Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 20.01.2020, 19:29
TimJus:n Avatar
TimJus TimJus ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Finland.
Viestit: 1.445
Perusasetus

koura loppusuoralla





Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 23.01.2020, 13:47
TimJus:n Avatar
TimJus TimJus ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Finland.
Viestit: 1.445
Perusasetus

testissä...joskus viellä tekis kerääjän

testi video https://www.youtube.com/watch?v=8giqxOZ1pgE




Viimeksi muokannut TimJus : 23.01.2020 14:28
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 23.01.2020, 16:07
Catrik:n Avatar
Catrik Catrik ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 22.07.13
Sijainti: Oulu
Viestit: 817
Perusasetus

Noho! Siitähän tuli pätevän näkönen laite. Paljonko tuli säästöä verrattuna kaupasta ostettuun, vastaavaan kouraan?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 23.01.2020, 16:57
jmk jmk ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 08.11.15
Sijainti: Miehikkälä
Viestit: 1.453
Perusasetus

Sulla on tuollainen pieni ja sievä harvennuskone, onko ookkeri kymppi vai suurempi?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 23.01.2020, 17:49
TimJus:n Avatar
TimJus TimJus ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Finland.
Viestit: 1.445
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jmk Näytä viesti
Sulla on tuollainen pieni ja sievä harvennuskone, onko ookkeri kymppi vai suurempi?
h10
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 23.01.2020, 17:47
TimJus:n Avatar
TimJus TimJus ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Finland.
Viestit: 1.445
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Catrik Näytä viesti
Noho! Siitähän tuli pätevän näkönen laite. Paljonko tuli säästöä verrattuna kaupasta ostettuun, vastaavaan kouraan?
vastaava tais ollas noin 6 tonnia kaupassa itellä meni noin 50 euroo rälläkän laikkoihin ja hitsaus tarpeisiin, mitään ei tarvinnu ostaa ku raudat/vanha sylkky/letkut löyty nurkista
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 24.01.2020, 07:32
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja TimJus Näytä viesti
testissä...joskus viellä tekis kerääjän

testi video https://www.youtube.com/watch?v=8giqxOZ1pgE
Nyt alkaa tuleen lisää reittejä oikein urakalla
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 25.01.2020, 01:37
HRD:n Avatar
HRD HRD ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 07.03.07
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.602
Perusasetus



Noin viiden vuoden luovan rakentelu tauon jälkeen tuli tää raapastua leima kuntoon noin viikossa viimevuoden lopulla. Päämääränä oli saada leima vielä vanhojen sääntöjen siirtymäajan puitteissa. Pitäs vissiin laittaa oikeet renkaat alle ja käydä vähä testaan, ennen kun taas puretaan ja puhalletaan/maalataan.
__________________
Juho Haapakorpi
Kaukas 4x4'n ski
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 25.01.2020, 18:02
OnOff:n Avatar
OnOff OnOff ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 18.03.11
Sijainti: Tuusula
Viestit: 349
Perusasetus

Mitkä säännöt vanhenee??
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 25.01.2020, 22:33
JasuT:n Avatar
JasuT JasuT ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 28.10.17
Sijainti: Korpilahti
Viestit: 565
Perusasetus

Taas tapahtuu tallissa, uusia asiota. Ainakin itselle, kohde ei ihan niin uusi olekaan...


Tuommoinen tuli tänään, -63 käyttöönotettu Serieksen pätkä. Alkujaan diesel, bensaksi muutettu -90, viimeksi katsastettu -94. Kone pyörii, vielä ei mätää ole löytynyt, rullaa kevyesti jne...


Siinähän sulaa tovin. Putsailun jälkeen pitänee punoa katolta tuo "vintage -kattoteline", mikälie kyläsepän (tai Vaasan lentokentän sepän) tekele. Jarruihin voisi kurkistaa, ainakin yksi pinnapultti poikki niin jo senkin takia pitää avata että pääsee käsiksi, ovet-luukut irrottaa ja ehkä etulokasuojatkin niin pääsee koneen kimppuun vähän helpommin. Katon poistamista on tullut jo ääneen pohdittua, sekään ei taida kovin isosti näissä kiinni olla...

