Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
Vanha 09.10.2020, 10:48
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru

Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Perusasetus

Tyhmyyttä olis jättää äänieristämättä tässä vaiheessa, muutaman sadan €uron ja päivän työpanoksella saa ihan eri fiiliksen auton sisään.

Vastaa lainaten
Vanha 09.10.2020, 10:51
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru

Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Perusasetus

Siriuksen umpiot?

Mites kiinnitysrinkulat istuu? HJ:ssa jää kuulemma löysäks.
Vastaa lainaten
Vanha 09.10.2020, 10:54
Jull Jull ei ole kirjautuneena
Konkari+

Rekisteröitynyt: 28.08.05
Sijainti: Lieksa
Perusasetus

On Siriukset. Enpä ole vielä rinkuloita testannut, RJ:ssä aikanaan samat Siriukset kiinnittyi kyllä tiukasti.
SLCK #274
Vastaa lainaten
Vanha 09.10.2020, 11:10
Konkari+

Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Tyhmyyttä olis jättää äänieristämättä tässä vaiheessa, muutaman sadan €uron ja päivän työpanoksella saa ihan eri fiiliksen auton sisään.
Kyllä tuo nyt on tosiaan hyvä vaimentaa, kun on kaikki muu poissa tieltä. Arvoin sen sinun käyttämän ruiskutettavan aineen ja näiden butyylikumilevyjen välillä, tuo rullailu näytti vaan niin hauskalta että aattelin testata

Halvempanakin oisi noita levyjä saanut, mutta tuota Ctk:n liimapintaa tuntuvat pitävimmäksi kehuvan, joten siihen ihan mainoksen uhrina päädyin. Toivottavasti eivät ensimmäisillä helteillä tipahda niskaan..
SLCK #274
Vastaa lainaten
Vanha 09.10.2020, 13:13
lepa77:n Avatar
lepa77 lepa77 ei ole kirjautuneena
Sankari

Rekisteröitynyt: 26.10.10
Sijainti: Salo
Perusasetus

Ehdottoman hyvä nyt vaimentaa mukava ajella sitten.mistä tuota levyä saa ja minkä hintaista oli?
Vanha 09.10.2020, 19:19
Hessu888:n Avatar
Hessu888 Hessu888 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen

Rekisteröitynyt: 14.10.07
Sijainti: Finland
Perusasetus

Kun alat akseleita kasata, niin kannattaa eteen laittaa ne casterkorjauspalat. Mulla 75:nen oli 2" jousilla ja tuulisella kelillä sellanen, että sai koko ajan ohjata nopeasti vastaan. Palojen kanssa tuli paljon vakaammaksi ajettavaksi.

Euro4x4:stä jos ostaa palat ja ne naulat, niin nauloissa on kantaa liian vähän, mutta 3-4 prikkaa kun laitto alle, niin ne istu tiukasti palojen liian isoihin reikiin.
Vastaa lainaten
Vanha 10.10.2020, 21:25
Konkari+

Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hessu888 Näytä viesti
Kun alat akseleita kasata, niin kannattaa eteen laittaa ne casterkorjauspalat. Mulla 75:nen oli 2" jousilla ja tuulisella kelillä sellanen, että sai koko ajan ohjata nopeasti vastaan. Palojen kanssa tuli paljon vakaammaksi ajettavaksi.

Euro4x4:stä jos ostaa palat ja ne naulat, niin nauloissa on kantaa liian vähän, mutta 3-4 prikkaa kun laitto alle, niin ne istu tiukasti palojen liian isoihin reikiin.
Eli tarvitsi nuo korjauspalat, vaikka käytössä oli korotussetin vakimittaiset sakkelit? Semmosessa käsityksessä oon ollut että jos sakkeleita pidentää, niin silloin olisi nuo vasta tarpeen.
SLCK #274
Vastaa lainaten
Vanha 11.10.2020, 16:23
Hessu888:n Avatar
Hessu888 Hessu888 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen

Rekisteröitynyt: 14.10.07
Sijainti: Finland
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jull Näytä viesti
Eli tarvitsi nuo korjauspalat, vaikka käytössä oli korotussetin vakimittaiset sakkelit? Semmosessa käsityksessä oon ollut että jos sakkeleita pidentää, niin silloin olisi nuo vasta tarpeen.
Mulla kans vakiopituset riiput, 33 renkaat, uus omen ohjausiskari, kulmat säädätetty ja kyllä ainakin mulla ero on kuin yöllä ja päivällä kiilojen laiton jälkeen.

