Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 15.01.2020, 16:08
Mika_T Mika_T ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: N/A
Viestit: 1.776
Perusasetus

Osaako Matti sanoa että onko tuollainen yllä linkittämäni rakennelma mahdollista pitää kuorma-autona?

Tavaratila ei vissiin tarvi olla täyskorkea?
"sängyn" voisi vetää vaakatasossa takaoviin asti jos sellainen onnistuu.

Menisi toki matkailuautonakin kun ajatelmissa olisi tehdä tuohon takapenkkien taakse molemmille laidoille laatikostot jonka päälle saisi keittomahdollisuuksia jne rakennettua.

Ja minkälainen operaatio on poistaa takaa keskeltä yksi penkki, että siitä saisi järjestettyä kulun taakse.
Riittääkö pelkkä muutoskatsastus vähemmille istuinpaikoille vai minkälainen sota tuomosesta muutoksesta syttyy?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 16.01.2020, 09:08
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.877
Perusasetus

Eikö noissa vetonupeissakin ole sängyt? En tie onko niissä mitään keittiöö? Mut kuorma-autoja ne silti taitaa olla, eikä matkailuautoja. En tie hyödyttääkö sen pelin rekisteröiminen matkailuautoksi yhtään mitään jos se on jo valmiiksi kevyt kuormuri? Tekee sinne vaan kaiken matkailuauton roippeet mitä tarvii ja silti jättää sen välttämättömän millä se on kevyt kuormuri. Sit vaan kovaa ajoa.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 16.01.2020, 13:37
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.614
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O Näytä viesti
Eikö noissa vetonupeissakin ole sängyt? En tie onko niissä mitään keittiöö? Mut kuorma-autoja ne silti taitaa olla, eikä matkailuautoja. En tie hyödyttääkö sen pelin rekisteröiminen matkailuautoksi yhtään mitään jos se on jo valmiiksi kevyt kuormuri? Tekee sinne vaan kaiken matkailuauton roippeet mitä tarvii ja silti jättää sen välttämättömän millä se on kevyt kuormuri. Sit vaan kovaa ajoa.
Onhan noissa oikeissa kuorkeissa sänkyä ja keittiövarustusta. Mutta ne on siellä hytissä, kuormatila on nimensä mukaisesti kuormatilaa.
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 16.01.2020, 20:03
Der_Alte:n Avatar
Der_Alte Der_Alte ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.01.05
Sijainti: lohja
Viestit: 147
Perusasetus

Paketti- ja kuorma-auton avonaisella lavalla voi kuljettaa irrotettavaa matkailukoria, vaikka sen leveys olisi auton leveyttä suurempi. Matkailukorissa ei kuitenkaan saa oleskella matkan aikana eikä matkailukorin leveys saa ylittää kyseiselle ajoneuvolle tiellä yleisesti sallittua leveyttä. Tarvittaessa on asennettava esim. lisäpeilejä, jotta kuljettaja voi seurata takana kulkevaa liikennettä. Matkailukorin kuormatilan ulkopuolelle ulottuva osa on varustettava valaisimin ja heijastimin siten, että kuormauksesta ei aiheudu vaaraa.voimaan tuleva tieliikennelaki 2020?eli camperit ym mökit ja saunat kyytiin vaan
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 16.01.2020, 23:46
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.072
Perusasetus

Vastailin punaisella.
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mika_T Näytä viesti
Osaako Matti sanoa että onko tuollainen yllä linkittämäni rakennelma mahdollista pitää kuorma-autona? On.

Tavaratila ei vissiin tarvi olla täyskorkea? Ei.
"sängyn" voisi vetää vaakatasossa takaoviin asti jos sellainen onnistuu. Siitä vaan.

Menisi toki matkailuautonakin kun ajatelmissa olisi tehdä tuohon takapenkkien taakse molemmille laidoille laatikostot jonka päälle saisi keittomahdollisuuksia jne rakennettua.

