![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Ei tajuu....
Lainaus:
Eikä pulteikiskaan oo pituutta riitäväst, saati ulkokierrettä...... Kerro mihin mutterit pitäis hitsata?
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Joo, noissa pultinkannoissa tuskin avain pitää.
Lämpö näissä yleensä auttaa mutta yks vaihtoehto vois olla se että leikkaa nuo pultinkannat pois jotta saa laipan irti. Sitten hitsaa mutterit niihin pultteihin. Katkee ne kuitenkin kierteeseen ![]()
__________________
SISU SA-150 4X4 TOYOTA 4RUNNER LN130 x2 |
#3
|
|||
|
|||
![]() Pultin pitää olla kylmä ja pakopesä kuuma...Lainaus:
Sitten kaasupilleillä isoa lämpöä pakopesän pultin kohdalle, ja väännät irti. |
#4
|
|||
|
|||
![]() x2Lainaus:
Lämpö sinne mitä haluat metallin laajentuvan...... Svidun yksinkertaista. Epätietoisille miettijille....... Mieti laajennatko pultin ydintä ja pultinulkokierrettä vai pakopesän sisäkierrettä? Jos haluut saada väliin tilaa..... Rauta tottelee lämpöö..... Silti en leikkais kantaa enne ekaa lämmitystä ja testii...... Mut jos ei aukee avaimil nii toi kantojen leikkaus auttaa laippojen suuntaisen jännityksen poistoon. Joka ei voi olla enempää kun k.o pultin kiristysmomentti. Ja ehkä toisen puolen lämmöist aiheutuva lisä. Pääasia et momentti on näpis ettet väännä kierteest poikki että et joudut poraileen kierteit auki..... Viimeksi muokannut uteiN_H : 16.05.2020 21:13 |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Kaikenmaailman ruosteenirrottajat on minun kokemuksen mukaan yhtä tyhjän kanssa. Jos se pultti ei kuivana aukea ehjänä, niin ei se aukea minkään ruosteenirroittajankaan kanssa. Ehkä jos sen osan voi upottaa sinne ja odottaa viikon, mutta harvassa on tilanteet millon en käyttäisi mielummin 5 minuuttia siihen että kuumennan pultin hitsaamalla siihen mutterin. Toki sitten kun se pultti tai mutteri kerran liikahtaa niin ruosteenirroittaja keventää sitä loppumatkaa mukavasti, mut sillon saman asian ajaa mikä tahansa öljy. |
#6
|
|||
|
|||
![]() Hyvä et on miettijöit.....Lainaus:
Aina on kaikki saatu helopomman tai pidemmän kaavan kautta.... Ja noi ei lämpösovitteella tai hytikkavoimal venytettyi pulttei..... Ihan normilämmöis ja paineis momentilla väännettyi. Sinuna pitäsin suun kii..... Optimaalisuus on turhaa teknistä tietämystä..... Pesästä lämmittämällä pesä kuumenee enemmän kun ulkolaippa ja pultit..... Ja läpötilaero tekee tehtäväsä...... Oletko samaa mieltä vai wd40 miähii.....??? Ja voihan ton pakopesän ajaa kuumaks koneelkin jos pöyrii ja rokkaa......... Jos ei oo pillei tai töhöi..... Viimeksi muokannut uteiN_H : 16.05.2020 21:48 |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
.......... |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Onkos palstalaisilla kokemusta kydexin muovaamisesta?
Varsinkin lämmityksen osalta olisi mukava kuulla kokemuksia/vinkkejä. |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Nykyisin löytyy Tuubista aika hyviä ohjeita joiden kanssa uskaltaisi jo vähän vaativampiakin muotoiluja kokeilla.
__________________
On epäoptimaalista yrittää elää optimaalisesti epäoptimaalisessa maailmassa. |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Joo toi lämmitys on se pieni mysteeri. Nettiä on selattu ja tuubia katseltu.
