Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 11.04.2020, 22:26
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.326
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pipo_esa Näytä viesti
Missäs päin suomea ne teki noita?
Jaa-a??? Vaikka olen ollut samassa konsernissa töissä neljännes vuosisadan, niin kysymättä en ole siitä mitään kuullut.

Edit: Villi veikkaus että yksi tehtiin traktoritehtaalla Suolahdessa, ja se oli niin hyvä ettei lisää tarvinnut tehdä?


Viimeksi muokannut sisua45 : 11.04.2020 22:35
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 11.04.2020, 22:31
Lerssinen:n Avatar
Lerssinen Lerssinen on kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.03.11
Sijainti: Oulainen
Viestit: 1.910
Perusasetus

Lainaus:
Kirjoittaja Pellervo » 14.02.2008, 18:20

Tätä asiaa on selvitetty mm. viimeisimmässä ruotsinkielisessä Valtran historiakirjassa. Kyseessä on Off-road-osaston tekemät protot 1980-luvulla.
Osasto erotettiin metsäkonetehtaasta ja tarkoituksena oli kuljetusajoneuvojen teko arktisille alueille Siperiaan, Alaskaan jne. Pääasiassa kai Pohjois-Venäjälle ja Siperiaan, missä luonnonvarojen ryöstöhyödyntäminen oli saamassa vauhtia. Piti kuljettaa koneita, tavaraa ja miehiä Jäämeren jokisuiden satamista selkosille, niille tutkimuspaikoille tiettömissä ja "hieman" upottavissa kelioloissa. Ja jotain takaisinpäinkin satamiin. Ja kaipa niitä Tampereella joku määrä tehtiinkin ja myytiin.
Toisaalta..
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 11.04.2020, 22:58
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.326
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Lerssinen Näytä viesti
Toisaalta..
Tuo oli Masinistit palstalta reilun 10 vuoden takaa. Sielläkin asiaa aikoinaan ihmeteltiin, mutta sen parempaa tietoa ei tullut.

Tampere viitannee niin sanottuun Tampereen tehtaaseen, Lentokonetehtaankadulla Härmälässä, jossa tehtiin muun muassa pyöräkuormaajia, terminaalitraktoreita yms. Nykyisin siellä on vain suunnittelutoimisto, jos sitäkään enää.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 12.04.2020, 00:21
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.326
Perusasetus

Härveli, missä on etupyörät ja pitkä telasto, kuulostaa V8 dieseliltä. Ohjaamo näyttää MAZilta. MAZin moottorina oli tuolloin muun muassa JaMZ V8, tuttu esim KrAZ-255 maastokuorma-autoista.

Jossain joku kertoi, että Valmet oli halukas pääsemään Neuvostoliiton markkinoille "mönkijöillään". Sinne MAZ ja JaMZ olivat olleet helppoja valintoja.

Mutta tietääkö joku näistä oikeasti jotain???
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 12.04.2020, 09:15
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.242
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 Näytä viesti
Jaa-a??? Vaikka olen ollut samassa konsernissa töissä neljännes vuosisadan, niin kysymättä en ole siitä mitään kuullut.

Edit: Villi veikkaus että yksi tehtiin traktoritehtaalla Suolahdessa, ja se oli niin hyvä ettei lisää tarvinnut tehdä?
Jos, kuten luulen että tuo Telan yläpuolinen kiristys ei ole pelkäästään insinöörien todella huono idea telojen kiristykseen, vaan lisäksi epätoivoinen yritys välttyä koneistamasta systeemin vaatimia hammaspyöriä, niin tosiaan laite on juuri niin hyvä että yhden tekeminen on riittänyt tyydyttämään kyseisen laitteen kysyntäpiikin....

Siis tyypillinen suomalainen innovaatio. Toimii hyvin kesäyön kuvitelmissa kun kolmikantaneuvottelun tulokšena muodostunut korvaus menetetystä vapaa-ajasta, sisältäen kahvitunnit, ja lauantain saunalisän joka tulee kahden viikon välein tilille kuin Manulle illallinen.
Kun ko.innovaatio siirretään todelliseen ympäristöön missä on 50 astetta pakkasta, ja vuoroin mutaa ja savea jotka jäätyy teloihin. Maasta mukaan lähteviä kantoja, väsyneitä duunareita joiden ravinto koostuu vodkasta, hapankaalista ja siitä mitä alle sattuu jäämään.
Niin äkkiä voisi kuvitella että kumitela joka osaa jättää jäkälät poroille, ei ole tärkein myyntivaltti.

Mutta idea ja formaatti on hyvä. Ja Tuota telasysteemiä voisi kokeilla mönkkärin metsäkärrissä...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi

Viimeksi muokannut Bj Andy : 12.04.2020 10:11
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään Tela Impreza Runkero O/M/V Ajoneuvot 6 16.03.2019 10:20
Myydään tela kaivuri vodkapatteri O/M/V Ajoneuvot 0 30.06.2014 19:41
tela kulkine f250 Chit-Chat 5 15.01.2012 20:46
Myyty Tela-ajoneuvo / lumikissa vaihto ehdot lisätty. Jari O/M/V Ajoneuvot 6 27.12.2011 09:50
Tela volvo Tekniikka & Jutustelu 6 27.01.2005 20:07


Sivu luotu: 10:31 (GMT +2).