Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 08.03.2020, 16:27
JMO JMO ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 12.01.20
Sijainti: Savukoski
Viestit: 11
Perusasetus

Itellä oli juuri samaa vaivaa.. - 07 ruiseri ja 2000rpm molemmin puolin kevyessä vedätyksessä terävä tikitys kuulu...
Erityisesti "viileällä" koneella..
Korjaantu suuttimien vaiholla.
Puolivuotta eteenpäin alkoi taas..
Eipä ikinä selvinny että miksi, toyota liikkeen kanta asiaan oli että ne on semmosia
Tikittää vielä tänäpäivänäki (kai ei vielä yhtä pahana kuitenkaan) tutussa talossa jo neljättä vuotta

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 08.03.2020, 17:54
Sampertti Sampertti ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 07.03.20
Sijainti: Muurame
Viestit: 10
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JMO Näytä viesti
Itellä oli juuri samaa vaivaa.. - 07 ruiseri ja 2000rpm molemmin puolin kevyessä vedätyksessä terävä tikitys kuulu...
Erityisesti "viileällä" koneella..
Korjaantu suuttimien vaiholla.
Puolivuotta eteenpäin alkoi taas..
Eipä ikinä selvinny että miksi, toyota liikkeen kanta asiaan oli että ne on semmosia
Tikittää vielä tänäpäivänäki (kai ei vielä yhtä pahana kuitenkaan) tutussa talossa jo neljättä vuotta
Osaatko sanoa että onko tikittävä suutin se sama mikä vaihdettiin vai joku vanhoista joita ei vaihdettu?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 08.03.2020, 19:16
Swoop Swoop ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 10.08.08
Sijainti: Vihti
Viestit: 489
Perusasetus

Vois kuvitella ettei suuttimessa itsessään vikaa ole, suunnittelussa tai muussakaan mutta oisko polttoaine suodatin heikkoa suunnittelua. Siis että päästää paskaa läpitte. Itellä oli 3gen ramissa just niin että oli insinööri kuvitellu jotain ihan muuta. Tarkalleen en muista lukuja mutta jos olis pitäny olla 5 micronin suodattimet niin oli vaan kolmen jne. Sai siihenkin suuttimet vaihdattaa 2400€ hintaan...
__________________
"I hope that`s okay - if it isn`t, fuck it."
-Lemmy Kilmister R.I.P 1945 - 2015
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 08.03.2020, 20:55
kenni_ kenni_ ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 09.06.04
Sijainti: Suur-kangasalan kaupunki >=(
Viestit: 481
Perusasetus

Toyotalla väitti että suuttimiin olis tehty jotain muutoksia, mutta tiedä häntä. Tuskimpa löytyy muita ku densoja..
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 08.03.2020, 23:35
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.069
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Swoop Näytä viesti
Tarkalleen en muista lukuja mutta jos olis pitäny olla 5 micronin suodattimet niin oli vaan kolmen jne.
Kolmenhan on paremmat. Mitä pienempi, sen tiheempi seula.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 09.03.2020, 07:00
Swoop Swoop ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 10.08.08
Sijainti: Vihti
Viestit: 489
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Kolmenhan on paremmat. Mitä pienempi, sen tiheempi seula.
Niin saatto olla juu, ei muista enää tarkalleen miten päin meni. Mutta siis pointtina just se että ei ollut vakiona niin tiheä kun olis pitänyt olla. Tarvikkeena sai sitten parempia.
__________________
"I hope that`s okay - if it isn`t, fuck it."
-Lemmy Kilmister R.I.P 1945 - 2015
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 08.03.2020, 21:50
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Mielenkiintoinen toteamus merkkiliikkeeltä?


