Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 06.07.2020, 13:21
AnttiJuhani AnttiJuhani ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.08.16
Sijainti: Sirkka
Viestit: 71
Perusasetus

Kiitos jälleen Kaitsu! Minäpä kokeilen tuon iacv:n irroittaa ja samalla tsekkaan että kaikki letkut on ehjät. Tehdään samalla resetti. Ihme pönttöjä tuossa suodattimen jälkeisessä putkessa kiinni, tyhjiä vaikuttais olevan. Onko noilla joku tarkotus? Äänenvaimentimia?

Ilmansuodattimen katsoin tänään ja on vielä kuin uusi, en tiedä koska vaihdettu. Hieman sitä kädellä tamppasin mutta ei siitä juuri mitään irronnut.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 06.07.2020, 14:53
AnttiJuhani AnttiJuhani ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.08.16
Sijainti: Sirkka
Viestit: 71
Perusasetus

Resetointi tehty. Ja iacv:ssä ei juuri putsattavaa ollut. Läppä liikkui mainiosti kuin myös kaasuvaijeri. Liikkeentunnistinta ei juuri putsata voinut/tarvinnut, mutta kontaktisprayta suihkautin liittimeen. Käytin irti myös jonkun sensorin siitä viereltä ja putsasin. Letkut oli ehjät ja imutötterö myös. Käyn kohta mökillä niin siinäpä se selviää että sammuileeko vielä.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 06.07.2020, 15:09
Kaitsu67:n Avatar
Kaitsu67 Kaitsu67 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 08.07.04
Sijainti: Nurmijärvi, Finland.
Viestit: 5.374
Blog Entries: 5
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja AnttiJuhani Näytä viesti
Ihme pönttöjä tuossa suodattimen jälkeisessä putkessa kiinni, tyhjiä vaikuttais olevan. Onko noilla joku tarkotus? Äänenvaimentimia?
Ihmeellisiä käyriä siinä tosiaan on...ei ole kyllä tietoa mikä niiden tarkoitus on, joku insinöörihän sen on pähkäillyt ilmeisesti että sellaset pitää olla
__________________
----------------------------------------
If it works, tear it apart and find out why!
https://roverfriends.fi/palsta/


3 Amigos-never travel alone
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 06.07.2020, 18:29
AnttiJuhani AnttiJuhani ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.08.16
Sijainti: Sirkka
Viestit: 71
Perusasetus

Nyt käyty ajelemassa. Ei sammunut kertaakaan kytkintä painaessa, mutta nyt puolestaan kierrokset nousee 4000rpm kohille. Jotain saattoi ehkä muuttua siis, mutta mene ja tiedä että miksi.

Edit: Sammuipas. Koitin pakittaa pihalta pois niin aina kun kytkintä painaa sammuu auto. Samalla sain kaikki jarrujen ja luistoneston vikavalot palamaan eikä nollaantuneet.

Välillä siis pitää kierroksia liian korkealla ja välillä liian matalalla.

Viimeksi muokannut AnttiJuhani : 06.07.2020 20:05
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 06.07.2020, 20:48
TimoV:n Avatar
TimoV TimoV ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 09.02.05
Sijainti: Joensuu, Finland.
Viestit: 1.273
Perusasetus

Kokeilepa ilmamassamittarin piuha irti ajella...
__________________
-TimoV

Range Rover Sport 2.7d SE, 2007
BMW 520xda, 2016
Mercedes-Benz ML55AMG, 2002
Linhai 500 IRS, T3 2016

Range Rover 2.5dse 1998(ex)
Range Rover 3.9EFI Vogue 1990, Ardennes green (ex)
Range Rover 3.5EFI Vogue 1986, Cypress green (ex)
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 06.07.2020, 21:14
AnttiJuhani AnttiJuhani ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.08.16
Sijainti: Sirkka
Viestit: 71
Perusasetus

Testataan. Pitäis vaikuttaa miten käytännössä jos sen ehjänä irroittaa?
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 07.07.2020, 06:33
TimoV:n Avatar
TimoV TimoV ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 09.02.05
Sijainti: Joensuu, Finland.
Viestit: 1.273
Perusasetus

Menee bensan annostelu oletuskartoille, eikä mitatun ilmamäärän mukaan. Irrotat vaan liittimen. Jos toimii, niin mittari on sökö. Melko yleistä. Ei ole kauankaan kun omasta möllistä meni tuo AFM.
__________________
-TimoV

Range Rover Sport 2.7d SE, 2007
BMW 520xda, 2016
Mercedes-Benz ML55AMG, 2002
Linhai 500 IRS, T3 2016

