![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Mjaa, tuliko noista lukkokehistä vielä kalua?
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
Tallentui kyllä kovalevylle tuon renkaan saattaminen tuohon kuntoon. Ajelin siinä tuoreella leimalla 100kmh vihellellen kotia kohti kun sähkönsininen bmw lähti ohittamaan. Kun autot oli rinnakkain niin tuo rengas räjähti vasemmasta etukulmasta. Siinä oli kyllä kaks autoa hetken täynnä käsiä
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan. Toyota crown rs50 OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta) Plus muita romuja |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
keskisormia ja Häänrikin hodarissa puolestaan kädet kävivät kuin kuuluisalla tynnyrinpesijällä korjaavien ohjausliikkeiden merkeissä ... siinä olettamuksessa ollaan...senjälkeenkun sain makitoitua pois pahimmat Radiskorroosiot vanteiden SISÄosista...suhautin vähän kilikalia vanteen SISÄpuolelle...varoen samalla suhuuttamasta piiloon autenttista/arvokasta korroosiota vanteen näkyvältä ULKOpinnalta... ...jos vanteen purkaminen vaatikin Fergussoonin Masseyn voimannäytettä niin kasaus sitävastoin oli kuin pala kakkua...paikoilleen menemiseen ei tarvittu kuin 43koon kengänpohjaa sekä muutama suunnattu kopautus 1 kg:n moskalla... ------------------------ willbenext: seuraava päivitys aiheesta: "tätä ostosta ei ole tarvinnut katua "
__________________
FJ40 1967 -vaasansatama- BJ40 1976 -oldMama- BJ40 1977 -afrikantähti- BJ40 1979 -rusticgreen- BJ42 1981 -rosvo- BJ75 1987 -hillbilly- |
|
#4
|
||||
|
||||
|
stopthepress: LEIMA
!!! OldMamalle vuosi lisää ajoaikaa entisten 42½vuoden jatkeeksi...syytä hymyyn...käyttöjarrujen jarruvoimaerotus 0% sekä edessä että takana... ...seisontajarrun erotus ihmetytti koskapa kardaanijarru ... korjaushuomautuksen aiheuttanut toinen jarruvalo huomattu vuositarkastukseen valmistautuessa mutta jätetty korjaamatta taktisista syistä...
__________________
FJ40 1967 -vaasansatama- BJ40 1976 -oldMama- BJ40 1977 -afrikantähti- BJ40 1979 -rusticgreen- BJ42 1981 -rosvo- BJ75 1987 -hillbilly- |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Ottihan siitä yksvuosi savutuksenki, olis menny läpi jos olis tarvinnu. Vissiin on kanssa niin ajatonta muotoilua että ei huomannu ikää ollenka.
|
|
#6
|
||||
|
||||
|
Onnee täplästä. 🍻 Kartaanikänkän tehoeroo ei muuta tartte kun että asemalla on toinen tela vähän liukkaampi kuin toinen tai auton puolella ei kumeissa oo sama pito. Dynamo kun sallii pikku luiston ennen kuin lopettaa pyörittämisen.
|
|
#7
|
||||
|
||||
|
...mikäli maailman Legendaarisimman maastoautomerkin Legendaarisimmasta mallisarjasta lähdetään hakemallahakemaan jotakin vähemmän legendaarista niin ne ovat eittämättä etuistuimet...tai se mitä niistä jäljellä on...
en tiedä johtuuko 40-mallisarjan etuistuinten repsahtanut yleiskunto keskimääräistä korkeammista ajokilometreistä...vai onko istuinten OEM-laadussa kenties toivomisen varaa?...oli miten oli...ylläoleva havainnekuva omistuksessani olevasta Outokumpu Osakeyhtiön kaivosautojäämistöstä on kaikenkertova...reissussa rähjääntyneitä...vastaavankaltaiseen tilanteeseen lienee päädytty sekä AfrikanTähden että OldMaman tapauksessa...molempien loppuunajetut etujakkarat oli ostohetkellä korvattu SAABin etuistuimilla... ...OldMaman versiot olivat (ja ovat edelleen...) sentään aitonahkaista Ylämaan nautaa jostain toimitusjohtaja tasoisesta 9000-sarjalaisesta... ...mutta AfrikanTähden tapauksessa tuolit oli kiskottu kansanomaisemmasta 99:stä... ...tupakantumpeilla puhkipolteltu haalistuneen beigen sävyinen plyysiverhoilu ei juuri hurraahuutoja herättänyt...vaihtoon siis menivät... ...vaan mistäpä tuolit tilalle ???...alkutaipaleella suunnittelin korvaavani etuistuimet 1200-sarjalaisen nappi silmäladan jakkaroilla...ne kun ovat sekä profiililtaan