Mulla on muutettu jatkuvaks nelivedoks hdj tekniikalla, mutta tuskin sillä on tähän vaikutusta.
Vastaa lainaten
Vanha 11.10.2020, 16:37
Konkari+

Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Siis tuo Bussimalli, ja jakajapumpullisella 3B- moottorilla (ja 100% lukkoakseleilla yms)

Noissa BJ- sarjan cruisereissa on """ aina liian vähän""" caster- kulmaa, kun; renkaiden halkaisija suurenee; raideväli kasvaa; ja ohjausvaimennin on "horo-" .....

Siis 3-5 astetta LIIKAA Casteria ei tunnu käytännössä missään, toki parkkiruutuun ei taiteta parilla sormella tms.
Ja kulkee kuin "Niilin muta": ei tarvi sompailla jatkuvasti ratista neljänneskierrosta, taikka osa siitä...

Ja jos noita caster kiiloja jousen ja akselin väliin ei löydy valmiina, niin että tuo jousen "kuningaspultti" kiristää myös tuon caster-kiilan paikalleen, niin vois löytyä apuja; tuossa lähellä -60 luvun metallihöylä peruskoulusta.
Tuommoisella olen höylännyt kaikki, nyt höylä "varastoitu"
Lainaus:
Mulla kans vakiopituset riiput, 33 renkaat, uus omen ohjausiskari, kulmat säädätetty ja kyllä ainakin mulla ero on kuin yöllä ja päivällä kiilojen laiton jälkeen.

Mulla on muutettu jatkuvaks nelivedoks hdj tekniikalla, mutta tuskin sillä on tähän vaikutusta.
No kuluna ei kyllä kovin paha nuo kiilat ole, pitääpä pitää mielessä.
SLCK #274
Vastaa lainaten
Vanha 10.10.2020, 23:23
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda

Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Perusasetus

Caster korjaus? Minulla oli taannoin BJ-75, olikohan vm-89?

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jull Näytä viesti
Lainaus:

Siis tuo Bussimalli, ja jakajapumpullisella 3B- moottorilla (ja 100% lukkoakseleilla yms)

Noissa BJ- sarjan cruisereissa on """ aina liian vähän""" caster- kulmaa, kun; renkaiden halkaisija suurenee; raideväli kasvaa; ja ohjausvaimennin on "horo-" .....

Siis 3-5 astetta LIIKAA Casteria ei tunnu käytännössä missään, toki parkkiruutuun ei taiteta parilla sormella tms.
Ja kulkee kuin "Niilin muta": ei tarvi sompailla jatkuvasti ratista neljänneskierrosta, taikka osa siitä...

Ja jos noita caster kiiloja jousen ja akselin väliin ei löydy valmiina, niin että tuo jousen "kuningaspultti" kiristää myös tuon caster-kiilan paikalleen, niin vois löytyä apuja; tuossa lähellä -60 luvun metallihöylä peruskoulusta.
Tuommoisella olen höylännyt kaikki, nyt höylä "varastoitu"
Vastaa lainaten
Vanha 10.10.2020, 21:19
Konkari+

Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja lepa77 Näytä viesti
Ehdottoman hyvä nyt vaimentaa mukava ajella sitten.mistä tuota levyä saa ja minkä hintaista oli?
https://www.ebay.co.uk/itm/CTK-PREMI....c100667.m2042

Tuolta tilasin. Taisi maksaa 328 euroa tuo vajaa 14 neliömetriä kotiin toimitettuna. Löytyy Suomestakin, mut sen verran kalliimpana (n. 70 €), että meni eurot Britteihin..
SLCK #274
Vastaa lainaten
Vastaus

Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty Bj75 pakettiauton "kovat" takapenkit Erion O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 4 12.06.2018 08:51
Nopeusmittarin vaijeriin "" T-kappale"" Hodarin automaatin päivitykseen BJ-40/76 Tekniikka & Jutustelu 7 26.04.2015 22:05
Ostettu 35",36" tai 37" renkaat 15" reiällä ja 10", vähintään -44 et japsijako vanteet Dectane O/M/V Renkaat ja vanteet 1 19.01.2013 15:02
"nysäakseli" miten virheetön sen tarvii olla?edit, entäs "hubi"? lacrits68 Tekniikka & Jutustelu 5 17.04.2011 17:00

Sivu luotu: 11:52 (GMT +2).