![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Lainaus:
Mitä tää käytännössä tarkoittaa? Velsa perään ja konttorille arvuuttelemaan velsan rungon numeroa
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Erilliskytkentäkatsastus. Siitä oli jo puhetta tässä ketjussa.
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
Tuskin kuitenkaan mitään maatalouskärryä saa katsastettua, saattaa tulla aisapainot kohtuu suuriksi...
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
Mitenkäs tuo homma nyt menee tehdastekoisissa kärryissä ja niihin tehtävissä muutoksissa. Hankinta edessä ja joku ratkaisu pitää keksiä että saa kärryn kulkemaan edes jotenkin järkevässä asennossa takana.
Renkaat tietysti vaihtoon niin siitä saa pikkusen apuja, max 51mm isommat niin pari senttiä siitä. Mikäli löytyy tuon verran suurempi koko. Näkyy lähes kaikissa olevan 155R13 vakiona. Pitää tutkia mikä on tarjonta vai joutuuko kasvattamaan vannekokoa tuumalla. Jousien ja akselin väliin kai saa tunkea korotuspalikan? Tällä saisi helposti 5 senttiä. Mut mites toi vetopää... Saako alkuperäisen vetopään korvata? Eli alkuperäinen näyttäisi tältä: Voiko tuon napata irti ja korvata tuollaisella aisan päälle pultattavalla? |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Saa vaihtaa, mut kiinnitys aisaan pitää olla aisanvalmistajan hyväksymällä tavalla. Ja kaikki mahdolliset välilevyt myös hyväksyttyjä.
Jenkkimalliset koukut hyviä, saa aina sopivalla dropilla olevan kärsän. Kulkee kärryt suorassa. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
No mutta onko kaikissa uusissa peräkärryissä vetopää aisan korkeudella vai onko tuo vaan jonkun valmistajan tyyppi? Luulisi löytyvän tuollaisia pulttaamalla kiinnitettäviä malleja valmiina. Vai onko tuohon joku muu syy?
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
Kyllä ne käytännössä aisan tasalla ovat. Ja jos ei olekkaan niin korkeus osuu kuitenkin noihin normi korkeudella oleviin koukkuihin. Ei oo kyl sattunu silmään yhtään pikkukärryä missä ois tuo päälle tuleva. Jarrullisissa sit taas on monissa.
|
#8
|
|||
|
|||
![]()
Kyllä ainakin JT-Trailer kärryistä löytyy päällä olevaa kuulakytkintä, ja ainakin silloin kun meille niitä ostettiin niin pieniä muutoksia sai helposti ja sopivaan hintaan
|
#9
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Jenkkimallin koukku ois hyvä mut semmosta ei ole omaan autoon (-11 pathfinder) löytynyt. Ja eikös tuon ikäsessä pidä jo olla koukkusysteemien hyväksyttyjä ettei oma tekele tule kyseeseen. Tuossahan on koukun rungon kiinnitys melko korkealla puskurin takana rungossa ja pikakiinnitteinen kuula tuupataan altapäin paikalleen. Pikkusen hankala yhtälö, täytyy miettiä lisää miten ongelman selättäisi. Renkailla ja korotuspalikoilla tietty hiukan apuja mut ei riittävästi. |
#10
|
|||
|
|||
![]() Tuskin noistakaan.....Lainaus:
Ja aina voi sanoo et litoksissa olevat rojut alkuperäisii. Joltain paperin pyörittelijältä vois holkit ja välilevyt unohtuu, muttei osaavilta. Ymmärrän kyl et uuden leimalla pitää olla matskut ja lujarit, sekä suunnittelijan/valmistajan todistus. Mutta jos paskarauta rikoista liitoksesta aletaan nipiseen....nii mistä on kysymys..... Turhasta tietämyksestä....... Uudet mistä tahansa hankitut varmaan parempia kuin vanhat puoliksisyöpyneet norjan romiset. Ja täytyyhän sillä katastusmähelläkin olla jotai tekemistä, ilman että täytyy hanskoi liata. Helppoo kun lukee uusist liian tarkoist EU säännöist paperilt ja sanoo kärryy katsastavalle et painu sviddun täält. Et saa tota rekee koskaan kilpien väliin. Hyvin on täski maas koukut pysyny kii ja kärrit seurannet autoi, tosin noi perästäputoomiset on 99 rossasesti olleet käyttäjävirheit. Eivät oo olleet nuppiin lukittui. Ja kaikki tämä vain Brysselin ja EU lainsäädännön muka tumaattuu huttua.... Miksi meillä pitää olla kaksinkertainen lainssädäntö. Siksi että kun meidän johtajat on tehneet väärii päätöksiä. Eikä kukaan... edes Matti ole uskaltanut kyseenalaistaa niitä. Järjen käyttö sallittu.... Viimeksi muokannut uteiN_H : 19.07.2020 20:10 |
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Hankalahan noista sanoo onks ne nyt niinkun pitää, tollaselle jos porais läpireiät aisaan ja holkkien kanssa nippuun. Ei varmasti käytännön tasolla mitään kyselyitä/ongelmaa. |
#12
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Salon seudun OFF ROAD Ry |
#13
|
||||
|
||||
![]()
Voihan tuohon laittaa korotuspalan tuon kytkimen ja aisan väliin...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#14
|
|||
|
|||
![]()
Meinasko Antsa että pätkä rhs putkea aisan ja kuulakytkimen väliin? Kasataan pitkillä pulteilla ...
|
#15
|
||||
|
||||
![]()
Jeppis.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#16
|
|||
|
|||
![]()
Minun Saris-kärryssä oli tuollainen madallussarja uutena, kun alla oli 195/55R13-renkaat:
175R13 kokoon vaihtaessa otin madallussarjan pois. Siinä oli kaksi 50x50 mm C-muotoon 4-millisestä levystä kantattua palaa, jotka oli aisan ja vetolaitteen välissä 12x180 pultein kiinni. Noiden C-profiilien sisällä oli putkesta tehdyt tukiholkit, joista yksi on kuvassa irrallaan vetokytkimen päällä.
__________________
Jukka |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan Metallityötä / bracketin valmistaminen | Puukkilainen | O/M/V Muut | 0 | 16.06.2015 20:27 |
Peräkärryn sumuvalo | Samppa79 | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 17.02.2014 17:10 |
Peräkärryn max rengaskoko | Harde | Chit-Chat | 20 | 10.12.2011 01:19 |
Peräkärryn akselintuenta | Pertura | Tekniikka & Jutustelu | 14 | 25.01.2011 22:05 |
Jos peräkärryn rakentaisi | Masu | Chit-Chat | 6 | 23.03.2007 22:02 |