|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
Ruiskusuuttimen testauslaite (tein senkin itse)En tiedä onko täällä ollu muiden tekeleitä tästä mutta ajattelin laittaa kuvaa, että voi muutkin vakoilla tästä mallia jos moiselle on tarve Eli siinä on: -pullotunkki a' 12,90€ -painemittari a'19,90€ -muutamia jarrunippoja yht 8€ -vanhan maaliruiskun säiliö -hallin nurkista rautaa vielä kun tässä saisi aikaiseksi että irrottelisi nuo patrollin suuttimet ja kaivelisi laatikoista kaikki loputkin ja alkaisi käymään lapi että mitkä 6kpl pannaan takaisin...
|
#2
|
||||
|
||||
Hauska idea, riittääks pullotunkin isku vai joutuuks pumppuamaan niin että pöytä heiluu ??
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#3
|
||||
|
||||
Hyvin riittää jos ei jää kauheesti ilmaa linjaan
|
#4
|
||||
|
||||
Oikein hyvin riittä isku. Reilun kolmanneksen kun on varren liikematkasta painanut, niin mittarissa alkaa olla jo lähellä 200bar.
|
#5
|
||||
|
||||
laitas hiukan tarkempia kuvia kokonaisuudesta
__________________
vapari ei ole vaihtoehto Ahdin takaa tahdin ja ilo alkaa kilosta,, riemu kahdesta mutta kone remppa kolmesta No worries, mate ! Hojossa on sitä jotai Pensselit pestään bensalla ja dieselillä tehdään VOIMAA |
#6
|
|||
|
|||
Kunnon kuvatuksia
stefavikaisia pullotunkkeja nurkissa jo pyöriikin
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
#7
|
|||
|
|||
Tulikos tästä projekti kertomusta
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
#8
|
|||
|
|||
Miten putken nippa on liitetty tunkkiin, tiiviste ja latta puristaa päin tunkkia vai joku muu systeemi?
__________________
Jukka |
#9
|
||||
|
||||
No joo. Sen kyllä uskon että stefa vikaisia tunkkeja on itse kelläkin tallin nurkissa. Mutta tähän pitää olla uusi ja toimiva tunkki. Joten ei muuta kuin kaupan maille. Eihän nuo niin paljon maksa.
Viimeksi muokannut Koivunoksa : 16.02.2015 20:10 |
#10
|
||||
|
||||
Lainaus:
Mäntä poikki melkein yläpäästään, sitten sorvissa mäntään reikä ja kierre. Sitten sorvaa nipan jonka toisessa päässä on jarruputken kierre ja toisessa sama minkä on sorvannu mäntään. Latta on siksi että tunkki ei saa nousta ihan tappiinsä ylös. Muuten paine menee ylivuoto kanavan kautta takaisin säiliöön. Loppu suunnilleen selviääkin kuvasta. Ku ei nyt muita kuvia ole tarjolla. |
#11
|
||||
|
||||
Mihis toi maalisäiliö on liitetty?
__________________
Horsepower and Drag Racing www.facebook.com/FunJamRacing Ajoneuvojen loppukäyttäjä.. Heppatytön Hodari: HDJ -90, Emännän kauppakassi Rotkelo: Ramcharger -80 , bulevardisportti. HillCruiser: Hilux - 83, vaiheessa (väliaikaisvainaa) Valppivanhus: -64 avo safarointi väline (väliaikaisvainaa) Lehmä: Trailduster -76 Exiä C306:Kuorkkikrossivoittaja Protector: Avoläjä TuninkiBertta: -80 Pätkis: pätkäpatrolli -82 Urbo HJ Runkkupallero: Takapihalle raiskattu Pahero Esory |
#12
|
||||
|
||||
Tuossa muutama linkki joissa aika hyvät ohjeet vastaavan testerin tekoon:
http://www.peachparts.com/shopforum/...op-tester.html http://www.vwdiesel.net/forum/index.php?topic=17870.0 |
#13
|
||||
|
||||
Maali säiliö toimii tosiaan polttoaine säiliönä ja se on liitetty pullotunkin rungon kyljessä olevaan reikään josta tunkki normaalisti täytetään.
|
#14
|
||||
|
||||
Lainaus:
Kiitoksia, taitaa mennä tuotantoon mullakin tämä..
__________________
Horsepower and Drag Racing www.facebook.com/FunJamRacing Ajoneuvojen loppukäyttäjä.. Heppatytön Hodari: HDJ -90, Emännän kauppakassi Rotkelo: Ramcharger -80 , bulevardisportti. HillCruiser: Hilux - 83, vaiheessa (väliaikaisvainaa) Valppivanhus: -64 avo safarointi väline (väliaikaisvainaa) Lehmä: Trailduster -76 Exiä C306:Kuorkkikrossivoittaja Protector: Avoläjä TuninkiBertta: -80 Pätkis: pätkäpatrolli -82 Urbo HJ Runkkupallero: Takapihalle raiskattu Pahero Esory |
#15
|
|||
|
|||
Nostellaas tätäkin.
