Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Viestiketju on lukittu
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 14.05.2020, 17:08
hiluvitkutin:n Avatar
hiluvitkutin hiluvitkutin ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.07
Sijainti: keitele, Finland.
Viestit: 2.366
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kaato Näytä viesti
Turbon laipan pultit pitäisi avata. Hyviä vinkkejä ennen työn aloittamista?
Haittaakos se mitään jos katkeevatkin?
Ei taida enää avai pitää pultinpäässä.? Rälläkällä puhtaaks ja hitsaa mutterin.

  #2  
Vanha 14.05.2020, 17:16
uteiN_H uteiN_H ei ole kirjautuneena
Banned
 
Rekisteröitynyt: 03.09.17
Sijainti: Oahu, Honolulu. USA
Viestit: 834
Perusasetus

Ei tajuu....


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hiluvitkutin Näytä viesti
Haittaakos se mitään jos katkeevatkin?
Ei taida enää avai pitää pultinpäässä.? Rälläkällä puhtaaks ja hitsaa mutterin.
Jos tohon puhaltimen ulkokuoreen pitää pästä kiinni....
Eikä pulteikiskaan oo pituutta riitäväst, saati ulkokierrettä......
Kerro mihin mutterit pitäis hitsata?
  #3  
Vanha 14.05.2020, 17:54
Kaato:n Avatar
Kaato Kaato ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.11.17
Sijainti: Finland
Viestit: 147
Perusasetus

Joo, noissa pultinkannoissa tuskin avain pitää.

Lämpö näissä yleensä auttaa mutta yks vaihtoehto vois olla se että leikkaa nuo pultinkannat pois jotta saa laipan irti. Sitten hitsaa mutterit niihin pultteihin.

Katkee ne kuitenkin kierteeseen
__________________
SISU SA-150 4X4
TOYOTA 4RUNNER LN130 x2
  #4  
Vanha 16.05.2020, 20:48
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Pultin pitää olla kylmä ja pakopesä kuuma...


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kaato Näytä viesti
Joo, noissa pultinkannoissa tuskin avain pitää.

Lämpö näissä yleensä auttaa mutta yks vaihtoehto vois olla se että leikkaa nuo pultinkannat pois jotta saa laipan irti. Sitten hitsaa mutterit niihin pultteihin.

Katkee ne kuitenkin kierteeseen
Pulteista kanta pois, pakopesä irti, hitsaat mutterit mig:llä isolla virralla, annat jäähtyä ja Viikoksi hyvään ruosteenirroittimeen uppeluksiin.

Sitten kaasupilleillä isoa lämpöä pakopesän pultin kohdalle, ja väännät irti.
  #5  
Vanha 16.05.2020, 20:56
uteiN_H uteiN_H ei ole kirjautuneena
Banned
 
Rekisteröitynyt: 03.09.17
Sijainti: Oahu, Honolulu. USA
Viestit: 834
Perusasetus

x2


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Pulteista kanta pois, pakopesä irti, hitsaat mutterit mig:llä isolla virralla, annat jäähtyä ja Viikoksi hyvään ruosteenirroittimeen uppeluksiin.

Sitten kaasupilleillä isoa lämpöä pakopesän pultin kohdalle, ja väännät irti.
Pultin pitää olla kylmä ja pakopesä kuuma...
Lämpö sinne mitä haluat metallin laajentuvan......
Svidun yksinkertaista.
Epätietoisille miettijille.......
Mieti laajennatko pultin ydintä ja pultinulkokierrettä vai pakopesän sisäkierrettä?
Jos haluut saada väliin tilaa.....
Rauta tottelee lämpöö.....
Silti en leikkais kantaa enne ekaa lämmitystä ja testii......
Mut jos ei aukee avaimil nii toi kantojen leikkaus auttaa laippojen suuntaisen jännityksen poistoon.
Joka ei voi olla enempää kun k.o pultin kiristysmomentti. Ja ehkä toisen puolen lämmöist aiheutuva lisä.
Pääasia et momentti on näpis ettet väännä kierteest poikki että et joudut poraileen kierteit auki.....