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JMO Näytä viesti
Itellä oli juuri samaa vaivaa.. - 07 ruiseri ja 2000rpm molemmin puolin kevyessä vedätyksessä terävä tikitys kuulu...
Erityisesti "viileällä" koneella..
Korjaantu suuttimien vaiholla.
Puolivuotta eteenpäin alkoi taas..
Eipä ikinä selvinny että miksi, toyota liikkeen kanta asiaan oli että ne on semmosia
Tikittää vielä tänäpäivänäki (kai ei vielä yhtä pahana kuitenkaan) tutussa talossa jo neljättä vuotta
Onko auton historia ensimmäisen 10v aikana mikä? (jos on huollettu "monimerkki nyrkkipajassa" ja vielä epäsäännöllisesti, niin ei varmaan merkkikorjaamon "tärkein asiakas")

Vaihdettiinko suuttimet alkuperäisiin merkkiliikkeessä?

Topiikin aloittajalle:

Minä olen hoitanut ensiapuna noista omista, toki vanhemmista (Rivi-, jakaja- ja pumppusuuttimista) 2 tahti öljyllä; nykyään diesel on niin kuivaa, että varsinkin talvidieselillä nuo mekaaniset kärsii "kuivuudesta"

Noihin omiin olen kaatanut 2-t öljyä suoraan tankkiin, mutta noissa uudemmissa/ja kalliimmalla korjattavissa, minä sekoittaisin dieselin ja 2-T öljyn ensin kanisterissa, sillä varsinkin talvella; dsl-suodatin esim. 5 micron dsl suodatin menee helposti tukkoon 2-T öljystä.

Pahimmillaan olen käyttänyt todella paljon 2-t öljyä jakajapumpullisessa dieselissä, siis puolet.... (reilun 10v seisonnan jälkeen ei halunnut käynnistyä-, ja lähti vasta kun 12v startille syötettiin 24 volttia... kun oli syönyt tuota öljy/dsl Desin pari, kävi todella hyvin tyhjäkäyntiä)

-> minä kokeilisin käyttää tankin tyhjäksi; siis kun tankki on "melkein" tyhjä, siis mittari viimmeisen viivan alapuolella, Laita jatko paluuletkuun joka on esim. 20 litran puhtaassa moottoriöljykanisterissa (ei missään nimessä peräöljy-), johon olet kaatanut esim. 1-2 litraa 2-t öljyä. (minä olen käyttänyt teboilin halpaa 2t öljyä, olikohan 2t MIX? mutta kun kyseessä on common rail- diesel, niin käyttäisin parempaa, esim. minimissään outboard https://www.puuilo.fi/epages/puuilo....bjectID=179292

Käytä konetta niin pitkään että, että alkaa imemään tyhjää, siis tyhjäkäynti aaltoilee voimakkaasti, tai jopa sammuu.
Sekoita ravistamalla kanisterissa olevaa seosta voimakkaasti, ja jos tuossa 20 litran kanisterissa on alle 15 litraa dieseliä ja 2-t öljyä, niin lisää dieseliä. Ja sekoita ravistamalla.
Sitten seos tankkiin, ja ilmaa, jos tarvetta; ja sitten kun käy kunnolla, niin kunnolla kenkää, siis kaasu pohjassa kiihdytyksiä tyhjäkänniltä vähintään suurimman tehon kierroksille. (älä riskeeraa ajokorttia)
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 08.03.2020, 22:37
JMO JMO ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 12.01.20
Sijainti: Savukoski
Viestit: 11
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Onko auton historia ensimmäisen 10v aikana mikä? (jos on huollettu "monimerkki nyrkkipajassa" ja vielä epäsäännöllisesti, niin ei varmaan merkkikorjaamon "tärkein asiakas")

Vaihdettiinko suuttimet alkuperäisiin merkkiliikkeessä?

Topiikin aloittajalle:

Minä olen hoitanut ensiapuna noista omista, toki vanhemmista (Rivi-, jakaja- ja pumppusuuttimista) 2 tahti öljyllä; nykyään diesel on niin kuivaa, että varsinkin talvidieselillä nuo mekaaniset kärsii "kuivuudesta"

Noihin omiin olen kaatanut 2-t öljyä suoraan tankkiin, mutta noissa uudemmissa/ja kalliimmalla korjattavissa, minä sekoittaisin dieselin ja 2-T öljyn ensin kanisterissa, sillä varsinkin talvella; dsl-suodatin esim. 5 micron dsl suodatin menee helposti tukkoon 2-T öljystä.