että mittasuhteiltaan yllättävän yhdensuuntaiset ykkössarjan LandCruiserin tuolien kanssa... ...suunnitelmissani oli suorittaa silmän kääntötemppu verhoilemalla vääräuskoinen virkatuoli safarihenkisellä tiikerillä tahi muulla vaarallisella villieläinverhoilulla... ...nämä villit visioni lensivät kuitenkin romukoppaan siinä vaiheessa kun Offipalstan ostaa&myy -palstalle ilmaantui syyskuussa-16 tämä myynti-ilmoitus:en meinannut uskoa silmiäni!...myynti-ilmoituksen täydellinen istuinsarja oli match-in-heaven suunnitelmiani ajatellen...hintapyyntönä 20€/kpl tai 60€/koko sarja(!!!)...ei muuta kuin soittamaan...sen jälkeen kun Mikko nosti luurin Porin suunnalla Söörmarkussa menikin meillä sitä seurannut tunti rattoisasti BJ-sukuhaaroista rupatellen sekä muuta s*eidaa jauhaen... ...myytävät jakkarat olivat kuulema kotoisin kovaonnisesta ruosteen uhriksi ajautuneesta -83 vuosimallin BJ42:sta...tuttu tarina siis...ennen puhelun päättymistä olin saanut neuvoteltua hintaa ylöspäin...80€/koko sarja...ja ei muuta kuin Matkahuollossa tulemaan vastaanottajan rahdilla...kuljetus taisi kustantaa rahtusen enemmän kuin itse tuolit mutta sillä ei ollut siinä vaiheessa mitään merkitystä kun menin pimp-my-pickupilla lähetystä noutamaan...istuinsarjan yleiskunto oli suorastaan häikäisevä !...seuraavat 1½vuotta menivät istuinsarjan osalta väliaikaisen varastoinnin merkeissä ...kunnes viime kevättalvella aloin hahmottelemaan jakkaroille loppusijoituspaikkaa allaolevan kuvan kaltaisesti... ...tässä kuvassa korutonta kertomaa elintenluovuttajana toimineen BJ42:n lhduttomasta yleiskunnosta...penkit kiskaistu irti niinsanotusti "läskineen"......kuskinpuolen jakkaran alusrakenteet olivat toispuoleiset...korvaavan kiinnityskappaleen sävelsin muutamana sunnuntaiaamuna suorasta raudasta...
__________________
FJ40 1967 -vaasansatama- BJ40 1976 -oldMama- BJ40 1977 -afrikantähti- BJ40 1979 -rusticgreen- BJ42 1981 -rosvo- BJ75 1987 -hillbilly- |
|
#8
|
||||
|
||||
|
...tapahtui seuraavaksi "Operaatio Perseenalusessa"...
etupenkkien osalta SAABin jakkarat oli juurrutettu paikoilleen jäätävän tyylikkäällä kantti x kantti huonekaluputkiviritelmällä joka ryssänjiireistä ja työnjäljestä päätellen oli hitsailtu sijoilleen lain salliman 80km/h matkanopeuden vallitessa... ...sattuneesta syystä en tullut taltioineeksi todistusaineistoa edellämainitusta kyhäelmästä mutta kävin äsken penkomassa referenssin vuoksi osia siitä esiin Kuusakoski-osastoltani... Y K!!!...nousujohteisen kehityskertomuksen nimissä penkinraudat2.0 -versiota ryhdyttiin laatimaan paksuseinäisestä vesiputkesta...jonka materiaali kurvikappaleineen tuli hankittua mistäs muualta kuin Kainuun Käyttöraudasta Kajaanista...vink vink...norsunmuistiset palstalaiset saattavat hokata topicin aiemmista päivityksistä tutun ensiasennuslankarullan saapumisen tässä työvaiheessa päätepysäkilleen... ...ei muuta kuin uutta kehiin kuin formuloissa konsanaan...ja matka senkun jatkui illan pimetessä kohti lopullista muoto kieltä......tinkimättömän tuotekehityksen nimissä saumoja ja kohtaamiskulmia tuli heppailtua kerran jos toisenkin ennenkuin rohkeus riitti lopullisiin sulatuksiin... ...apukuskin perseenalusen evoluutiota...
__________________
FJ40 1967 -vaasansatama- BJ40 1976 -oldMama- BJ40 1977 -afrikantähti- BJ40 1979 -rusticgreen- BJ42 1981 -rosvo- BJ75 1987 -hillbilly- |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Myydään Automaattinen tähti-kolmiokäynnistin, tarjoa. | KAS | O/M/V Muut | 2 | 23.09.2020 10:31 |
| Ostetaan auto afrikan matkalle | JuKu | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 28.01.2014 21:57 |
| afrikan poikien foorumi | risukärsä | Linkit | 0 | 23.01.2011 22:12 |
| Afrikan matkaajat | myllis | Linkit | 6 | 21.01.2011 23:37 |
| Afrikan jobbarien numeroja | Heikki L | Chit-Chat | 13 | 19.10.2008 20:22 |