Viimeksi muokannut uteiN_H : 16.05.2020 21:13
  #6  
Vanha 16.05.2020, 21:24
Catrik:n Avatar
Catrik Catrik ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 22.07.13
Sijainti: Oulu
Viestit: 817
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja uteiN_H Näytä viesti
Pultin pitää olla kylmä ja pakopesä kuuma...
Lämpö sinne mitä haluat metallin laajentuvan......
Svidun yksinkertaista.
Epätietoisille miettijille.......
Mieti laajennatko pultin ydintä ja pultinulkokierrettä vai pakopesän sisäkierrettä?
Jos haluut saada väliin tilaa.....
Rauta tottelee lämpöö.....
Jumiin ruostunut pultti on eri asia kuin lämpösovitteella asennetut komponentit. Ikinä ei ole vielä tullut vastaan ruosteen takia jumissa olevaa pulttia joka ei kunnollisen lämmityksen (ja jäähdytyksen) jälkeen lähtisi irti. Et sinä voi edes millään tallivehkeillä lämmittää sitä pakopesää ilman että se pultti lämpenee samalla.

Kaikenmaailman ruosteenirrottajat on minun kokemuksen mukaan yhtä tyhjän kanssa. Jos se pultti ei kuivana aukea ehjänä, niin ei se aukea minkään ruosteenirroittajankaan kanssa. Ehkä jos sen osan voi upottaa sinne ja odottaa viikon, mutta harvassa on tilanteet millon en käyttäisi mielummin 5 minuuttia siihen että kuumennan pultin hitsaamalla siihen mutterin.

Toki sitten kun se pultti tai mutteri kerran liikahtaa niin ruosteenirroittaja keventää sitä loppumatkaa mukavasti, mut sillon saman asian ajaa mikä tahansa öljy.
  #7  
Vanha 16.05.2020, 21:30
uteiN_H uteiN_H ei ole kirjautuneena
Banned
 
Rekisteröitynyt: 03.09.17
Sijainti: Oahu, Honolulu. USA
Viestit: 834
Perusasetus

Hyvä et on miettijöit.....


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Catrik Näytä viesti
Jumiin ruostunut pultti on eri asia kuin lämpösovitteella asennetut komponentit. Ikinä ei ole vielä tullut vastaan ruosteen takia jumissa olevaa pulttia joka ei kunnollisen lämmityksen (ja jäähdytyksen) jälkeen lähtisi irti. Et sinä voi edes millään tallivehkeillä lämmittää sitä pakopesää ilman että se pultti lämpenee samalla.

Kaikenmaailman ruosteenirrottajat on minun kokemuksen mukaan yhtä tyhjän kanssa. Jos se pultti ei kuivana aukea ehjänä, niin ei se aukea minkään ruosteenirroittajankaan kanssa. Ehkä jos sen osan voi upottaa sinne ja odottaa viikon, mutta harvassa on tilanteet millon en käyttäisi mielummin 5 minuuttia siihen että kuumennan pultin hitsaamalla siihen mutterin.

Toki sitten kun se pultti tai mutteri kerran liikahtaa niin ruosteenirroittaja keventää sitä loppumatkaa mukavasti, mut sillon saman asian ajaa mikä tahansa öljy.
Sviddu mistää WD40sist puhunutkaan......

Aina on kaikki saatu helopomman tai pidemmän kaavan kautta....

Ja noi ei lämpösovitteella tai hytikkavoimal venytettyi pulttei.....
Ihan normilämmöis ja paineis momentilla väännettyi.
Sinuna pitäsin suun kii.....
Optimaalisuus on turhaa teknistä tietämystä.....
Pesästä lämmittämällä pesä kuumenee enemmän kun ulkolaippa ja pultit.....
Ja läpötilaero tekee tehtäväsä......
Oletko samaa mieltä vai wd40 miähii.....???
Ja voihan ton pakopesän ajaa kuumaks koneelkin jos pöyrii ja rokkaa.........
Jos ei oo pillei tai töhöi.....