Pahimmillaan olen käyttänyt todella paljon 2-t öljyä jakajapumpullisessa dieselissä, siis puolet.... (reilun 10v seisonnan jälkeen ei halunnut käynnistyä-, ja lähti vasta kun 12v startille syötettiin 24 volttia... kun oli syönyt tuota öljy/dsl Desin pari, kävi todella hyvin tyhjäkäyntiä)

-> minä kokeilisin käyttää tankin tyhjäksi; siis kun tankki on "melkein" tyhjä, siis mittari viimmeisen viivan alapuolella, Laita jatko paluuletkuun joka on esim. 20 litran puhtaassa moottoriöljykanisterissa (ei missään nimessä peräöljy-), johon olet kaatanut esim. 1-2 litraa 2-t öljyä. (minä olen käyttänyt teboilin halpaa 2t öljyä, olikohan 2t MIX? mutta kun kyseessä on common rail- diesel, niin käyttäisin parempaa, esim. minimissään outboard https://www.puuilo.fi/epages/puuilo....bjectID=179292

Käytä konetta niin pitkään että, että alkaa imemään tyhjää, siis tyhjäkäynti aaltoilee voimakkaasti, tai jopa sammuu.
Sekoita ravistamalla kanisterissa olevaa seosta voimakkaasti, ja jos tuossa 20 litran kanisterissa on alle 15 litraa dieseliä ja 2-t öljyä, niin lisää dieseliä. Ja sekoita ravistamalla.
Sitten seos tankkiin, ja ilmaa, jos tarvetta; ja sitten kun käy kunnolla, niin kunnolla kenkää, siis kaasu pohjassa kiihdytyksiä tyhjäkänniltä vähintään suurimman tehon kierroksille. (älä riskeeraa ajokorttia)
Kyllä muistaakseni tuosta pohjoisimmasta toyota liikkeestä oli uutena myyty ja siinä vieraillu huollot ja korjaukset... Sieltäpä niitä näki koneelta, millon mitäki pyöränlaakeria oli vaihettu.
Suuttimet vaihettiin n. 210tkm kohalla samasessa liikkeessä ja koko rivi kerralla.
Nyt ku alako miettimään niin kyseiseen yksilöön oli saatettu joskus nuorempana vaihtaa ne suuttimien tiivisteet.. Toyotan kamppiksena..
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 08.03.2020, 23:43
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JMO Näytä viesti
Kyllä muistaakseni tuosta pohjoisimmasta toyota liikkeestä oli uutena myyty ja siinä vieraillu huollot ja korjaukset... Sieltäpä niitä näki koneelta, millon mitäki pyöränlaakeria oli vaihettu.
Suuttimet vaihettiin n. 210tkm kohalla samasessa liikkeessä ja koko rivi kerralla.
Nyt ku alako miettimään niin kyseiseen yksilöön oli saatettu joskus nuorempana vaihtaa ne suuttimien tiivisteet.. Toyotan kamppiksena..
Jos uutena myöty pohjoseen, niin pitäs toimia pakkasessa?

Laita auton rekisteri numero, niin helepottaa tuota selevittelyä.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 09.03.2020, 14:02
JMO JMO ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 12.01.20
Sijainti: Savukoski
Viestit: 11
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Jos uutena myöty pohjoseen, niin pitäs toimia pakkasessa?

