Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 10.07.2020, 07:24
Nikuzai Nikuzai ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 3.863
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
^^^^^^
No jos koukun tyyppikilpi on luettavissa niin sen saa vetää mitä siinä seisoo Ja tämä siis kytkentä katsastettuna?

Mitä tää käytännössä tarkoittaa?

Velsa perään ja konttorille arvuuttelemaan velsan rungon numeroa

__________________
Positiivinen rasismi?

Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 10.07.2020, 08:10
Catrik:n Avatar
Catrik Catrik ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 22.07.13
Sijainti: Oulu
Viestit: 814
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nikuzai Näytä viesti
Mitä tää käytännössä tarkoittaa?

Velsa perään ja konttorille arvuuttelemaan velsan rungon numeroa
Erilliskytkentäkatsastus. Siitä oli jo puhetta tässä ketjussa.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 10.07.2020, 08:44
jmk jmk ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 08.11.15
Sijainti: Miehikkälä
Viestit: 1.453
Perusasetus

Tuskin kuitenkaan mitään maatalouskärryä saa katsastettua, saattaa tulla aisapainot kohtuu suuriksi...
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 18.07.2020, 07:17
Rölli Rölli ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 20.11.04
Sijainti: Pöytyä
Viestit: 1.935
Perusasetus

Mitenkäs tuo homma nyt menee tehdastekoisissa kärryissä ja niihin tehtävissä muutoksissa. Hankinta edessä ja joku ratkaisu pitää keksiä että saa kärryn kulkemaan edes jotenkin järkevässä asennossa takana.

Renkaat tietysti vaihtoon niin siitä saa pikkusen apuja, max 51mm isommat niin pari senttiä siitä. Mikäli löytyy tuon verran suurempi koko. Näkyy lähes kaikissa olevan 155R13 vakiona. Pitää tutkia mikä on tarjonta vai joutuuko kasvattamaan vannekokoa tuumalla.

Jousien ja akselin väliin kai saa tunkea korotuspalikan? Tällä saisi helposti 5 senttiä.

Mut mites toi vetopää...
Saako alkuperäisen vetopään korvata?

Eli alkuperäinen näyttäisi tältä:


Voiko tuon napata irti ja korvata tuollaisella aisan päälle pultattavalla?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 19.07.2020, 11:38
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.061
Perusasetus

Saa vaihtaa, mut kiinnitys aisaan pitää olla aisanvalmistajan hyväksymällä tavalla. Ja kaikki mahdolliset välilevyt myös hyväksyttyjä.

Jenkkimalliset koukut hyviä, saa aina sopivalla dropilla olevan kärsän. Kulkee kärryt suorassa.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 19.07.2020, 13:18
jmk jmk ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 08.11.15
Sijainti: Miehikkälä
Viestit: 1.453
Perusasetus

No mutta onko kaikissa uusissa peräkärryissä vetopää aisan korkeudella vai onko tuo vaan jonkun valmistajan tyyppi? Luulisi löytyvän tuollaisia pulttaamalla kiinnitettäviä malleja valmiina. Vai onko tuohon joku muu syy?
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 19.07.2020, 19:29
Rölli Rölli ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 20.11.04
Sijainti: Pöytyä
Viestit: 1.935
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jmk Näytä viesti
No mutta onko kaikissa uusissa peräkärryissä vetopää aisan korkeudella vai onko tuo vaan jonkun valmistajan tyyppi? Luulisi löytyvän tuollaisia pulttaamalla kiinnitettäviä malleja valmiina. Vai onko tuohon joku muu syy?
Kyllä ne käytännössä aisan tasalla ovat. Ja jos ei olekkaan niin korkeus osuu kuitenkin noihin normi korkeudella oleviin koukkuihin. Ei oo kyl sattunu silmään yhtään pikkukärryä missä ois tuo päälle tuleva. Jarrullisissa sit taas on monissa.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 19.07.2020, 20:36
jmk jmk ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 08.11.15
Sijainti: Miehikkälä
Viestit: 1.453
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rölli Näytä viesti
Kyllä ne käytännössä aisan tasalla ovat. Ja jos ei olekkaan niin korkeus osuu kuitenkin noihin normi korkeudella oleviin koukkuihin. Ei oo kyl sattunu silmään yhtään pikkukärryä missä ois tuo päälle tuleva. Jarrullisissa sit taas on monissa.
Kyllä ainakin JT-Trailer kärryistä löytyy päällä olevaa kuulakytkintä, ja ainakin silloin kun meille niitä ostettiin niin pieniä muutoksia sai helposti ja sopivaan hintaan
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 19.07.2020, 19:26
Rölli Rölli ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 20.11.04
Sijainti: Pöytyä
Viestit: 1.935
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Saa vaihtaa, mut kiinnitys aisaan pitää olla aisanvalmistajan hyväksymällä tavalla. Ja kaikki mahdolliset välilevyt myös hyväksyttyjä.

Jenkkimalliset koukut hyviä, saa aina sopivalla dropilla olevan kärsän. Kulkee kärryt suorassa.
No niinpä tietysti, siihen se hyvä idea sit hyytyi. Tuskin saa kärryn valmistajalta moisia papereita.
Jenkkimallin koukku ois hyvä mut semmosta ei ole omaan autoon (-11 pathfinder) löytynyt.
Ja eikös tuon ikäsessä pidä jo olla koukkusysteemien hyväksyttyjä ettei oma tekele tule kyseeseen.
Tuossahan on koukun rungon kiinnitys melko korkealla puskurin takana rungossa ja pikakiinnitteinen kuula tuupataan altapäin paikalleen.

