![]() |
Ruiskusuuttimen testauslaite (tein senkin itse)
En tiedä onko täällä ollu muiden tekeleitä tästä mutta ajattelin laittaa kuvaa, että voi muutkin vakoilla tästä mallia jos moiselle on tarve:D:D
Eli siinä on: -pullotunkki a' 12,90€ -painemittari a'19,90€ -muutamia jarrunippoja yht 8€ -vanhan maaliruiskun säiliö -hallin nurkista rautaa;) http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=169905 vielä kun tässä saisi aikaiseksi että irrottelisi nuo patrollin suuttimet ja kaivelisi laatikoista kaikki loputkin ja alkaisi käymään lapi että mitkä 6kpl pannaan takaisin...:D |
Hauska idea, riittääks pullotunkin isku vai joutuuks pumppuamaan niin että pöytä heiluu ??
|
Hyvin riittää jos ei jää kauheesti ilmaa linjaan :)
|
Lainaus:
|
laitas hiukan tarkempia kuvia kokonaisuudesta :)
|
Kunnon kuvatuksia
stefavikaisia pullotunkkeja nurkissa jo pyöriikin |
Tulikos tästä projekti kertomusta :(
|
Miten putken nippa on liitetty tunkkiin, tiiviste ja latta puristaa päin tunkkia vai joku muu systeemi?
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Mäntä poikki melkein yläpäästään, sitten sorvissa mäntään reikä ja kierre. Sitten sorvaa nipan jonka toisessa päässä on jarruputken kierre ja toisessa sama minkä on sorvannu mäntään. Latta on siksi että tunkki ei saa nousta ihan tappiinsä ylös. Muuten paine menee ylivuoto kanavan kautta takaisin säiliöön. Loppu suunnilleen selviääkin kuvasta. Ku ei nyt muita kuvia ole tarjolla.:cool::D |
Mihis toi maalisäiliö on liitetty?
|
Tuossa muutama linkki joissa aika hyvät ohjeet vastaavan testerin tekoon:
http://www.peachparts.com/shopforum/...op-tester.html http://www.vwdiesel.net/forum/index.php?topic=17870.0 |
Lainaus:
|
Lainaus:
Kiitoksia, taitaa mennä tuotantoon mullakin tämä.. :rolleyes: |
Nostellaas tätäkin.
Eli ihan vain mielenkiinnosta omaa aloin rakennella ja pikkuhiljaa on tunkkia purettu, reikiä tukittu ja sovitepalo sorvailtu sekä muutamia nippoja sovitettu tunkin ja mittarin väliin. Seuraavaksi pitäis lähteä purkaamolta suutinputkea hakemaan ja tulikin mieleen että onkohan noita kuinka monella eri kierteellä ja sovitteella? Tuollaisen -97 King cabin TD25 koneen suuttimia olisi tarkoitus testata, joten passaako nuo boshin suuttimet kuinka hyvin keskenään ja minkäslaista sovitetta se putken toinen pää kaipaa? + bonus kysymys jo vastaavan rakentaneille: kuinkahan helposti tuollaisella 2 tonnin pikkutunkilla pitäis päästä tonne 150barin hujakoille kun oma tuntui jo 80-100 barissa todella jäykältä? |
1 Liiteet
Nostetaampa tätä aihetta kun on ajankohtaisena. Empäs hoksannut jättää sitä mäntää sinne sisälle, minä otin sen pois, hitsasin ohivuotoreiän tukkoon ja siihen päämutteriin hitsasin paineilmaletkuliittimen ylösalaisin jolloin siihen sai suoraan kiinni T-haaran jossa mittari ja lähtö suutinputkelle.
Ongelma on siinä että tämähän vuotaa nyt sieltä päämutterin ja sylinteriputken kierteestä paineet. Ei pidä kierreteippi eikä tiivisteliima. Mitähän tuolle keksisi? Suutinputken tein jarruputkesta. Ihan hyvin pitää vaikkei olekkaan oikeanlainen kartio suuttimen päässä. Suuttimen pään liitin on tehty pyöränmutterista ja tavallisista muttereista. E: ja suosittelen tosiaan itekkin vaikka 4T tunkkia, turhan jäykkä painallus tällä 2T. |
Jos hitsauksesta irtoaa yhtään "Valssihilsettä tai Tangokiharaa"
Lainaus:
Ja nosta kartioista sen verran, että vaikka suuttimien AVAUTUMIS-paine on vajaa 200 kg/cm2, niin todellinn suihkutuspaine on kierroksilla moninkertainen, 1000 kg/cm2 ylitetään jo -80 luvun rivipumppu dieseleitä viritettäessä? |
Lainaus:
|
Sorry huono ....
Lainaus:
Siis tarkoitin sitä, että JOS nuo "Valssihilseet ja tangokiharat" päätyy testattavan suuttimen "kärkeen", niin hyväkin suutin kärki alkaa kusemaan. ja toteamukseni noista mekaanisten pumppujen todellisista? paineista: On joskus ollut onelmia, kun alle 200 kg/cm2 avautumspaineilla olevista kärjistä on pitänyt ajaa sekunnin murto-osassa tippa dieseliä... ja se että suihkuputkia7kartioita on käsitelty "epäasiallisesti" ei auta siihen, että suihkuputket "kuskaa dieseli sykkimällä" siis paine vaihtelee 200 - reiluun 1000 bar edestakaisin suuruusluokkaa 40 kertaa sekunnissa? Jos vääntelet niihin suuttimen kartioihin jotain esim. jarruputkista: Lainaus viestistäsi: ...suutinputken tein jarruputkesta. Ihan hyvin pitää vaikkei olekkaan oikeanlainen kartio suuttimen päässä. Suuttimen pään liitin on tehty pyöränmutterista ja tavallisista muttereista. E: ja suosittelen tosiaan itekkin vaikka 4T tunkkia, turhan jäykkä painallus tällä 2T.......................... Tuolla suuttimen ja pumpun välillä , jopa vakioissa? -80 luvun dieseleissä, on enempi kuin 1000 bar????? kun kaasu on pohjassa ja ja kierrokset korkealla. -> Siis jos vääntelet/hitsailet kaikkea mahdollista jarruputkista pyöränmuttereihin halpakaupan tunkkiin, niin.... Yritin hienovaraisesti varoittaa...... SORRY, kun tykkäsit huonoa. |
Ei sinun tekstistä oikein ota mitään selvää. Olisit vaikka sanonut että puhut hitsausksesta niin se olisi helpottanut ymmärtämään. Valssihilse kannattaa tietenkin poistaa ennen hitsausta, jos se osa on menossa arkaan paikkaan. Tangokiharoista en ole kuullut. Juu, suutin menee pilalle jos sinne menee roska. Se roskahan voi tippua sinne vehkeeseen mistä vaan, että kannattaa putsata kaikki hyvin ennen käyttöön menevien suuttimien testausta.
Ymmärsitkö että minun kommentti jarruputkesta oli tehdä autoon suutinputket jarruputkesta? Ei se ollut. En vaan nähnyt tarpeeksi lähtä jostakin romuttamolta etsimään ja pilaamaan hyvää moottoria viemällä siitä suutinputkea tähän testeriin, kun nähdäkseni jarruputki ajaa ihan saman asian. |
Ei ne suuttimet nyt sentään niin pienestä rikki mene.
|
Sivu luotu: 01:47 (GMT +2). |