Laita auton rekisteri numero, niin helepottaa tuota selevittelyä.
Joo en kai mie tarvi mittään tietoja enään, ole kyseistä kulkinettakaan omistanu vuosiin enään.. Kuhan omia kokemuksia runoilin..
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 10.03.2020, 13:49
Sampertti Sampertti ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 07.03.20
Sijainti: Muurame
Viestit: 10
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti

-> minä kokeilisin käyttää tankin tyhjäksi; siis kun tankki on "melkein" tyhjä, siis mittari viimmeisen viivan alapuolella, Laita jatko paluuletkuun joka on esim. 20 litran puhtaassa moottoriöljykanisterissa (ei missään nimessä peräöljy-), johon olet kaatanut esim. 1-2 litraa 2-t öljyä. (minä olen käyttänyt teboilin halpaa 2t öljyä, olikohan 2t MIX? mutta kun kyseessä on common rail- diesel, niin käyttäisin parempaa, esim. minimissään outboard https://www.puuilo.fi/epages/puuilo....bjectID=179292

Käytä konetta niin pitkään että, että alkaa imemään tyhjää, siis tyhjäkäynti aaltoilee voimakkaasti, tai jopa sammuu.
Sekoita ravistamalla kanisterissa olevaa seosta voimakkaasti, ja jos tuossa 20 litran kanisterissa on alle 15 litraa dieseliä ja 2-t öljyä, niin lisää dieseliä. Ja sekoita ravistamalla.
Sitten seos tankkiin, ja ilmaa, jos tarvetta; ja sitten kun käy kunnolla, niin kunnolla kenkää, siis kaasu pohjassa kiihdytyksiä tyhjäkänniltä vähintään suurimman tehon kierroksille. (älä riskeeraa ajokorttia)
Siis 2t öljyä reilusti löpöön ja koneet käyntiin niin suuttimet putsaantuu/voiteloituu? sit kun hetki on ajeltu kovalla seoksella niin tankki täyteen tavallista diiseliä?
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 11.03.2020, 06:35
kenni_ kenni_ ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 09.06.04
Sijainti: Suur-kangasalan kaupunki >=(
Viestit: 481
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sampertti Näytä viesti
Siis 2t öljyä reilusti löpöön ja koneet käyntiin niin suuttimet putsaantuu/voiteloituu? sit kun hetki on ajeltu kovalla seoksella niin tankki täyteen tavallista diiseliä?
En ite kyllä ehkä lähtis koittamaan. Toimii varmaan vanhemmissa diiseleissä, mutta tää on kuitenkin sen verran tuore kampe... Ite koittaisin kaataa forten advanced diesel conditioneria suoraan uuteen pa-suodattimeen.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 11.03.2020, 07:34
Sampertti Sampertti ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 07.03.20
Sijainti: Muurame
Viestit: 10
Perusasetus

Suuttimenputsaus lisäainetta polttoaineen sekaan oon kokeillu useempaa erilaista mutta ei niistä mitään apua ollut. Ensiviikolla kaikki suuttimet ja filtteri uusiks
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 17.03.2020, 11:40
Sampertti Sampertti ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 07.03.20
Sijainti: Muurame
Viestit: 10
Perusasetus

Kaikki suuttimet nyt vaihdetty. Kylmänä kun starttaa niin ei kuulu enää pahaa ääntä. Siellä jossain se vika oli
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 18.03.2020, 06:53
pööpöilijä:n Avatar
pööpöilijä pööpöilijä ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 01.01.11
Sijainti: jyväskylä
Viestit: 486
Perusasetus

Jyväskylän ok auto myy alkuperäisiä kunnostettuja suuttimia. Olikohan 1200-1600e 4kpl.
__________________
toyotia ja mersuja vain huolletaan, pajeron tankkaaminenkin on korjaamista.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
HJ alkoi ravistaa Reikä_eero Tekniikka & Jutustelu 17 07.10.2018 17:52
Hilux ravistaa ! jupasierra Tekniikka & Jutustelu 50 27.02.2016 21:08
-98 hilux ravistaa antton077 Tekniikka & Jutustelu 14 20.10.2011 20:53
hzj ravistaa Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 1 13.03.2010 12:07
Nelivedolla ravistaa dieselmoottori Tekniikka & Jutustelu 8 25.09.2006 17:18


Sivu luotu: 04:56 (GMT +2).