![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Lainaus:
HJ:n taka-akseliputki on mitä todennäköisimmin hieman vääntynyt siihen aikanaan hitsaamieni kiinnikkeiden ym vuoksi. Ei ole varmistettu mittalaittein, mutta oikea takapyöränlaakeri lämpenee selittämättömästi, enkä muuta enää keksi. Laakereita on ollut useita erilaisia (3 kpl), ajettu jarrut purettuna jne, mutta aina vain lämpenee sama laakeri pidemmässä ajossa. Olen järkeillyt, että kun vetoakseli asennetaan paikalleen, se kampeaisi vääntyneen akseliputken johdosta laakeria juuri sen verran, että se alkaa lämpeämään. Pidemmässä ajossa napa lämpenee tulikuumaksi + rasvat/öljyt pihalle sen jälkeen. Onpa vetoakselin pinnapultitkin katkenneet kerran moottoritieajossa (4 kokonaan poikki, 2:lla pääsi nilkuttamaan talliin). Kaveri vinkkasi eräästä korjaamosta, jossa on ollut töissä vanhempi asentaja, joka auton ollessa kulmiensäätölaitteessa hitsaili saumoja akseliputkiin ja siten oikaisi kieroja akseleita. Toinen (tyhjä) akseliputki on olemassa, mutta tekisi mieli kokeilla ensin tuota lämmöllä oikaisemista. Löytyykö siitä kokemuksia jaettavaksi? Voisi tehdä jonkunlaisen mittalaitteen, joka tulisi pyöränmuttereilla kiinni molempien puolien napoihin, ja siitä voisi arvioida, minne pitäisi akseliputken kääntyä.
__________________
-Toyota Camry 2.4 2002 -Toyota Landcruiser HJ60 12H-T 1982 -Citroen Jumpy pikkubussi 2.0 HDi 165 automaatti 2014 -Case 1840 3.9 Cummins -liukuohjattu 1999 |
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Eli banaania lämmitettäisi ulkokaarteesta, jos haluttais sen olevan suora ![]() Ensin varivasti lämpöpisteitä, jos ei tehoa, niin viivoja... Jos ei vieläkään, niin supermiehen kolmioita ![]() Selkee homma ku harjottelee...
__________________
__________________________ "Ne piirtää jol on liituuu!" |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Mielenkiintoista. Tigin voisi kuvitella olevan käypäinen työkalu?
|
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Onnistuu kyllä tikillä, mikillä tai puikollakii.
__________________
__________________________ "Ne piirtää jol on liituuu!" |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Juu ja jokatapauksessa maltti on valttia tässä hommassa
__________________
alumiini ja erikoishitsaukset palstalaisille edullisesti. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Toki tuo olisi helpoin tehdä, kun auto olisi pyöränkulmien suuntauskoneessa kiinni.
Toisaalta laakerivälykset varmaan taas vääristää lukemia, mutta lienee sen verran vähäistä, että ei merkitystä.
__________________
-Toyota Camry 2.4 2002 -Toyota Landcruiser HJ60 12H-T 1982 -Citroen Jumpy pikkubussi 2.0 HDi 165 automaatti 2014 -Case 1840 3.9 Cummins -liukuohjattu 1999 |
#7
|
||||
|
||||
![]()
mä sain järeät trukkipiikit joista toinen oli vääntyny noin puolesta välistä ja oikasin kylmänä prässin alla ja laitoin ne piikit silloin 2006vuonna traktorin etukuormaajaan ja edelleen ne on suorassa ja ollu kokoajan käytössä
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Peltivanteen lommon oikaisu | Gravedigger | Tekniikka & Jutustelu | 25 | 11.05.2015 23:20 |
Dieselin kannen oikaisu | mikkocap | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 28.09.2012 16:50 |
S:lle vääntyneiden lehtijousien oikaisu? | bluevan | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 01.11.2011 21:52 |
l-200 kokemuksia | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 07.04.2007 06:28 | |
KOKEMUKSIA ? | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 22.02.2006 09:10 |