Levyn pitäisi olla suunnilleen 190 astetta kun on muovattavissa hyvin. Vaan osa näyttää suosivan pitkää lämmitysaikaa noin 200 asteella uunissa ja osa taas tyrkkää uunin 300 tai jopa yli ja lämmittää levyn nopeasti. Onkohan tällä jotain merkitystä lopputulokseen kummalla tavalla tekee. Tuo nopea lämmitys näyttäisi olevan suositumpi tapa mutta pitääkö siinä olla jo pro tason tekijä että osaa tunnistaa milloin levy on tarpeeksi lämmin ettei paista liikaa. Ja mistä sen sitten tunnistaa? |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Samperi kun siitä on niin hiivatisti aikaa. Pitsakiven päällä noita lättyjä lämmittelin ja kokeilin välillä veitsellä nurkasta kuinka taipuu. Olisikohan ollut noin viitisen minuuttia kun TUOHON hommaan sopivan notkea. Tarkkoihin yksityiskohtaisiin muotoiluihin luulisi tarvitsevan olla huomattavastikkin flördempi…
Onkohan noissa isoja eroja muovautumis lämpötilojen suhteen?
__________________
On epäoptimaalista yrittää elää optimaalisesti epäoptimaalisessa maailmassa. |
#12
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Vastaanpa itse itselleni jos vaikka joku muukin miettii samaa juttua. Eli tämä tuli nyt tehtyä sillä tyylillä et uuni 250 asteeseen ja levyn palat sisään tavallisella uunipellillä. Infrapunamittarilla seurasin levyn lämpenemistä aina välillä luukun avaten. Noin 2 minuuttia ja pintalämpö alkoi olla 190 asteen luokkaan. Levyt ulos uunista ja prässiin. Mukavan pehmeitä olivat. Vinkoilla puristus päälle ja puolisen tuntia annoin olla. Muuten meni mukavasti mutta prässissä oleva foami tarttui muutamasta kohdasta kiinni muoviin ja jäi irrotuksessa sellainen ohut nukka pintaan. Tämän sai kyllä karhunkielellä pestyä pois. Samoin foami ei ole palautunut ihan sileäksi. Luultavasti pidin liian kauan puristuksessa ja olisi pitänyt ottaa aiemmin pois. Samoin lämpötilaa voisi ehkä hiukan pudottaa. Kaikkineen onnistunut kokeilu ja lopputulos sitä mitä lähdettiin hakemaan. Tuossa suoraan prässistä otettuna: Ja leikkausten, hiomisen ja muun sellaisen jälkeen valmis kotelo. Toimii hyvin ja takapuolella metalliklipsut joilla sopii repun molle kujastoon roikkumaan. |
#13
|
|||
|
|||
![]()
Omien vähäisten kokemusten perusteella lämpöä on ollut tosiaan turhan paljon. Kiehuvalla vedellä tulee aika lötkö jo.
|
#14
|
||||
|
||||
![]()
Mersun valmistenumero?
Mölliin pitäisi tilata kytkin ja Lainaus:
Eli onko 6 viimeistä numeroa juokseva valmistenumero? Eli X746192 on se valmistenumero? Vin tulkki sanoo että... Sequential number: 46192
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#15
|
||||
|
||||
![]()
Onko olemassakaan 50mm x 57mm stefaa? Aika vähänhän tuossa jää puolelleensa tilaa.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Kysy mitä vaan, vastataan ku jaksetaan 2019 | JiiPee | Chit-Chat | 566 | 01.01.2020 02:43 |
Kysy mitä vaan, vastataan ku jaksetaan 2016 | Nikuzai | Chit-Chat | 791 | 28.12.2016 06:22 |
Kysy mitä vaan, vastataan ku jaksetaan 2015 | JiiPee | Chit-Chat | 1300 | 28.12.2015 18:45 |
Kysy mitä vaan, vastataan ku jaksetaan 2013 ! | SuurSyömäri | Chit-Chat | 2193 | 01.01.2014 17:02 |
Kysy mitä vaan, vastataan ku jaksetaan ! | SuurSyömäri | Chit-Chat | 2358 | 31.08.2012 20:55 |