Pikkusen hankala yhtälö, täytyy miettiä lisää miten ongelman selättäisi. Renkailla ja korotuspalikoilla tietty hiukan apuja mut ei riittävästi.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 19.07.2020, 19:51
uteiN_H uteiN_H ei ole kirjautuneena
Banned
 
Rekisteröitynyt: 03.09.17
Sijainti: Oahu, Honolulu. USA
Viestit: 834
Perusasetus

Tuskin noistakaan.....


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Saa vaihtaa, mut kiinnitys aisaan pitää olla aisanvalmistajan hyväksymällä tavalla. Ja kaikki mahdolliset välilevyt myös hyväksyttyjä.
Materiaali sertei tai leimoi tuskin noista löytyy.....
Ja aina voi sanoo et litoksissa olevat rojut alkuperäisii.
Joltain paperin pyörittelijältä vois holkit ja välilevyt unohtuu, muttei osaavilta.

Ymmärrän kyl et uuden leimalla pitää olla matskut ja lujarit, sekä suunnittelijan/valmistajan todistus.

Mutta jos paskarauta rikoista liitoksesta aletaan nipiseen....nii mistä on kysymys.....
Turhasta tietämyksestä.......
Uudet mistä tahansa hankitut varmaan parempia kuin vanhat puoliksisyöpyneet norjan romiset.

Ja täytyyhän sillä katastusmähelläkin olla jotai tekemistä, ilman että täytyy hanskoi liata.
Helppoo kun lukee uusist liian tarkoist EU säännöist paperilt ja sanoo kärryy katsastavalle et painu sviddun täält.
Et saa tota rekee koskaan kilpien väliin.


Hyvin on täski maas koukut pysyny kii ja kärrit seurannet autoi, tosin noi perästäputoomiset on 99 rossasesti olleet käyttäjävirheit. Eivät oo olleet nuppiin lukittui.

Ja kaikki tämä vain Brysselin ja EU lainsäädännön muka tumaattuu huttua....

Miksi meillä pitää olla kaksinkertainen lainssädäntö.
Siksi että kun meidän johtajat on tehneet väärii päätöksiä.
Eikä kukaan... edes Matti ole uskaltanut kyseenalaistaa niitä.

Järjen käyttö sallittu....

Viimeksi muokannut uteiN_H : 19.07.2020 20:10
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 20.07.2020, 10:46
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.061
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja uteiN_H Näytä viesti
Materiaali sertei tai leimoi tuskin noista löytyy.....
Ja aina voi sanoo et litoksissa olevat rojut alkuperäisii.
Joltain paperin pyörittelijältä vois holkit ja välilevyt unohtuu, muttei osaavilta.
Toi Röllin alemman kuvan kytkin on ton V-levyn kanssa tyypätty. Samoin tämä: https://www.teohydrauli.fi/Published...itemcode=06175

Hankalahan noista sanoo onks ne nyt niinkun pitää, tollaselle jos porais läpireiät aisaan ja holkkien kanssa nippuun. Ei varmasti käytännön tasolla mitään kyselyitä/ongelmaa.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 03.08.2020, 21:03
artsi777:n Avatar
artsi777 artsi777 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.05.07
Sijainti: Salo, Finland.
Viestit: 3.133
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Toi Röllin alemman kuvan kytkin on ton V-levyn kanssa tyypätty. Samoin tämä: https://www.teohydrauli.fi/Published...itemcode=06175

Hankalahan noista sanoo onks ne nyt niinkun pitää, tollaselle jos porais läpireiät aisaan ja holkkien kanssa nippuun. Ei varmasti käytännön tasolla mitään kyselyitä/ongelmaa.
Tyypitetty voi olla mutta ei hyvä, useasta korjattu tuon mallin kolmiopalaa kun ratkee käytössä alimmaisista pokkauksista. Mm. Tekno trailer on käyttänyt kyseistä valmista osaa vanhemmissa kärryissä, uusissa erilainen toteutus.
__________________
Salon seudun OFF ROAD Ry
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 19.07.2020, 20:13
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.242
Perusasetus

Voihan tuohon laittaa korotuspalan tuon kytkimen ja aisan väliin...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 19.07.2020, 20:31
jmk jmk ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 08.11.15
Sijainti: Miehikkälä
Viestit: 1.453
Perusasetus

Meinasko Antsa että pätkä rhs putkea aisan ja kuulakytkimen väliin? Kasataan pitkillä pulteilla ...
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 20.07.2020, 12:29
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.242
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jmk Näytä viesti
Meinasko Antsa että pätkä rhs putkea aisan ja kuulakytkimen väliin? Kasataan pitkillä pulteilla ...
Jeppis.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 20.07.2020, 13:55
JiiPee JiiPee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 13.08.03
Sijainti: Janakkala
Viestit: 6.381
Perusasetus

Minun Saris-kärryssä oli tuollainen madallussarja uutena, kun alla oli 195/55R13-renkaat:



175R13 kokoon vaihtaessa otin madallussarjan pois. Siinä oli kaksi 50x50 mm C-muotoon 4-millisestä levystä kantattua palaa, jotka oli aisan ja vetolaitteen välissä 12x180 pultein kiinni. Noiden C-profiilien sisällä oli putkesta tehdyt tukiholkit, joista yksi on kuvassa irrallaan vetokytkimen päällä.
__________________
Jukka
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan Metallityötä / bracketin valmistaminen Puukkilainen O/M/V Muut 0 16.06.2015 20:27
Peräkärryn sumuvalo Samppa79 Tekniikka & Jutustelu 1 17.02.2014 17:10
Peräkärryn max rengaskoko Harde Chit-Chat 20 10.12.2011 01:19
Peräkärryn akselintuenta Pertura Tekniikka & Jutustelu 14 25.01.2011 22:05
Jos peräkärryn rakentaisi Masu Chit-Chat 6 23.03.2007 22:02


Sivu luotu: 03:08 (GMT +2).