Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja joolvi
Mitä muihin kommentteihin tulee, inspiraatio autoni korottamiseen tuli australialaiselta ystävältäni, joka on jo korottanut oman Honda CR-V:nsä. Ei vain huvin tai näön vuoksi, vaan kyllä se kulki niitä polkuja, joita monet Jeep-valmisteiset ajoneuvotkin kulkivat. Jos ei ehkä ihan mutasarjassa painittu, ainakin hienosti kuljettiin monia liukkaita, monttuisia – jopa hiekkaisiakin – syrjänteitä.
@Rak, itselläni alla siis Honda CR-V 2,2 i-CTDi 4WD (MPV-RD97-4X4/263) [2MK, -vm. 2006]. Yö jo hämärtää, ja rekisteriote (se paperinen) lymyää jossain auton hansikaslokerossa. Digitaaliset otteet ovat tämän suhteen kuitenkin sen verran epäselviä, etteivät puhu oikein mitään sen kummemmin M1- kuin M1G-luokasta. Kohtaan b) liittyen tuo "varustettu vastaavalla järjestelyllä" tuntuu olevan aika tulkinnanvarainen, ja ehkä tuo hieman toivoakin.
Myös tuo kohta a), "yksi akselistoista voi olla irtikytkettävissä"; mitä tarkoittaa, kun sen tekee tietokone? Irtikytkettävissä siis on, mutta ei manuaalisesti.
@J_PE, jos sulla siis oli -vm. 2006 CR-V rekisteröitynnä M1G:ksi, niin ilmeisesti pitäisi olla mahdollista? Noista kohdan d) ehdoista en vielä osaa sanoa. Tällä hetkellä alla ~40 mm korotinjoustintuet, ja ~10 mm korotinpalat. Näillä varmaan vaikutusta ainakin akselien maavaraan ja kulmiin?
Noh, saapi nähdä josko on apua M1G:hen korottamisessa. :-)
|
07 tulleessa uudessa crv:ssä vararengas on tavaratilan pohjassa, ei enää takaluukussa.
Nelivetoahan ei hondassa ohjaa aivolaatikko, vaan on mekaanishydraulinen komplikaatio. Kun etuakseli pyörii nopeampaa kuin takanen, se aktivoi mekanismin joka lisää vetoa taakse, maksimi tais olla jotain 40% voimasta. Ei ole visko.
Eli sitä ei saa poiskytkettyä.
Tasauspyörästöt on avoimet.
Kohta b kaataa minusta koko homman, mutta todellisuudessa katsuri ei välttämätä tunne rakennetta tarpeeksi tarkasti ja voi pitää em. Nelivetohässäkkää kohdan b vaatimukset täyttävänä.