![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Itellä oli juuri samaa vaivaa.. - 07 ruiseri ja 2000rpm molemmin puolin kevyessä vedätyksessä terävä tikitys kuulu... Erityisesti "viileällä" koneella.. Korjaantu suuttimien vaiholla. Puolivuotta eteenpäin alkoi taas.. Eipä ikinä selvinny että miksi, toyota liikkeen kanta asiaan oli että ne on semmosia ![]() Tikittää vielä tänäpäivänäki (kai ei vielä yhtä pahana kuitenkaan) tutussa talossa jo neljättä vuotta ![]()
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
Vois kuvitella ettei suuttimessa itsessään vikaa ole, suunnittelussa tai muussakaan mutta oisko polttoaine suodatin heikkoa suunnittelua. Siis että päästää paskaa läpitte. Itellä oli 3gen ramissa just niin että oli insinööri kuvitellu jotain ihan muuta. Tarkalleen en muista lukuja mutta jos olis pitäny olla 5 micronin suodattimet niin oli vaan kolmen jne. Sai siihenkin suuttimet vaihdattaa 2400€ hintaan...
__________________
"I hope that`s okay - if it isn`t, fuck it." -Lemmy Kilmister R.I.P 1945 - 2015 |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Toyotalla väitti että suuttimiin olis tehty jotain muutoksia, mutta tiedä häntä. Tuskimpa löytyy muita ku densoja..
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Kolmenhan on paremmat. Mitä pienempi, sen tiheempi seula.
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
Niin saatto olla juu, ei muista enää tarkalleen miten päin meni. Mutta siis pointtina just se että ei ollut vakiona niin tiheä kun olis pitänyt olla. Tarvikkeena sai sitten parempia.
__________________
"I hope that`s okay - if it isn`t, fuck it." -Lemmy Kilmister R.I.P 1945 - 2015 |
#7
|
|||
|
|||
![]() Mielenkiintoinen toteamus merkkiliikkeeltä?Lainaus:
Vaihdettiinko suuttimet alkuperäisiin merkkiliikkeessä? Topiikin aloittajalle: Minä olen hoitanut ensiapuna noista omista, toki vanhemmista (Rivi-, jakaja- ja pumppusuuttimista) 2 tahti öljyllä; nykyään diesel on niin kuivaa, että varsinkin talvidieselillä nuo mekaaniset kärsii "kuivuudesta" Noihin omiin olen kaatanut 2-t öljyä suoraan tankkiin, mutta noissa uudemmissa/ja kalliimmalla korjattavissa, minä sekoittaisin dieselin ja 2-T öljyn ensin kanisterissa, sillä varsinkin talvella; dsl-suodatin esim. 5 micron dsl suodatin menee helposti tukkoon 2-T öljystä. Pahimmillaan ![]() -> minä kokeilisin käyttää tankin tyhjäksi; siis kun tankki on "melkein" tyhjä, siis mittari viimmeisen viivan alapuolella, Laita jatko paluuletkuun joka on esim. 20 litran puhtaassa moottoriöljykanisterissa (ei missään nimessä peräöljy-), johon olet kaatanut esim. 1-2 litraa 2-t öljyä. (minä olen käyttänyt teboilin halpaa 2t öljyä, olikohan 2t MIX? mutta kun kyseessä on common rail- diesel, niin käyttäisin parempaa, esim. minimissään outboard https://www.puuilo.fi/epages/puuilo....bjectID=179292 Käytä konetta niin pitkään että, että alkaa imemään tyhjää, siis tyhjäkäynti aaltoilee voimakkaasti, tai jopa sammuu. Sekoita ravistamalla kanisterissa olevaa seosta voimakkaasti, ja jos tuossa 20 litran kanisterissa on alle 15 litraa dieseliä ja 2-t öljyä, niin lisää dieseliä. Ja sekoita ravistamalla. Sitten seos tankkiin, ja ilmaa, jos tarvetta; ja sitten kun käy kunnolla, niin kunnolla kenkää, siis kaasu pohjassa kiihdytyksiä tyhjäkänniltä vähintään suurimman tehon kierroksille. (älä riskeeraa ajokorttia) |
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Suuttimet vaihettiin n. 210tkm kohalla samasessa liikkeessä ja koko rivi kerralla. Nyt ku alako miettimään niin kyseiseen yksilöön oli saatettu joskus nuorempana vaihtaa ne suuttimien tiivisteet.. Toyotan kamppiksena.. |
#9
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Laita auton rekisteri numero, niin helepottaa tuota selevittelyä. |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Joo en kai mie tarvi mittään tietoja enään, ole kyseistä kulkinettakaan omistanu vuosiin enään.. Kuhan omia kokemuksia runoilin..
|
#11
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#12
|
|||
|
|||
![]()
En ite kyllä ehkä lähtis koittamaan. Toimii varmaan vanhemmissa diiseleissä, mutta tää on kuitenkin sen verran tuore kampe... Ite koittaisin kaataa forten advanced diesel conditioneria suoraan uuteen pa-suodattimeen.
|
#13
|
|||
|
|||
![]()
Suuttimenputsaus lisäainetta polttoaineen sekaan oon kokeillu useempaa erilaista mutta ei niistä mitään apua ollut. Ensiviikolla kaikki suuttimet ja filtteri uusiks
![]() |
#14
|
|||
|
|||
![]()
Kaikki suuttimet nyt vaihdetty. Kylmänä kun starttaa niin ei kuulu enää pahaa ääntä. Siellä jossain se vika oli
![]() |
#15
|
||||
|
||||
![]()
Jyväskylän ok auto myy alkuperäisiä kunnostettuja suuttimia. Olikohan 1200-1600e 4kpl.
__________________
toyotia ja mersuja vain huolletaan, pajeron tankkaaminenkin on korjaamista. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
HJ alkoi ravistaa | Reikä_eero | Tekniikka & Jutustelu | 17 | 07.10.2018 17:52 |
Hilux ravistaa ! | jupasierra | Tekniikka & Jutustelu | 50 | 27.02.2016 21:08 |
-98 hilux ravistaa | antton077 | Tekniikka & Jutustelu | 14 | 20.10.2011 20:53 |
hzj ravistaa | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 13.03.2010 12:07 |
Nelivedolla ravistaa | dieselmoottori | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 25.09.2006 17:18 |