![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Vallitsevan ukkosilman ja aamupirteyden vuoksi aloin kirjoittamaan tämmöistä esittelyä. Olikohan 2012 syksyä kun perheen yhteisprojektiksi valikoitui melkosen märäntynyt 410suzuki. Isäukko pitkälti hitsaustyöt suoritti ja me pojat siinä pikkusen aina autettiin mitä kerettiin. Talli jossa työt tehtiin oli kuitenkin sen verran pieni että autonkorin "kaato" suoritettiin aina ulkona jne. ![]() Auto sai maalit ylleen ja näytti valmistuessaan hyvinpitkälti tältä. (telamaalattu) ![]() Mutta kuinka ollakkaan. Vaihtelevan aktiivisen käytön tuomat ruvet alkoivat näin 7vuoden jälkeen olemaan jo pakko alkaa ottamaan kiinni. Ruosteen piru puri taas sen verran että pienenmuotoista putsaus ja käsittely työtä oli taas tehtävä. Myös huoltotoimen piteitä oli listalla. Alkuperäisestä omistaja kokoonpanosta ostettiin jossain välissä yksi pois niin sekin vaikutti inspiraatioon lähtee tekemään asioita. Homma alkoikin peräpäästä. Molemmat takapyöränlaakerit oli vesivoitelun vuoksi melko karheat. Samalla jarrukengät menivät uusiki kun jarrupinnat olivat karanneet irti.. Himppa tutkittiin siinä korjaamisen ohessa ja voi peerklee lehtijouset alkanut pettää vähän jokapuolelta. Yhdessä päälehti notkahtanut, toisessa hankautunut puoliksi poikki.. summarum uutta alustaa ettimään. 4x4parts sitten toimittikin raptor hd 3" jouset ja 75mm pitemmät iskarit kera uusien 13mm u-pulttien (alkuperäset 10mm). Olihan nuo tyyriit auton arvoon nähden. Mutta rautaan rakastuminen on liian syvää joten eipä siinä pitkään tilaus nappia painamista arvottu. Alusta asennus meni suhteellisen kivutta.. mitä nyt jarruletkut tietysti jää lyhyeksi ja taas u-pultit näyttää olevan lyhennettävät ![]() ![]() Ruostehommat pitkin koria sai tietysti aikaan ajatuksen värinvaihdosta. Metsästys käytössä kun on tää ollut niin metsäinen vihreä arveltiin olevan hyvä väritys tälle. Viellä pohdinnan alla tuleeko tästä camo vai pelkästään tämä pohjaväritys eli ral-6007 ![]() palataan kun homma edistyy.. ![]()
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Välillä vähän nisua..
Noh eihän se menny ku piti. 33" 10leveellä vanteella tuli hommattua kun sattui omalla kylällä olemaan myynnissä. ET lukema on kyllä päin prinkkalaa ja tulee aika paljon ulos. Onks näitä kukaan sit saanu pyörimään raapimatta kun jo teurastin hytin kulman lokasuojat mutta silti raappaa pahasti. ![]() mielellään en kyllä vääntösauvoja lähtis kääntää kireemmälle.. ![]() |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Nii juu.
Nissan sai 33" alleen pyörimään oikeasti. vanteet vaihtu uusiin 7x15. Kylläpä muuttu nissanin ajettavuus.. vetelee mutta ei enää huuda niinkuin teki noilla karkeammilla 31.. Päässä naksahti loppu syksystä ja tän alle löin nuo rumat aluvanteet ja nastat. Hylkäsin autokatokseen ja ajattelinkin talven työstää portterilla. ![]() pientä murhetta taas oli että nyt hävisi nelivedon merkkivalo vaikkakin neliveto toimii normaalisti.. osaako kukaan veikata mistä johtuen ![]() |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Suikka taas on ollut hieman jäissä.. värit saatiin pintaan ja ei oikeestaan oo ku vähä napraamista mutta aina on löytynyt parempaakin tekemistä.. vaikka aina kun tuota on naprannu niin on ajatellu miten helppo auto voi olla. Takakontti saatiin vihdoin uusikäytetty jossa on oikea kahva eikä mikään diy patent. On viellä keväällä tarkoitus hioa mataksi ja maalata kertaalleen yli. Osissa maalattu ja eriteloilla niin hieman pintaeroja vaikka kuvista ei näekkään.
Piti tossa parkkipolttimo vaihtaa.. no tietysti se putos umpioon. H4 poltin pois, noukkija lampun sisään ja töks lasin sisäpintaan ja kappas täähä putos irti itekseen. Olipaha sit helppo ottaa se poltin pois. ![]() Korkeus kyllä vaikuttaa hyvältä. Renkaat alkaa olemaan pienehköt mutta ilmanvälitys muutoksia ei isompia rattaita tule. Katsastuksen jälkeen heitetään spacerit alle että olisi hieman "tasapainoisempi". Parinpäivän maalaus ehostus on nyt venynyt toiselle kuukautta.. ![]() |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Keväällä tuli tuohon nissaniin vaihdettua vaihdelaatikon/perie öljyt.. Sillo havaitsin jo pikku pakkasella että vaihteisto muuttui aika tahmeaksi ja vaihteita joutui ajatuksella laittamaan pesään kun auto oli yön yli ollut levossa. Pakkaset loppui ja loppu ongelmat.
Nyt sitten otin taas nissanin ajoon hetkeksi ja onpa muuten tahmea taas ja laatikosta kuuluu matala hurina siihen asti kunnes öljyt notkistuu. Käytin kevään vaihdossa Comma Gear Oil Ep80w-90 GL-4 Mineral ja lähinnä vain siksi kun tätä mulle käteen lyötiin motonetissä. Onks tää nyt sitten väärää? comman oma öljyvalitsin kylläkin tota kehoittaa laittaa mut on kyl jäykkää verrattuna aikaisempiin liruihin joilla tahmeutta ei ollut ollenkaan.. |
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Käyttöpeli HJ61 joka muuttui harrastepeliksi | Toyota HJ | Maasturiprojektit | 65 | 11.02.2019 18:45 |
Myydään / Vaihdetaan M/V: E34 525 TDSA farmari. 11kk ajoaikaa. Loistava käyttöpeli | EnKerro | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 10.10.2011 16:20 |
M: Toyota corolla vm,94 hyvä käyttöpeli | db880 | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 28.04.2008 20:58 |
Tästäkö käyttöpeli | Ex_inkkari | Chit-Chat | 103 | 09.05.2007 16:27 |