Ja minkälainen operaatio on poistaa takaa keskeltä yksi penkki, että siitä saisi järjestettyä kulun taakse.
Riittääkö pelkkä muutoskatsastus vähemmille istuinpaikoille vai minkälainen sota tuomosesta muutoksesta syttyy? Muutoskatsastus ja väliseinän lujuudesta todistus.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 17.01.2020, 00:06
Mika_T Mika_T ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: N/A
Viestit: 1.776
Perusasetus

Kiitos!

Tämä auttaa visiontiin paljon.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 02.02.2020, 22:04
Mika_T Mika_T ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: N/A
Viestit: 1.776
Perusasetus

eipä mittään

Viimeksi muokannut Mika_T : 19.10.2021 22:11
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 02.02.2020, 22:21
Mika_T Mika_T ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: N/A
Viestit: 1.776
Perusasetus

https://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/...#Pidp447169632


Tuolta löytyi jotain. Onko jossain uudempaa?
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 02.02.2020, 22:26
Mika_T Mika_T ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: N/A
Viestit: 1.776
Perusasetus

https://arkisto.trafi.fi/filebank/a/...ormatilaan.pdf



Kohta 6. Onko vielä voimassa?
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 02.02.2020, 22:29
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.072
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mika_T Näytä viesti
Kumottu vanha ohje.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 02.02.2020, 22:28
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.072
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mika_T Näytä viesti
Mistä löytää viimeisimmät säännökset kuorma-auton ohjaamosuojasta
https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1982/19820940
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mika_T
ja lisäistuimista koskien 2004 mallista sprintteriä?
https://arkisto.trafi.fi/filebank/a/...ormatilaan.pdf
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 28.03.2020, 13:34
jkholma jkholma ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 19.02.06
Sijainti: Helsinki
Viestit: 688
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Vastailin punaisella.
Lainaus:
Tavaratila ei vissiin tarvi olla täyskorkea? Ei.
"sängyn" voisi vetää vaakatasossa takaoviin asti jos sellainen onnistuu. Siitä vaan.

"5 §

Etupäädyn tai ohjaamon suojan mitat

Kiinteän kuormakorin etupäädyn on oltava vähintään kuormatilan levyinen ja ohjaamon korkuinen."
https://www.finlex.fi/fi/laki/ajanta.../19820940#L2P4

Mites tätä käytännössä tulkitaan, ohjaamon VAI tavaratilan korkuinen?
__________________
ex uazJanne

"Ikuisesti elää se, joka kerää
kaikkea kaksin käsin.."
Jouni Hynynen, runoilija
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 29.03.2020, 10:05
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.072
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jkholma Näytä viesti
"5 §

Etupäädyn tai ohjaamon suojan mitat

Kiinteän kuormakorin etupäädyn on oltava vähintään kuormatilan levyinen ja ohjaamon korkuinen."
https://www.finlex.fi/fi/laki/ajanta.../19820940#L2P4

Mites tätä käytännössä tulkitaan, ohjaamon VAI tavaratilan korkuinen?
Lue ja ymmärrä vaan ihan suoraan niin kuin lukee: ”ohjaamon korkuinen”. Tämä päätös on menossa uusiks kesän aikana, tulee mm. just tähän asiaan muutos. Tällasta suunnitteilla/lausuntokierroksella nyt: https://www.traficom.fi/sites/defaul...untoversio.pdf

Viimeksi muokannut -MaTTi- : 29.03.2020 10:08
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 29.03.2020, 12:17
jkholma jkholma ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 19.02.06
Sijainti: Helsinki
Viestit: 688
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Lue ja ymmärrä vaan ihan suoraan niin kuin lukee: ”ohjaamon korkuinen”. Tämä päätös on menossa uusiks kesän aikana, tulee mm. just tähän asiaan muutos. Tällasta suunnitteilla/lausuntokierroksella nyt: https://www.traficom.fi/sites/defaul...untoversio.pdf
Kiitos Matti! Pitäisikö tämä tulkita niin että muista kuin puutavara-autoista vaatimus ohjaamon suojasta poistuisi?

