Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 28.03.2020, 13:34
jkholma jkholma ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 19.02.06
Sijainti: Helsinki
Viestit: 688
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Vastailin punaisella.
Lainaus:
Tavaratila ei vissiin tarvi olla täyskorkea? Ei.
"sängyn" voisi vetää vaakatasossa takaoviin asti jos sellainen onnistuu. Siitä vaan.

"5 §

Etupäädyn tai ohjaamon suojan mitat

Kiinteän kuormakorin etupäädyn on oltava vähintään kuormatilan levyinen ja ohjaamon korkuinen."
https://www.finlex.fi/fi/laki/ajanta.../19820940#L2P4

Mites tätä käytännössä tulkitaan, ohjaamon VAI tavaratilan korkuinen?

__________________
ex uazJanne

"Ikuisesti elää se, joka kerää
kaikkea kaksin käsin.."
Jouni Hynynen, runoilija
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 29.03.2020, 10:05
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.097
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jkholma Näytä viesti
"5 §

Etupäädyn tai ohjaamon suojan mitat

Kiinteän kuormakorin etupäädyn on oltava vähintään kuormatilan levyinen ja ohjaamon korkuinen."
https://www.finlex.fi/fi/laki/ajanta.../19820940#L2P4

Mites tätä käytännössä tulkitaan, ohjaamon VAI tavaratilan korkuinen?
Lue ja ymmärrä vaan ihan suoraan niin kuin lukee: ”ohjaamon korkuinen”. Tämä päätös on menossa uusiks kesän aikana, tulee mm. just tähän asiaan muutos. Tällasta suunnitteilla/lausuntokierroksella nyt: https://www.traficom.fi/sites/defaul...untoversio.pdf

Viimeksi muokannut -MaTTi- : 29.03.2020 10:08
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 29.03.2020, 12:17
jkholma jkholma ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 19.02.06
Sijainti: Helsinki
Viestit: 688
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Lue ja ymmärrä vaan ihan suoraan niin kuin lukee: ”ohjaamon korkuinen”. Tämä päätös on menossa uusiks kesän aikana, tulee mm. just tähän asiaan muutos. Tällasta suunnitteilla/lausuntokierroksella nyt: https://www.traficom.fi/sites/defaul...untoversio.pdf
Kiitos Matti! Pitäisikö tämä tulkita niin että muista kuin puutavara-autoista vaatimus ohjaamon suojasta poistuisi?

Toiseen vastaukseen vastaten kyseessä on kuorma-auto.
Ymmärsinkö oikein että varustelun jälkeen jäljelle jäävän kuorman kantavuuden laskennassa ei oteta huomioon muita varusteita kuin kiinteitä matkustajien istuimia?
-> Kokonaiskantavuus-henkilökantavuus=tavarakantavuus ja näistä tavarakantavuuden tulee olla suurempi. -> Tavarakantavuutta voi käyttää kalusteisiin (jotka rinnastetaan kuormaan)?
__________________
ex uazJanne

"Ikuisesti elää se, joka kerää
kaikkea kaksin käsin.."
Jouni Hynynen, runoilija
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 03.04.2020, 14:03
Kaitsu67:n Avatar
Kaitsu67 Kaitsu67 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 08.07.04
Sijainti: Nurmijärvi, Finland.
Viestit: 5.436
Blog Entries: 5
Perusasetus

Tuolta:

https://tinyurl.com/vdsn7xo
__________________
----------------------------------------
If it works, tear it apart and find out why!
https://roverfriends.fi/palsta/


3 Amigos-never travel alone
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 03.04.2020, 19:07
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.618
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jkholma Näytä viesti
Pitäisikö tämä tulkita niin että muista kuin puutavara-autoista vaatimus ohjaamon suojasta poistuisi?
Ei.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Traficom
Kiinteän kuormakorin ja vaihtokorin etuseinän ja sivuseinien lujuuden tulee vastata
L- tai XL-koodin lujuusvaatimuksia, jos kuormakori on valmistettu kappaletavaran
kuljetukseen, jossa kuorman varmistaminen perustuu seiniin tuentaan.
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 05.04.2020, 10:15
Mika_T Mika_T ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: N/A
Viestit: 1.778
Perusasetus

eipä mittään

Viimeksi muokannut Mika_T : 19.10.2021 22:09
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 05.04.2020, 19:43
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mika_T Näytä viesti
https://www.tori.fi/keski-suomi/Merc....htm?ca=18&w=3


Miten tuollainen voi olla N2 kuorma-auto?
Kokonaispaino yli 3500 kg.

Ja sopivan vanha varmaan, taitaa nyt olla vähän eri vaatimukset kuormatilan etuseinälle?

Noista vaatimuksista ei täsmätietoa, siis että mitä pitää olla....
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 05.04.2020, 20:08
jmk jmk ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 08.11.15
Sijainti: Miehikkälä
Viestit: 1.453
Perusasetus

Eiks tuo ole W906 koppanen eli 2006 tai uudempi. Noita aikoja tein Mb 609 takapenkillistä ja silloin oli ainakin tavaratila vaatimus väh.50cm ja väliseinästä riitti oma todistus
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 21.01.2025, 16:45
MikZ:n Avatar
MikZ MikZ ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.03.06
Sijainti: Lahti
Viestit: 137
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Lue ja ymmärrä vaan ihan suoraan niin kuin lukee: ”ohjaamon korkuinen”. Tämä päätös on menossa uusiks kesän aikana, tulee mm. just tähän asiaan muutos. Tällasta suunnitteilla/lausuntokierroksella nyt: https://www.traficom.fi/sites/defaul...untoversio.pdf
Hei Matti, kaivelen tätä vanhaa postausta kun liittyy vahvasti aiheeseen. Löysin ilmeisesti ajantasaisen version tästä määräyksestä enkä oikein ota selvää että mitä kohtaa sovellettaisiin, joten kysyisinkin, että minkälaiset vaatimukset nykyään on väliseinille? Huhuja kuullut sieltä täältä, että väliseinää ei enää välttämättä tarvittaisi? Nyt kyseessä siis Chevy Van 1998 käyttöönotettu.

https://www.traficom.fi/sites/defaul...U%20310321.pdf

4. kohdassa lukee että "Kiinteän kuormakorin ja vaihtokorin etuseinän ja sivuseinien lujuuden tulee vastata L- tai XL-koodin lujuusvaatimuksia, jos kuormakori on valmistettu kappaletavaran kuljetukseen, jossa kuorman varmistaminen perustuu seiniin tuentaan." Eikö tuo viittaa oikeaan kuorma-autoon, jossa rullakot vedetään liinalla seinään kiinni?

Päteekö samat säännöt kuitenkin peltikorisen kuorma-auton väliseinään, vai onko siihen jotkut omat pykälät? Välillä näkee myynnissä myös uudempia vaneja, joissa kolme riviä penkkejä eikä minkäänlaista väliseinää. Millähän säännöillä ne on leimattu? Voiko jättää omastakin väliseinän pois?

Kiitos!
__________________
www.SpeedBros.Fi - Viritysosat ja varaosat, sekä Silikoniletkut, Alumiiniputket, Letkunkiristimet ja Lämpösuojaustarvikkeet
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit


Sivu luotu: 15:26 (GMT +2).