Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #15  
Vanha 10.02.2020, 03:54
Vilbo Vilbo ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.07.14
Sijainti: Jyväskylä
Viestit: 112
Perusasetus

Niin tosiaan jäikin ne varoitusmuotoiset maininnat kirjoittamatta.
- Tuon fuel platen rajumpi muokkaaminen ja kelkan asennon siirtäminen isommissa määrin pitää tehdä oikeasti ajatuksella.
- Milli lisää säätötangon maksimiasennossa voi tehdä pahimmillaan jopa satoja asteita lisää pakolämpöä. Eli yhtäkään tässä mainittua toimenpidettä en suosittele tehtäväksi ilman pakolämpömittarin asennusta ja järjen käyttöä. Mittari asennetaan ennen turboahdinta ja vakiokoneella en lähtisi ylittämään yläkierroksillakaan 700C lämpötilaa. Sanotaan nyt vaikka että turvallista olisi pysytellä alle 650C lämpötiloissa. Männänrengas voi muutoin hypätä männänpäälle tai muuta vastaavaa kivaa voi sattua.
- Tämän kompensaattorin muokkaamista tai säätöarvojen rajumpaa muuttamista ei saa käyttää ohjeena jos tavoitteena on saada "lisää savua" tai jos ymmärrys aiheeseen on tasolla "missä on syöttöruuvi?".

Nämä nyt sanottuna tosiaan ilman koko kompensaattoria säätötanko/"räkki" liikkuu ns. pohjaan asti eikä tuntunut kanittavan yhtään. Siis ainakaan pienillä muutoksilla en usko tuon jumiitumisen olevan todennäköistä jossei pumpun sisään onnistu tiputtamaan hiekanjyviä tai muuta kuonaa joka jumittaisi räkin. Muutoinkin varmaan olisi hyvä idea rakentaa sammutusvaijeri tuon pumpun sammutusvipuun jos meinaa kokeilla irroittaa aivan kaiken pumpusta ja sen vakioelementeistä.

Sitä en osaa sanoa mikä olisi todellinen maksimiainemäärä noilta vakioelementeiltä. Uskoisin että muokkaamattomalla fuel platella voisi kompensaattorin kelkkaa ajaa ääriasentoon asti ilman pelkoa että mennään joltakin liikeradalta loppuun asti.. 🤔

Tämä tarve muokata kompensaattoria tuli omalla kohdalla vastaan kun tosiaan tuosa omassa vakiosäädin alkaa jäädä jälkeen moottorin ja turbon hengittävyydestä eikä ainetta ole ollut ns. tarpeeksi. Tarkemmin sanottuna siis ahdon puolella loppuu aine vaikka alakierroksilla ja ahtamattomalla alueella ainemäärä on sopiva. Tulevaisuudessa on tarkoitus vaihtaa tuon CT26/TD05H-16G hybridin tilalle viritetty HX40 Super ja syöttöpumppu 10mm elementeillä sekä ajaa kokonaisuutta ainakin 3bar ahdoilla.
__________________
Ruoste on ystävä.
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
2l2t 2.4d syöttöpumpun ym säätö mikok Tekniikka & Jutustelu 90 21.11.2015 13:38
hiluxin syöttöpumpun säätö ekaneliveto Tekniikka & Jutustelu 12 06.01.2015 19:06
syöttöpumpun ajoitus 12HT HJ-61 Tekniikka & Jutustelu 2 26.05.2010 10:14
LJ:n syöttöpumpun säätö kihi Tekniikka & Jutustelu 1 12.12.2009 11:11
syöttöpumpun säätö BJ...s turpolaattori Tekniikka & Jutustelu 1 11.05.2007 20:53


Sivu luotu: 20:36 (GMT +2).