Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #7  
Vanha 04.04.2020, 21:12
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Korjaamalla ei varmaan saa uutta vastaavaa... mutta esim.vajaa puolet on riittävästi?


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kenni_ Näytä viesti
Mistä vois ettiä, kun ei huvita maksaa 900e uudesta moottorista. Koko on ~8mm x ~8mm x ~17mm ja niin että lanka tulee keskeltä sivusta. Koittanu googletella, mutta en oikein oo löytäny muutaku jostain kiinalaisia/idän ihmekauppoja, mistä en välttämättä uskalla kyllä tilata. Yhden 7,5x7,5x17mm löysin jostain malesialaisesta kaupasta, mutta niillekkin olis tullu rahtia 65€

Ja onko eroa laturin/startin ja lämppärinmoottorin hiilillä? Jostain lueskelin että lämppärinmoottoreissa olis pehmeemmät?
Mulla on kanssa mielikuva, että startin hiilet on kovempia, ja tarkoitettu suuremmille virroille pinta-alaakin kohti.

Vähän sama juttu laturin hiilien suhteen; Joskus laitoin japsin (liukurenkaat terästä) laturin hiilet Galantin lämppärin puhaltimeen, ja söi muutamassa vuodessa sekä hiilet että ankkurin kollektorin.
Sen jälkeen olen yrittänyt pysyä oikean tyyppisissä hiilissä; ja jos mahdollista niin myös alkuperäisen värisissä.

Joskus noita hiiliä on joutunut sahaamaan paljonkin.

Monessa hiilenpitimessä tuon johtimen voi kuljettaa eri kautta kuin alunperin, ja hiileen/hiilenpitimeen helppo kaivertaa uraa tms.
Toki pitää muistaa, että monessa hiilenpitimessä tuo johdin toimii myös rajoittimena, että hiili ei pääse liian pitkälle kuluessaan. (siis kun hiili on loppu, niin johto estää hiilen kiilautumasta kollektorin ja hiilenpitimen väliin, joka yleensä hajoittaa kollektorin... )

P.S Hiilien reunat pitää pyöristää/viistota viilauksen jälkeen, kun tuo hiilenpitimen hiilen paikka ei ole terävänurkkainen neliö. ja hiilen ja kollektorin välinen kontakti pinta kannattaa muotoilla kollektorin muotoon;;; Mutta missään nimessä hiili ei saa "haukata" reunasta kollektoriin; siis kun pyörittää ankkuria, niin hiilen etureuna on niin viisto, että kollektori ei ota kiinni aivan etureunaan.
Ja toinen juttu on se, että hiilet lämpiää/laajenee käytössä; siis niiden pitää olla riittävän väljät hiilenpitimeen, että käyntivälystä myös kuumana.


Ja nuo 230v käsityökalujen hiilet on juttu sinänsä, mutta voi toimia pitkäänkin...
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan 2h moottoriin turbo lepa77 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 4 06.06.2016 12:09
Ostetaan Syöttöpumppu l2l moottoriin. japsipikkis O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 01.05.2016 10:37
Ostetaan B moottoriin.. VituiksMÄN O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 30.07.2013 18:50
Ostetaan Imusarja HDJ-80 1HD-T moottoriin hunter hdj O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 01.06.2010 14:35
Ostetaan 3 B moottoriin kulutusosia BJ45 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 03.11.2008 20:08


Sivu luotu: 19:39 (GMT +2).