Range Rover 2.5dse 1998(ex)
Range Rover 3.9EFI Vogue 1990, Ardennes green (ex)
Range Rover 3.5EFI Vogue 1986, Cypress green (ex)
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 07.07.2020, 09:07
Kaitsu67:n Avatar
Kaitsu67 Kaitsu67 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 08.07.04
Sijainti: Nurmijärvi, Finland.
Viestit: 5.374
Blog Entries: 5
Perusasetus

Epäilen edelleen sitä IACV:tä, saattaa olla viallinen, tai se asentosensori.
__________________
----------------------------------------
If it works, tear it apart and find out why!
https://roverfriends.fi/palsta/


3 Amigos-never travel alone
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 07.07.2020, 14:02
Kaitsu67:n Avatar
Kaitsu67 Kaitsu67 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 08.07.04
Sijainti: Nurmijärvi, Finland.
Viestit: 5.374
Blog Entries: 5
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja AnttiJuhani Näytä viesti
Edit: Sammuipas. Koitin pakittaa pihalta pois niin aina kun kytkintä painaa sammuu auto. Samalla sain kaikki jarrujen ja luistoneston vikavalot palamaan eikä nollaantuneet.
Tuleeko tää sammuminen aina pakilla? Vai sen jälkeen kun olet liikuttanut vaihdekeppiä? Auto paikallaan ja liikkeellelähdössä?

Sammuuko jos rullaat isommalla vaihteella ja pysäytät ilman että kosket vaidekeppiin (kytkin pohjaan ja jarruilla auto pysähdyksiin esim. 3:lla)

Tuli vaan mieleen, että kun siinä on se hill decent -kytkin siinä kepissä ja ne johdot melko herkästi nitkuvat poikki (omassakin oli), jos antavat jotain virhetietoa ECM:lle, kerta noi vikavalotkin ilmesty samalla. ECM säätää moottorin vääntöä eri lähteistä ja HDC on myös yksi.

Yks mikä kannatta kans zekata on MAP (manifold absolute pressure)-anturille (on ECM:n sisällä) ECM:ään tuleva putki/letku systeemi, että on kiinni ja ehjä. Siinä välissä on joku mokkulakin, olikohan fuel trap nimeltään. Tää on siis eri kuin MAF.

EDIT: Tästä vielä,

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja AnttiJuhani Näytä viesti

Hieman rispaantunut johto ja johtojen korjauksia löysin imusarjan alapuolelta. Harmiksi on liittimen juurelta kuoriutinut johdon kuori hieman, eikä tuota taida saada vaihdettua muuta kuin imusarja pois käyttämällä ja uudella liittimellä. Toki jos sais pinnit ehjänä johdot liittimestä niin mahdollista voisi olla sitten vaihtaa pelkät johdot. Siitä en osaa sanoa auttaako asian.
että jos kuvasta yhtään ymmärsin mitkä johdot ja liitin on kyseessä, että toi on injektoreille menevä johto ja liitin? Sen saa muistaakseni kyllä sieltä välistä pois, pitää irroittaa se fuel rail siitä imusarjasta, tai sitten injektorit että saa niiden liittimet irti. Injektorit on sellaisilla ihme metalliklipseillä kiinni.

En kyllä ihan usko että vaikuttais tohon kuvattuun vikaan ko. johdin, jos auto muuten pelittää, koska jos joku sylinteri pätkisi, sen kyllä huomais. Mutta jos ton irrotat, niin siellä on sitten painetta, et se pitää päästää pois ja varaudu, että se fuel railin tuloletkun o-rengas menee uusiksi ja jos irroitat injektorit, niiden tiivisteet mahdollisesti myös. Omat kyllä sain takaisin ihan ok aikanaan, mutta se fuel railin pää kusi bensat pitkin konehuonetta. Muistaaksini ne kaks ruuvia on hankalassa paikassa, pitiköhän siitä purkaa jotain edestä vai muistelenko nyt 200:sta pikkurooveria jossa on sama K-moottori.
__________________
----------------------------------------
If it works, tear it apart and find out why!
https://roverfriends.fi/palsta/


3 Amigos-never travel alone

Viimeksi muokannut Kaitsu67 : 07.07.2020 14:48
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
th400 temppuilee kimitin Tekniikka & Jutustelu 5 18.05.2011 14:14
1kz-t temppuilee! pulu Tekniikka & Jutustelu 6 17.12.2009 22:38
Valot temppuilee Tekniikka & Jutustelu 3 04.02.2008 20:17
Tietokone temppuilee?-Kunnossa jälleen- -Jyki- Chit-Chat 7 22.05.2007 20:53
RJ:n nopee 4wd temppuilee RJ70 Tekniikka & Jutustelu 8 03.03.2007 21:37


Sivu luotu: 17:34 (GMT +2).