Takapään asento on hieman kenossa, mutta se selittynee muita renkaita pienemmällä toisella takarenkaalla. Samankokoisen kun punoo sinnekin, niin sitten näkee vähän jotain jousien kunnosta. Opettelua sekin, eka lehtijousilla varustettu väkkärä omistuksessa...

Toinen vaihteistokin tuli mukana, samaten viisiovisen samanikäisen ovet, ja ainakin taka-akseli jäi vielä noutopaikkaan. Kaivetaan esille kevväämmällä, oli "jokunen" Volvon taka-akseli sekä jäätä haitoilla. Muisteli että saattaa olla etunenkin, selviää sekin sitten aikanaan. Kontissa olikin sitten monenlaista kampetta, ja etujalkatilassa, kahdenkokoisia jarrurumpuja, jarrukenkiä ja irrallisia hihnoja niihin ajamattomina, ohjaussimpukkaa yms pikkuosaa...


Tämmöistä pikkuhumppaa on tullut Rättärien vaihteistoihin talven aikana tehtyä, huomenna tulee taas yksi päivähoitoon. Pääasiassa selviää vaihtamalla laakerit, ja molemmat stefat, sekä säätämällä hammaskosketukset takaisin oikeaksi. Muuttuu mokomat vähän kun laakerit kuluu. Ja kun uusimmatkin on 30 vuotiaita, valtaosa 40-50 vuoden väliin, niin on tuota luonnollista kulumaa nyt lisääntyneen ajamattomuuden aiheuttamien vaurioiden lisäksi alkanut enenevästi esiintymään...

Jostain syystä kiikuttavat näitä miulle, kun tuli aikanaan laji opeteltua. Vissiin onnistuneetkin, kun yhtään ei vielä ole tullut uusintakäynnille, eikä negatiivista palautettakaan ole ilmennyt. Alkaa olla sen parikymmentä vuotta aikaa, kun ekat toisille tein, jokunen on vuosien mittaan käynyt näpeissä...
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 25.01.2020, 23:10
Kaitsu67:n Avatar
Kaitsu67 Kaitsu67 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 08.07.04
Sijainti: Nurmijärvi, Finland.
Viestit: 5.429
Blog Entries: 5
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JasuT Näytä viesti
Jarruihin voisi kurkistaa,
Melko varmaan menee kyllä uusimiseksi, sylinterit (tai vähintään korjaussarjat jossei ihan ruostessa/huonot) ja kengät. Jos hihnat öljyssä, niin sitten menee uusiksi myös akselistefat. Kääntökuulien stefat melko varmasti myös, jos kuulat ruosteessa niin nekin sitten ja kun avaa niin ehkä sitten laakerit ja olkatapit . Mainitsinko ja jarruletkut?

Positiivinen asia on, että osat eivät ole hinnankiroissa sumujensaarilla, vaan jopa halpoja ja niitä on saatavilla.
__________________
----------------------------------------
If it works, tear it apart and find out why!
https://roverfriends.fi/palsta/


3 Amigos-never travel alone
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 25.01.2020, 23:03
HRD:n Avatar
HRD HRD ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 07.03.07
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.602
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja OnOff Näytä viesti
Mitkä säännöt vanhenee??
Vanhoista muutossäännöistä loppui siirtymäaika (3v) viimevuoden lopulla. Näissä säännöissä sanottiin esim itse tehdyistä korvakoista, että tarvittaessa luotettava selvitys. Siis tukivarsien ja koneen korvat jne.
"Uusissa" säännöissä selvitys tarvitaan aina.