Toiseen vastaukseen vastaten kyseessä on kuorma-auto.
Ymmärsinkö oikein että varustelun jälkeen jäljelle jäävän kuorman kantavuuden laskennassa ei oteta huomioon muita varusteita kuin kiinteitä matkustajien istuimia?
-> Kokonaiskantavuus-henkilökantavuus=tavarakantavuus ja näistä tavarakantavuuden tulee olla suurempi. -> Tavarakantavuutta voi käyttää kalusteisiin (jotka rinnastetaan kuormaan)?
__________________
ex uazJanne

"Ikuisesti elää se, joka kerää
kaikkea kaksin käsin.."
Jouni Hynynen, runoilija
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 03.04.2020, 14:03
Kaitsu67:n Avatar
Kaitsu67 Kaitsu67 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 08.07.04
Sijainti: Nurmijärvi, Finland.
Viestit: 5.394
Blog Entries: 5
Perusasetus

Tuolta:

https://tinyurl.com/vdsn7xo
__________________
----------------------------------------
If it works, tear it apart and find out why!
https://roverfriends.fi/palsta/


3 Amigos-never travel alone
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 03.04.2020, 19:07
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.614
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jkholma Näytä viesti
Pitäisikö tämä tulkita niin että muista kuin puutavara-autoista vaatimus ohjaamon suojasta poistuisi?
Ei.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Traficom
Kiinteän kuormakorin ja vaihtokorin etuseinän ja sivuseinien lujuuden tulee vastata
L- tai XL-koodin lujuusvaatimuksia, jos kuormakori on valmistettu kappaletavaran
kuljetukseen, jossa kuorman varmistaminen perustuu seiniin tuentaan.
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 05.04.2020, 10:15
Mika_T Mika_T ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: N/A
Viestit: 1.776
Perusasetus

eipä mittään

Viimeksi muokannut Mika_T : 19.10.2021 22:09
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 21.01.2025, 16:45
MikZ:n Avatar
MikZ MikZ ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.03.06
Sijainti: Lahti
Viestit: 137
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Lue ja ymmärrä vaan ihan suoraan niin kuin lukee: ”ohjaamon korkuinen”. Tämä päätös on menossa uusiks kesän aikana, tulee mm. just tähän asiaan muutos. Tällasta suunnitteilla/lausuntokierroksella nyt: https://www.traficom.fi/sites/defaul...untoversio.pdf
Hei Matti, kaivelen tätä vanhaa postausta kun liittyy vahvasti aiheeseen. Löysin ilmeisesti ajantasaisen version tästä määräyksestä enkä oikein ota selvää että mitä kohtaa sovellettaisiin, joten kysyisinkin, että minkälaiset vaatimukset nykyään on väliseinille? Huhuja kuullut sieltä täältä, että väliseinää ei enää välttämättä tarvittaisi? Nyt kyseessä siis Chevy Van 1998 käyttöönotettu.

https://www.traficom.fi/sites/defaul...U%20310321.pdf

4. kohdassa lukee että "Kiinteän kuormakorin ja vaihtokorin etuseinän ja sivuseinien lujuuden tulee vastata L- tai XL-koodin lujuusvaatimuksia, jos kuormakori on valmistettu kappaletavaran kuljetukseen, jossa kuorman varmistaminen perustuu seiniin tuentaan." Eikö tuo viittaa oikeaan kuorma-autoon, jossa rullakot vedetään liinalla seinään kiinni?

Päteekö samat säännöt kuitenkin peltikorisen kuorma-auton väliseinään, vai onko siihen jotkut omat pykälät? Välillä näkee myynnissä myös uudempia vaneja, joissa kolme riviä penkkejä eikä minkäänlaista väliseinää. Millähän säännöillä ne on leimattu? Voiko jättää omastakin väliseinän pois?

Kiitos!
__________________
www.SpeedBros.Fi - Viritysosat ja varaosat, sekä Silikoniletkut, Alumiiniputket, Letkunkiristimet ja Lämpösuojaustarvikkeet
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit


Sivu luotu: 20:39 (GMT +2).