![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Jep, näinpä. Kaiken olen saanutkin purettua jo tähän asti. Mutta Ongelmani on se että, kampiakselin jakohihnan hammaspyörä on yhtäpuuta kampiakselin kanssa. Ja itse pyörässä ei ole mihinkä tarttua ulosvetäjällä paitsi että, n. 5mm reikiä on kehällä, hammaspyörää päin katsottaessa ja niissä ei ole kierteitä. Niin sitä kyselen, että millä tavalla sen saisi revittyä irti kampuran päästä kohtuudella ja koti konstein.. kyllä kait joku on jo joskus purkanut näitä rd28t moottoreita ?? Ideoita saa laittaa tulemaan....
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Mä ainakin joskus hitsailin 6mm levystä semmoisen ulos vetimen tohon rd koneen dampperin irroitukseen keskellä porasin reijän ja hitsasin isot mutterin mihin sit pultin millä vedättää oli kolmella kynnellä, yks kynsi piti hitsata paikoilleen konehuoneessa että sai sen paikoilen kun en jaksanut tehdä irroitetavaa, sillä vedätin ja kaasu töhöllä lämmitin ja naputtelin vasaralla. Aikansa ku tempuilin ni irtos aika kovan pamauksen kanssa, oli joskus kiila ura murjottu jo niin kiila oli väärässä kohtaa niin ei ollut uraa tulla pois ku väkisten, no sitten sai vaihtaa ehjän dampperin ja korjailla kampiakselin päästä kiilauraa.
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
Dampper on saatu suosiolla irti, ei ollut pahastikkaan jumissa kampuran nokassa
![]() Mutta kun tuo jakopäätä pyörittävä hammashihnapyörä tuntuu istuvan hyvin paikoillaan ![]() Pyörän ja moottorin välissä ei ole tilaa, että saisi ulosvetäjän käpälöitä väliin... Venäjän pojat ovat rakentaneet itse vetämiä jotka puristuvat pyöränpäälle ja sillä vetäneet sen irti kampuran nokasta??? Mitenköhän merkki korjaamot ottavat tuon pois... vai särkevätkä sen ja laittavat uuden tilalla... |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() ![]() ![]() |
#6
|
|||
|
|||
![]()
No niin, nyt on saatu hammaspyörä irti väsytystaistelulla ja mikä parasta niin EHJÄNÄ. Tekasin 5mm latikasta ulosvetäjän johonka porasin 4kpl 7mm reikää vastaaviin kohtiin hammaspyörän pikkureikien kohdille, joihinka olin jo aikaisemmin tehnyt 6mm kierteet. Kiristys pultiksi riitti ihan normi 10mm 8.8 pultti. Sitten romut kiinni hammaspyörään, lämpöä ja pänniä kehiin maltilla samalla koputtaen vasaralla vetäjää ulospäin, niin siitä se antautui.
![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostettu Nissan King Cab YD25 kampiakselin hihnapyörä | tare | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 01.03.2016 07:31 |
Ostettu patrol 3.3 kampiakselin hihna pyörä | arttu76 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 27.01.2016 01:22 |
Nissan Patrol 3.3td kampiakselin stefan vaihto? | Janne1986 | Tekniikka & Jutustelu | 19 | 23.08.2011 13:24 |
HJ61 12h T kampiakselin hammaspyörän irroitus | hojo85 | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 03.03.2011 10:09 |
Patrol sd33 mäntien irroitus ? | bluevan | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 13.04.2009 14:50 |