Näin minulle on asia kerrottu ja näin olen sen ymmärtänyt.
Eikä oikeen ole tarkkaa tietoa minkämoisia selvityksiä niistä nykyään sitten vaaditaan?
Ei sillä, etteikö tuossa korvakot jne kestäisi myös tarkastelua. Koin vaan helpommaksi potkia hommaan vihdoin viimein vähän vauhtia.
Joku varmaan korjaa, jos tuli kirjotettua ihan tuubaa.
__________________
Juho Haapakorpi
Kaukas 4x4'n ski
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 26.01.2020, 10:20
fordisti:n Avatar
fordisti fordisti ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 14.07.09
Sijainti: nastola
Viestit: 637
Perusasetus

projektia pukkaa


tuli ostettua natikka.palovermeet purettu jo pois.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	IMG_20191211_181442.jpg‎
Views:	567
Size:	286,5 Kt
ID:	94111  
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 02.02.2020, 18:22
JasuT:n Avatar
JasuT JasuT ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 28.10.17
Sijainti: Korpilahti
Viestit: 565
Perusasetus

Viimeisen hankinnan ihmettelyä...


Ja tottakai pikku apulainen mukana menossa. Yhtään ei säikkyny vaikka välillä oli meteliäkin tyrkyllä...
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 06.02.2020, 17:40
Pajares:n Avatar
Pajares Pajares ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 02.02.13
Sijainti: Karkkila
Viestit: 2.198
Perusasetus

Special träkkiin vielä vähän pintaa.

__________________
Salon seudun OFF ROAD Ry

https://www.youtube.com/channel/UCIW...view=0&sort=dd
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 08.02.2020, 21:51
JasuT:n Avatar
JasuT JasuT ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 28.10.17
Sijainti: Korpilahti
Viestit: 565
Perusasetus

https://www.youtube.com/watch?v=9RnL-YyXFaE
Eka käynnistys sitten vuoden 90-luvun puolivälin. Vähän meinas kyllä jänskättää että minkälaisia ääniä tuosta kuuluu, muttei onneksi mitään ylimääräisiä...

Onhan tuossa vielä vähän puuhaa ennen katsastukseen ajoa, vaan mitään kiirettä eikä määräaikaa ole ainakaan toistaiseksi...
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 25.02.2020, 22:14
JasuT:n Avatar
JasuT JasuT ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 28.10.17
Sijainti: Korpilahti
Viestit: 565
Perusasetus

https://www.youtube.com/watch?v=94WAHwhxFso
Hissukseen etenee. Nyt jo liikkuu ja pysähtyy auttavasti omillaan. Monenlaista pientä touhuttavaa vielä on, ennen puuhakilpien noutoa, onneksi ei ole minkäänlaista tavoiteaikaa kehitetty...
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 08.03.2020, 22:32
AVRO:n Avatar
AVRO AVRO ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.08.03
Sijainti: Mäntsälä
Viestit: 3.567
Perusasetus

Tallihommat kesäbiilien suhteen ollut ihan kuralla. Nyt kävin kuitenkin laittelemassa tuon pikkuauton takaloosteri juttuja kun tankkausputken kumiluttana tuli hiljattain. Sai decker panelin asenneltua.


Tätähän aloiteltiin jo tuolla: https://forums.offipalsta.com/showpo...postcount=1911
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG.
RRC 3,9SE -90. Valkoinen.
Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa
Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto"
Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu"
Range Rover P38A -95, purkuraato
Volvo C303, muutti pois.
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 14.03.2020, 13:51
sami_k:n Avatar
sami_k sami_k ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 11.04.06
Sijainti: salo, Finland.
Viestit: 1.245
Perusasetus

Tollasta prässiä on tullut pikkuhiljaa rakenneltua
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	20200314_133120.jpg‎
Views:	414
Size:	225,9 Kt
ID:	94786  
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 22.03.2020, 18:46
JasuT:n Avatar
JasuT JasuT ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 28.10.17
Sijainti: Korpilahti
Viestit: 565
Perusasetus






Piti vähän siirrellä, kun nosturille tuli muutakin tarvetta. Siispä kone pörisemään, pihalle siirto, lämpimäksi käyttö, tyhmäkäynnin säätelyä, valojen testausta jne. Ja takas talliin, kun Renoo oli nosturille asemoituna...

Houkutti, kovasti houkutti, naapuritontille ajelu, puretun päiväkodin pohjille kun on monenlaista kaivinkoneen jälkeä yms. Ei vaan oikein kilvettömällä uskalla tontinrajojen ulkopuolelle mennä, tulee pian turhankin kallis lisäerä projektille...
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 22.03.2020, 19:02
AVRO:n Avatar
AVRO AVRO ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.08.03
Sijainti: Mäntsälä
Viestit: 3.567
Perusasetus

Nämä on kyllä hyvän mielen autoja.

