Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 21.06.2020, 22:06
Nikuzai Nikuzai ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 3.863
Perusasetus

Tohon aisa-vetokoukku korkeuteen liittyen

Onko missään määritetty jarruttoman kärryn rengaskokoja et mikä se saa olla

Ei ois kovin vaikee laittaa pikku muuliin teli lokasuojat siipimuttereilla kiinni ja omat 13" renkaat alla jolloin lokasuojat alemmissa pulteissa kiinni ja kun alle nakkaa 7,50x16 nostaa lokasuojat ylempiin pultteihin

__________________
Positiivinen rasismi?

Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 22.06.2020, 16:42
jli jli ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 23.09.19
Sijainti: Keski-Suomi
Viestit: 468
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nikuzai Näytä viesti
Tohon aisa-vetokoukku korkeuteen liittyen

Onko missään määritetty jarruttoman kärryn rengaskokoja et mikä se saa olla

Ei ois kovin vaikee laittaa pikku muuliin teli lokasuojat siipimuttereilla kiinni ja omat 13" renkaat alla jolloin lokasuojat alemmissa pulteissa kiinni ja kun alle nakkaa 7,50x16 nostaa lokasuojat ylempiin pultteihin
Ei sitä varmaan ole määritelty kuin rekisteriotteessa ja siihen taas saa sellaisen merkinnän, kuin sattuu rengas katsastushetkellä olemaan?

Jos renkaan halkaisijaa suurentaa, olisi kyllä ihan perusteltua käyttää jämerämpää pyörännapaa/akselia, ettei rengas taitu alle sivuttaiskuormasta.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 22.06.2020, 16:59
Ippe69 Ippe69 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.10.07
Sijainti: Muonio
Viestit: 1.080
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jli Näytä viesti
Jos renkaan halkaisijaa suurentaa, olisi kyllä ihan perusteltua käyttää jämerämpää pyörännapaa/akselia, ettei rengas taitu alle sivuttaiskuormasta.
Tuo on hyvä huomio. Vastahan tuota uutisoitiin, kun vakiokuntoisen muulin napa oli antautunu väistökokeessa.

Tuossa vielä linkki juttuun https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/...vat-kestaneet/

Viimeksi muokannut Ippe69 : 22.06.2020 17:03
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 22.06.2020, 18:12
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.076
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jli Näytä viesti
Ei sitä varmaan ole määritelty kuin rekisteriotteessa ja siihen taas saa sellaisen merkinnän, kuin sattuu rengas katsastushetkellä olemaan?
Ei. Muuttui 1.10.2015 eli samat säännöt kuin autoissa, 51 mm tai 10% saa suurentaa.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 22.06.2020, 19:27
jli jli ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 23.09.19
Sijainti: Keski-Suomi
Viestit: 468
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Ei. Muuttui 1.10.2015 eli samat säännöt kuin autoissa, 51 mm tai 10% saa suurentaa.
Meinasin että jos rekisteröi kärryn, niin rekisteriotteeseen lyödään rengaskooksi se, mikä pallo sattuu alla olemaan? Tuota sitten jälkikäteen saa muuttaa hiukan.

Eli akseleita/pyörännapoja ei ole tyyppihyväksytty jollekin rengaskoolle, vaikka ehkä pitäisi. Ainoastaan et-mitta ja pulttikuvio oli jossain tyyppihyväksyntäkupongissa.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 23.06.2020, 09:26
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.076
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jli Näytä viesti
Meinasin että jos rekisteröi kärryn, niin rekisteriotteeseen lyödään rengaskooksi se, mikä pallo sattuu alla olemaan? Tuota sitten jälkikäteen saa muuttaa hiukan.

Eli akseleita/pyörännapoja ei ole tyyppihyväksytty jollekin rengaskoolle, vaikka ehkä pitäisi. Ainoastaan et-mitta ja pulttikuvio oli jossain tyyppihyväksyntäkupongissa.
Rekisteröinti ei ole katsastus. Jos on valmis tehdastekoinen kärry niin tekniset tiedot tulee tyyppitiedoista. Rekisteröintihän tehdään näkemättä, pelkästään papereilla.

Jos teet omavalmisteen, saat rengaskooksi vaikka 44” jos kärryssä ei ole jarruja. Edellyttäen toki että renkaassa on tarvittavat hyväksynnät.

Akseleilla ei ole tyyppihyväksyntää, jarruilla on. Eli omavalmisteen jarrujen tyyppihyväksyntä rajaa rengaskokoa. Jarruttomissa akseleissa rajoituksia ei akselivalmistajalta ole, tai ei ainakaan kysellä.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan Metallityötä / bracketin valmistaminen Puukkilainen O/M/V Muut 0 16.06.2015 20:27
Peräkärryn sumuvalo Samppa79 Tekniikka & Jutustelu 1 17.02.2014 17:10
Peräkärryn max rengaskoko Harde Chit-Chat 20 10.12.2011 01:19
Peräkärryn akselintuenta Pertura Tekniikka & Jutustelu 14 25.01.2011 22:05
Jos peräkärryn rakentaisi Masu Chit-Chat 6 23.03.2007 22:02


Sivu luotu: 18:23 (GMT +2).