![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Ei semmosta 10% sääntöä ole missään. Sit kun kysyin n1g muutosta samassa rytäkässä, niin oli sitä mieltä että pitää olla maahantuojan todistus siitä että on g-luokkaan kelpoinen 😂 eikös se siellä konttorilla katota onko se g luokitukseen passeli. Vaihelaatikot, vetarit ja kardaanit pitäs kans kuulemma osoittaa kelvolliseksi maahantuojalta.. Aika hyvällä mallilla tietämys joissain paikoissa..
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Vaiha inssiä tai konttoria..
__________________
VW LT -01 Oldsmobile cc -85 ja -86 Pontiac fiero jääratalelu HJ60 -82 |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
varmaan tätä se katsuri muistellut. Ellei muuta osoiteta, katsotaan kaasuttimen tai kaasuttimien korvaamisen polttoaineen suihkutuslaitteistolla lisäävän moottorin tehoa 10 %.
__________________
![]() Missä kohdin puuhastelu muuttuu hulluudeksi? ![]() |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Nii se on varmaan miettinyt. Ahtimen vaihtohan rinnantetaan moottorin vaihtoon ja siinähän on se + 20% mallisarjan tehokkaimmasta mahollisuus sikäli kun alusta on jiirissään. Kai nyt moottoritehoa saa alkuperäisestä moottorista ahtamalla nostaa vaikka 7% , kun on asianmukaiset lanketit kourassa?
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
Mulla mitattiin HJ:n 2H koneesta 0.4 ahdoilla yhden hepan vähemmän kuin alkuperäisenä. Tuo vähintään 0.4 ahtopaine oli vaatimus.
vertailu oli 12ht koneeseen ja alusta / jarrujen piti vastata sitä autoa. Itse tein vertailun käyttämällä internettiä ja varaosaliikkeiden osatarjontaa. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Mutta uuden määräyksen luonnoksessa luki että ahtimen asennuksen lasketaan nostavan tehoa vähintään 30%. Saa nähdä millanen on sitten valmistuttuaan.
"3) jos moottoriin on tehty alkuperäistä tehoa ilmeisesti lisääviä muutoksia, on muutetun moottorin tehosta esitettävä tehonmittaustodistus; ahtimen asentamisen katsotaan lisäävän tehoa vähintään 30 prosenttia." |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Joo, mut se ei oo vielä voimassa
|
#8
|
||||
|
||||
![]()
No ei, mutta aattelin jos katsuri oli aikaansa edellä 😁
|
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#10
|
|||
|
|||
![]()
Joo. Tuo jos menee tommosenaan, niin ei saa kaikkia vanhoja vaparidieseleitä enää turbotettua, kun ei välttämättä löydy vertailumallia. Tosin samassa luonnoksessa taisi olla tehopainosuhteeseenkin tulossa jotain muutoksia ja rungolliseen tietyin ehdoin saikohan asentaa 100kw moottorin kun katin laittaa perään..
|