![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Haha. Siinähän ne kolme amigoa komeasti kiilui kojetaulussa. Sieltähän paljastui poikki menneet johdot. Ei tosin taida selittyä mikään tuolla kun vaihdekepissä olevalla kytkimellä ei ole varmaan vuosikausiin ollut pistoketta/johtoja mihin kytkeä tuo liitin. Mapin letku ok, ei aika vielä antanut myöten purkaan ecua irti mutta katsotaan sekin.
Viimeksi muokannut AnttiJuhani : 08.07.2020 11:23 |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Eikä ne johdon päät ole päässeet kontaktiin/oikariin mihinkään tai maadoittumaan runkoon?
Mut joo, kuten tuolla aiemmin totesin, että epäilen sitä IACV:tä edelleen ykkös vaihtoehtona ongelmaan, eli itse rupeisin sitä ehkä ekana vaihtamaan kun kaikki muut on zekattu....tai kokeilemaan toisella jos sellaisen saa jostain käsiin.
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! https://roverfriends.fi/palsta/ ![]() 3 Amigos-never travel alone |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Voi hyvinkin olla osunut runkoon, koska päissä ei ollut mitään suojaa ja eilisen auto toimi kuin pitääkin. Jos se tuossa syypää oli, niin pakko sanoa että onpa kirjavat oireet yhden johdon takia. IACV:tä epäilen vielä. Tilaus hommiksi menee jos alkaa vielä oireilla.
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
Aloin vielä kerran putsaamaan sitä tyhjäkäyntiventtiiliä. No sehän meni ihan jäykäksi kun sitä liikutti ja crc:tä ruiski sisään. Kaiken lisäksi väkisin pihdeillä sitä liikutellessa, tappi tuli ulos ja jousi lensi mihin lie. Ei löydy maasta ei puusta. Ei enää meinaa kaksin käsin saada sitä venttiiliä liikkumaan eikä meinaa mennä sisään kun painaa esim pöytää vasten. Ja tosiaan tyhjäkäynti pyöri taas jossain 2000-4500rpm korvilla kun kävin mökillä mutkan.
Edit: Uusi jousi löytyi varaosaliikkeestä. Kyllä se tuossa iacv:ssä vika on. Niin jäykkä tuo venttiili ettei se liiku mihinkään. Hakkasin vasaralla sen sisään kun ei enää muuten liikkunut, että sain sen takaisin pakoilleen. Nyt tyhjäkäynti on kokoajan jossain 4000 kohilla. Väänsin letkun mutkalle ettei sinne tule ilmaa niin tyhjäkäynti on 800rpm ja hieman röpöttää alhaalla, ja samalla ilmestyy ne kolme amigoa mittaristoon. Ajamaan silti pystyy. Taitaa viedä voiton minun tekemistä patenteista että pääsen töihin edes tällä. Nippusiteitä ja letku solmussa. Uusi tilaukseen ja vinkkejä saa heittää jos löytyy suomesta uusi osa. Viimeksi muokannut AnttiJuhani : 09.07.2020 14:03 |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Nettivaraosan puolella on ainakin purkuosia Freekkuun useammalla, jos käytetty "uusi" kelpaa, marmoritiskiltä varmaan melko kallis, mutta saa varmaan nopeesti ( esim. Karaasi, Autorep, Offroadpaja).
Kattelin varaosaluettelosta, niin niitä näyttäis olevan kahta versioita, 4- ja 5-johtoista, riippuen vin numerosta (vuosimallista). up to VIN YA999999 MLZ100050L (5-piuhanen) VIN 1A000001 on MDQ100170L (4-piuhanen) UK:n varaosakaupoissakin näyttää melko hintavalta, e-bay:stä saattaa löytyä edullisia, joskin varmaan pääosin "pre-owned". EDIT: niin, ja toihan ei ole vaan "kiinni/auki"-vena, vaan siellä on askelmoottori joka säätää venttiiliä.
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! https://roverfriends.fi/palsta/ ![]() 3 Amigos-never travel alone Viimeksi muokannut Kaitsu67 : 09.07.2020 14:37 |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Joo se säätelee ilman syöttöä ecun tahdon mukaan. Jospa se edes seuraavat 5 työpäivää menis tukittuna niin pääsee töihin. Löysin 4-veto välitys Kovalaiselta purku friikin, niin saan varmaan ens viikon alkuun käytetyn osan. Kiitokset Kaitsulle taas. Jospa tämä osien vaihtaminen loppuisi joskus edes kuukaudeksi ja voisi keskittyä pelkkään ajamiseen.
![]() |
#7
|
|||
|
|||
![]()
https://youtu.be/XJd4ajLNTIY
Siitä linkin takaa ihastelemaan freelanderin tyhjäkäyntiä. IACV vaihdettu eikä auttanut. Letkut tupla-tsekattu halkeamista ja vuodoista sekä liittimet myös. Ajon jälkeen lämpimänä tyhjäkäynti asettui noin 4000rpm korville. Nyt käy ja starttaa nätisti, oli jäänyt kaasun asentotunnistimen johto laittamatta kiinni joka teki vikavaloja ja huonoa käyntiä. Mutta mikäs olisi seuraavaksi tarkastettava? Ecua en vielä ole ehtinyt purkaa irti ja katsoa sen sisään. Ohjaustehostimen letku tosiaan vasta vaihdettu. Voisiko olla yhteyttä siihen? Sieltä letkun reiästä, pumpulta, minulla tippui jousi ja venttiili pois (spool valve) kun aloin laittamaan uutta letkua paikoilleen. Meniköhän väärin päin? Muistaakseni nämä oireet alkoi seuraavana päivänä. Edit: youtubea selatessa tuli tällainen kultanen ohje vastaan: https://youtu.be/jUbLtfo9FLM Viimeksi muokannut AnttiJuhani : 13.07.2020 19:15 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
th400 temppuilee | kimitin | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 18.05.2011 14:14 |
1kz-t temppuilee! | pulu | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 17.12.2009 22:38 |
Valot temppuilee | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 04.02.2008 20:17 | |
Tietokone temppuilee?-Kunnossa jälleen- | -Jyki- | Chit-Chat | 7 | 22.05.2007 20:53 |
RJ:n nopee 4wd temppuilee | RJ70 | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 03.03.2007 21:37 |