbarien numeroja | Heikki L | Chit-Chat | 13 | 19.10.2008 20:22 |