Kyyllä sitä voi vaikka ihan marketissa käydä, ei tuommoinen herätä mitään huomiota. Sulautuu massaan, täydellisesti. (mut jos meet niin en yllyttänyt)
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG.
RRC 3,9SE -90. Valkoinen.
Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa
Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto"
Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu"
Range Rover P38A -95, purkuraato
Volvo C303, muutti pois.
Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 23.03.2020, 11:59
Kaitsu67:n Avatar
Kaitsu67 Kaitsu67 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 08.07.04
Sijainti: Nurmijärvi, Finland.
Viestit: 5.429
Blog Entries: 5
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JasuT Näytä viesti





Piti vähän siirrellä, kun nosturille tuli muutakin tarvetta. Siispä kone pörisemään, pihalle siirto, lämpimäksi käyttö, tyhmäkäynnin säätelyä, valojen testausta jne. Ja takas talliin, kun Renoo oli nosturille asemoituna...

Houkutti, kovasti houkutti, naapuritontille ajelu, puretun päiväkodin pohjille kun on monenlaista kaivinkoneen jälkeä yms. Ei vaan oikein kilvettömällä uskalla tontinrajojen ulkopuolelle mennä, tulee pian turhankin kallis lisäerä projektille...
Mun kakkossarjalainen on vielä kasaamatta ....vikassa kuvassa tän hetkinen tilanne. Tokassa on kans tollaset pikkurenkaat takana kun koppa päällä ei mahtunut matalaan talliin.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	WP_20150308_11_21_14_Pro.jpg‎
Views:	314
Size:	219,5 Kt
ID:	94936   Click image for larger version

Name:	WP_20150310_17_15_52_Pro.jpg‎
Views:	308
Size:	238,0 Kt
ID:	94937   Click image for larger version

Name:	IMG_20200104_185441.jpg‎
Views:	321
Size:	280,9 Kt
ID:	94939  
__________________
----------------------------------------
If it works, tear it apart and find out why!
https://roverfriends.fi/palsta/


3 Amigos-never travel alone

Viimeksi muokannut Kaitsu67 : 23.03.2020 12:03
Vastaa lainaten
  #23  
Vanha 24.03.2020, 00:59
Joonas0 Joonas0 ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 24.03.20
Sijainti: Luvia
Viestit: 2
Perusasetus

Putkirunko auto


Moro

Tässä on hetken mieteiskellyt oman pienen offiajoneuvon tekoa mutta tarvis infoa muutamista asioista

Elikkä ajatuksena on alusta asti rakentaa putkirunkoinen yhden hengen auto.
Voimanpesänä olisi jonku moottoripyörän kone
Mistä autosta kannattaisi lähteä tasauspyörästöä etsimään? Siitä tulisi 4x4 laite. Oliskos jostain koko neliveto järjestelmä vai jostain pari identtistä murikkaa jonka laittaa perään ja keulalle jos sellaisen pystyy kääntäämään vetämään toisinpäin? Jotain lukkoa keulalle haluisin myös ja taakse todennäkösesti kemppi lukko.
Ja toisena olisi vaihdelaatikko. Ajattelin että mp moottorista ketjuvedolla voima jollekkin laatikolle josta ketjuvedolla voima kardaanille. Millaista laatikkoa kannattaisi laittaa? Tietysti joku pieni ulkomitoiltaan mutta onko muuta huomioitavaa tai ideaa sen suhteen?