Eli ihan vain mielenkiinnosta omaa aloin rakennella ja pikkuhiljaa on tunkkia purettu, reikiä tukittu ja sovitepalo sorvailtu sekä muutamia nippoja sovitettu tunkin ja mittarin väliin. Seuraavaksi pitäis lähteä purkaamolta suutinputkea hakemaan ja tulikin mieleen että onkohan noita kuinka monella eri kierteellä ja sovitteella? Tuollaisen -97 King cabin TD25 koneen suuttimia olisi tarkoitus testata, joten passaako nuo boshin suuttimet kuinka hyvin keskenään ja minkäslaista sovitetta se putken toinen pää kaipaa? + bonus kysymys jo vastaavan rakentaneille: kuinkahan helposti tuollaisella 2 tonnin pikkutunkilla pitäis päästä tonne 150barin hujakoille kun oma tuntui jo 80-100 barissa todella jäykältä? |
#16
|
||||
|
||||
Nostetaampa tätä aihetta kun on ajankohtaisena. Empäs hoksannut jättää sitä mäntää sinne sisälle, minä otin sen pois, hitsasin ohivuotoreiän tukkoon ja siihen päämutteriin hitsasin paineilmaletkuliittimen ylösalaisin jolloin siihen sai suoraan kiinni T-haaran jossa mittari ja lähtö suutinputkelle.
Ongelma on siinä että tämähän vuotaa nyt sieltä päämutterin ja sylinteriputken kierteestä paineet. Ei pidä kierreteippi eikä tiivisteliima. Mitähän tuolle keksisi? Suutinputken tein jarruputkesta. Ihan hyvin pitää vaikkei olekkaan oikeanlainen kartio suuttimen päässä. Suuttimen pään liitin on tehty pyöränmutterista ja tavallisista muttereista. E: ja suosittelen tosiaan itekkin vaikka 4T tunkkia, turhan jäykkä painallus tällä 2T. |
#17
|
|||
|
|||
Jos hitsauksesta irtoaa yhtään "Valssihilsettä tai Tangokiharaa"Lainaus:
Ja nosta kartioista sen verran, että vaikka suuttimien AVAUTUMIS-paine on vajaa 200 kg/cm2, niin todellinn suihkutuspaine on kierroksilla moninkertainen, 1000 kg/cm2 ylitetään jo -80 luvun rivipumppu dieseleitä viritettäessä? |
#18
|
||||
|
||||
Lainaus:
|
#19
|
|||
|
|||
Sorry huono ....Lainaus:
Siis tarkoitin sitä, että JOS nuo "Valssihilseet ja tangokiharat" päätyy testattavan suuttimen "kärkeen", niin hyväkin suutin kärki alkaa kusemaan. ja toteamukseni noista mekaanisten pumppujen todellisista? paineista: On joskus ollut onelmia, kun alle 200 kg/cm2 avautumspaineilla olevista kärjistä on pitänyt ajaa sekunnin murto-osassa tippa dieseliä... ja se että suihkuputkia7kartioita on käsitelty "epäasiallisesti" ei auta siihen, että suihkuputket "kuskaa dieseli sykkimällä" siis paine vaihtelee 200 - reiluun 1000 bar edestakaisin suuruusluokkaa 40 kertaa sekunnissa? Jos vääntelet niihin suuttimen kartioihin jotain esim. jarruputkista: Lainaus viestistäsi: ...suutinputken tein jarruputkesta. Ihan hyvin pitää vaikkei olekkaan oikeanlainen kartio suuttimen päässä. Suuttimen pään liitin on tehty pyöränmutterista ja tavallisista muttereista. E: ja suosittelen tosiaan itekkin vaikka 4T tunkkia, turhan jäykkä painallus tällä 2T.......................... Tuolla suuttimen ja pumpun välillä , jopa vakioissa? -80 luvun dieseleissä, on enempi kuin 1000 bar????? kun kaasu on pohjassa ja ja kierrokset korkealla. -> Siis jos vääntelet/hitsailet kaikkea mahdollista jarruputkista pyöränmuttereihin halpakaupan tunkkiin, niin.... Yritin hienovaraisesti varoittaa...... SORRY, kun tykkäsit huonoa. |
#20
|
||||
|
||||
Ei sinun tekstistä oikein ota mitään selvää. Olisit vaikka sanonut että puhut hitsausksesta niin se olisi helpottanut ymmärtämään. Valssihilse kannattaa tietenkin poistaa ennen hitsausta, jos se osa on menossa arkaan paikkaan. Tangokiharoista en ole kuullut. Juu, suutin menee pilalle jos sinne menee roska. Se roskahan voi tippua sinne vehkeeseen mistä vaan, että kannattaa putsata kaikki hyvin ennen käyttöön menevien suuttimien testausta.
Ymmärsitkö että minun kommentti jarruputkesta oli tehdä autoon suutinputket jarruputkesta? Ei se ollut. En vaan nähnyt tarpeeksi lähtä jostakin romuttamolta etsimään ja pilaamaan hyvää moottoria viemällä siitä suutinputkea tähän testeriin, kun nähdäkseni jarruputki ajaa ihan saman asian. |
#21
|
|||
|
|||
Ei ne suuttimet nyt sentään niin pienestä rikki mene.
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostettu Tein itse ja säästin | kippo86 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 21.11.2011 08:09 |
Ei enää tarvetta,tein itse | anracing | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 5 | 10.01.2008 17:55 |
Itse tein ja säästin; Nautarauta | Grau | Tekniikka & Jutustelu | 69 | 10.12.2006 19:04 |
Itse tein Snorkkelin.. Säästinköhän?? | ttapio | Tekniikka & Jutustelu | 24 | 30.09.2005 13:14 |
Itse tein ja säästin | AVRO | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 22.11.2003 17:16 |