Viimeksi muokannut uteiN_H : 16.05.2020 21:48
  #8  
Vanha 14.05.2020, 19:05
hiluvitkutin:n Avatar
hiluvitkutin hiluvitkutin ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.07
Sijainti: keitele, Finland.
Viestit: 2.366
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja uteiN_H Näytä viesti
Jos tohon puhaltimen ulkokuoreen pitää pästä kiinni....
Eikä pulteikiskaan oo pituutta riitäväst, saati ulkokierrettä......
Kerro mihin mutterit pitäis hitsata?
No oisko tuohon pultin päähän, että saa avaimella käännettyä.....................
..........
  #9  
Vanha 15.05.2020, 07:42
Rölli Rölli ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 20.11.04
Sijainti: Pöytyä
Viestit: 1.935
Perusasetus

Onkos palstalaisilla kokemusta kydexin muovaamisesta?

Varsinkin lämmityksen osalta olisi mukava kuulla kokemuksia/vinkkejä.
  #10  
Vanha 15.05.2020, 08:22
wikke:n Avatar
wikke wikke ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.04.07
Sijainti: Kupolin alla.
Viestit: 4.048
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rölli Näytä viesti
Varsinkin lämmityksen osalta olisi mukava kuulla kokemuksia/vinkkejä.
Eipä ole kokemusta kahta poskipakkaa enempää, mutta niiden ohjeissa kehoitettiin keittämään ne elastisiksi. Eivät edes mainittavasti pehmenneet vaikka kuinka keitteli, saati että olisivat olleet oikeasti mitenkään muovattavissa tukin linjoihin. 250 asteisessa uunia rupesivat tottelemaan.

Nykyisin löytyy Tuubista aika hyviä ohjeita joiden kanssa uskaltaisi jo vähän vaativampiakin muotoiluja kokeilla.
__________________
On epäoptimaalista yrittää elää optimaalisesti epäoptimaalisessa maailmassa.
  #11  
Vanha 15.05.2020, 11:17
Rölli Rölli ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 20.11.04
Sijainti: Pöytyä
Viestit: 1.935
Perusasetus

Joo toi lämmitys on se pieni mysteeri. Nettiä on selattu ja tuubia katseltu.
Levyn pitäisi olla suunnilleen 190 astetta kun on muovattavissa hyvin. Vaan osa näyttää suosivan pitkää lämmitysaikaa noin 200 asteella uunissa ja osa taas tyrkkää uunin 300 tai jopa yli ja lämmittää levyn nopeasti. Onkohan tällä jotain merkitystä lopputulokseen kummalla tavalla tekee. Tuo nopea lämmitys näyttäisi olevan suositumpi tapa mutta pitääkö siinä olla jo pro tason tekijä että osaa tunnistaa milloin levy on tarpeeksi lämmin ettei paista liikaa. Ja mistä sen sitten tunnistaa?
  #12  
Vanha 15.05.2020, 13:07
wikke:n Avatar
wikke wikke ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.04.07
Sijainti: Kupolin alla.
Viestit: 4.048
Perusasetus

Samperi kun siitä on niin hiivatisti aikaa. Pitsakiven päällä noita lättyjä lämmittelin ja kokeilin välillä veitsellä nurkasta kuinka taipuu. Olisikohan ollut noin viitisen minuuttia kun TUOHON hommaan sopivan notkea. Tarkkoihin yksityiskohtaisiin muotoiluihin luulisi tarvitsevan olla huomattavastikkin flördempi…

Onkohan noissa isoja eroja muovautumis lämpötilojen suhteen?
__________________
On epäoptimaalista yrittää elää optimaalisesti epäoptimaalisessa maailmassa.
  #13  
Vanha 17.05.2020, 14:11
Rölli Rölli ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 20.11.04
Sijainti: Pöytyä
Viestit: 1.935
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rölli Näytä viesti
Onkos palstalaisilla kokemusta kydexin muovaamisesta?

Varsinkin lämmityksen osalta olisi mukava kuulla kokemuksia/vinkkejä.

Vastaanpa itse itselleni jos vaikka joku muukin miettii samaa juttua.