Kaikke info ja vinkki ovat tervetulleita lajista kiinnostuunelle. Kiitos
Vastaa lainaten
  #24  
Vanha 24.03.2020, 06:35
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.323
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Joonas0 Näytä viesti
Moro

Tässä on hetken mieteiskellyt oman pienen offiajoneuvon tekoa mutta tarvis infoa muutamista asioista

Elikkä ajatuksena on alusta asti rakentaa putkirunkoinen yhden hengen auto.
Voimanpesänä olisi jonku moottoripyörän kone
Mistä autosta kannattaisi lähteä tasauspyörästöä etsimään? Siitä tulisi 4x4 laite. Oliskos jostain koko neliveto järjestelmä vai jostain pari identtistä murikkaa jonka laittaa perään ja keulalle jos sellaisen pystyy kääntäämään vetämään toisinpäin? Jotain lukkoa keulalle haluisin myös ja taakse todennäkösesti kemppi lukko.
Ja toisena olisi vaihdelaatikko. Ajattelin että mp moottorista ketjuvedolla voima jollekkin laatikolle josta ketjuvedolla voima kardaanille. Millaista laatikkoa kannattaisi laittaa? Tietysti joku pieni ulkomitoiltaan mutta onko muuta huomioitavaa tai ideaa sen suhteen?

Kaikke info ja vinkki ovat tervetulleita lajista kiinnostuunelle. Kiitos
Tervetuloa palstalle.

Kaikki on tehtävissä mutta ite en ehkä lähtisi tuolle mp-linjalle moottorin ja ketjuvetojen osalta. Ite miettisin ekana ajokin kokoluokan ja sitten hankkisin sen pohjalta elintenluovuttajan. Eli hyödyntäisin olemassa olevan tekniikan kokonaisuudessaan härpättimessä. Pienemmästä päästä joku Suzuki SJ410/413 ja jos isompaa haluaa niin vaikkapa Tojota HJ60. Toki voihan noihin moottoreita vaihdella, tai miten vaan ite haluaa. Ja jousituksen tietty voi modata miten haluaa, kun katsastus ei ole rajotteena. Lehtijousia tuskin tollaseen kannnattaa laittaa. Tuskin tuollainen peli tulee kerrasta "valmiiksi", tekee ensin jollain kokoonpanolla ja siitä lähtee muuttamaan haluttuun suuntaan.
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #25  
Vanha 24.03.2020, 07:05
Catrik:n Avatar
Catrik Catrik ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 22.07.13
Sijainti: Oulu
Viestit: 817
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Joonas0 Näytä viesti
Moro

Tässä on hetken mieteiskellyt oman pienen offiajoneuvon tekoa mutta tarvis infoa muutamista asioista

Elikkä ajatuksena on alusta asti rakentaa putkirunkoinen yhden hengen auto.
Voimanpesänä olisi jonku moottoripyörän kone
Mistä autosta kannattaisi lähteä tasauspyörästöä etsimään? Siitä tulisi 4x4 laite. Oliskos jostain koko neliveto järjestelmä vai jostain pari identtistä murikkaa jonka laittaa perään ja keulalle jos sellaisen pystyy kääntäämään vetämään toisinpäin? Jotain lukkoa keulalle haluisin myös ja taakse todennäkösesti kemppi lukko.
Ja toisena olisi vaihdelaatikko. Ajattelin että mp moottorista ketjuvedolla voima jollekkin laatikolle josta ketjuvedolla voima kardaanille. Millaista laatikkoa kannattaisi laittaa? Tietysti joku pieni ulkomitoiltaan mutta onko muuta huomioitavaa tai ideaa sen suhteen?

Kaikke info ja vinkki ovat tervetulleita lajista kiinnostuunelle. Kiitos
Kannattaa aloittaa tekemällä oma topicci tuolle, tai katsella sopivampi valmis ketju. Tämä on tarkoitettu työn alla oleville projekteille ja kuville, niin menee ihan höpöksi jos tässä alkaa tulemaan sivukaupalla kaikenlaista offtopiccia.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
parturissa tapahtuu SAMROCK Chit-Chat 9 10.09.2007 18:10
kärkölässä tapahtuu.. toyota4x4 Chit-Chat 15 15.04.2007 11:11
Kilvetön mopo tallissa? Oonko rikollinen? kokkolanpoika Chit-Chat 14 12.12.2006 20:42
NHL:ssä tapahtuu.. SamppaFIN Jääkiekko 3 05.05.2004 14:56
NHL:ssä tapahtuu SamppaFIN Jääkiekko 4 12.05.2003 12:27


Sivu luotu: 16:14 (GMT +2).