Eli tämä tuli nyt tehtyä sillä tyylillä et uuni 250 asteeseen ja levyn palat sisään tavallisella uunipellillä. Infrapunamittarilla seurasin levyn lämpenemistä aina välillä luukun avaten. Noin 2 minuuttia ja pintalämpö alkoi olla 190 asteen luokkaan. Levyt ulos uunista ja prässiin. Mukavan pehmeitä olivat. Vinkoilla puristus päälle ja puolisen tuntia annoin olla.
Muuten meni mukavasti mutta prässissä oleva foami tarttui muutamasta kohdasta kiinni muoviin ja jäi irrotuksessa sellainen ohut nukka pintaan. Tämän sai kyllä karhunkielellä pestyä pois. Samoin foami ei ole palautunut ihan sileäksi.
Luultavasti pidin liian kauan puristuksessa ja olisi pitänyt ottaa aiemmin pois. Samoin lämpötilaa voisi ehkä hiukan pudottaa.

Kaikkineen onnistunut kokeilu ja lopputulos sitä mitä lähdettiin hakemaan.

Tuossa suoraan prässistä otettuna:



Ja leikkausten, hiomisen ja muun sellaisen jälkeen valmis kotelo.
Toimii hyvin ja takapuolella metalliklipsut joilla sopii repun molle kujastoon roikkumaan.

  #14  
Vanha 17.05.2020, 19:45
riude riude ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 16.04.06
Sijainti: SLN, .
Viestit: 933
Perusasetus

Omien vähäisten kokemusten perusteella lämpöä on ollut tosiaan turhan paljon. Kiehuvalla vedellä tulee aika lötkö jo.
  #15  
Vanha 25.05.2020, 22:33
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.255
Perusasetus

Mersun valmistenumero?

Mölliin pitäisi tilata kytkin ja
Lainaus:
Tilaa LuK 624324109 Kytkinsarja MERCEDES-BENZ M-sarja (W163) ML270CDI (163.113) 163 HV vm 2001 OEM laatuisena edulliseen hintaan Kytkinpaketti 624 3241 09 ML-sarja (W163) ML 270 CDI 2.7 163 HV alkuperäisosat-Tarjoukset LuK SAC Kytkinpaketti
Moottoreihin, joissa kaksoismassa vauhtipyörä, Kytkinlevyllä, ilman irroitinlaakeria, Erikoistyökalu tarpeen asennuksessa, Tarkasta 2-massavauhtipyörä ja uusi tarvitaessa.
Tuotenumero: 624 3241 09
(Arvostelut - 1)
Tarkemmat tiedot:
Läpimitta [mm]: 240
Alustanumerosta: A 437128
Korvaava tuote / korvaava tiedote 2: Kytkinlevyllä, ilman irroitinlaakeria, Erikoistyökalu tarpeen asennuksessa, Tarkasta 2-massavauhtipyörä ja uusi tarvitaessa.
Tuotelinja: SAC
Moottorimalli: Moottoreihin, joissa kaksoismassa vauhtipyörä
Jälkisäätö: Automaattisella säädöllä
Tuotenumero624 3241 09
Meidän hintamme174,17 €
Tila Täysin
OEM-viitenumero(t) : A 019 250 31 01, A 000 252 36 11, 000 252 36 11
Tuossa kohtaa vaihtuu.

Eli onko 6 viimeistä numeroa juokseva valmistenumero?

Eli X746192 on se valmistenumero?

Vin tulkki sanoo että... Sequential number:

46192
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Viestiketju on lukittu


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Kysy mitä vaan, vastataan ku jaksetaan 2019 JiiPee Chit-Chat 566 01.01.2020 02:43
Kysy mitä vaan, vastataan ku jaksetaan 2016 Nikuzai Chit-Chat 791 28.12.2016 06:22
Kysy mitä vaan, vastataan ku jaksetaan 2015 JiiPee Chit-Chat 1300 28.12.2015 18:45
Kysy mitä vaan, vastataan ku jaksetaan 2013 ! SuurSyömäri Chit-Chat 2193 01.01.2014 17:02
Kysy mitä vaan, vastataan ku jaksetaan ! SuurSyömäri Chit-Chat 2358 31.08.2012 20:55


Sivu luotu: 05:42 (GMT +2).