![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Vanhat pyöreälamppuiset 35:set olivat paripyörillä, mutta taisivat siirtyä yksikköpyöriin myöhemmin.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Mulla oli joskus 40 paripyörillä ja rengaskoko 185/14
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
Itellä oli joskus 10v sitten vanhakoppainen pitkä/korkea LT35 2.4TDIC -95.
Piristettynä oli ihan mukava mennä leuhuuttaa trailerikin perässä reipasta satasta, kun kone ei huutanut kovilla kierroksilla. Lisäksi on ollut noita 2.4D/TDIC -Volvoja ja niitä on sähköisellä ja keppivetoisella 5-vaihteella. Molemmat versiot on ylivaihteilla. Välityssuhteita en jaksa muistaa, mutta siinähän ne on yleisesti 0.8 paikkeilla. Laatikot sinällään saa sopimaan Volkkariinkin, ainoastaan vaihdevivustojen ja kardaanin pituuden kanssa saattaa tulla askaretta. Juuri purin tuollaisen Volvo 740 2.4D -85 osiksi, joten siinä olisi irrallaan tuollainen loikkarilaatikko. Olisi tuossa vielä purkamattakin tuollainen Volvo 740 2.4TDIC kovalla 5:lla, jos tarvii mittailla jotakin... ![]()
__________________
Musta vyö romujen rassaamisesta... ![]() Viimeksi muokannut Kartse1 : 14.11.2019 21:16 |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Pakkohan jossain muussa autossa on olla sama laatikko, tai ainakin sopivat rattaat joko 5-vaihteeseen tai perään.
Tuossa jotain mahdollisuuksia: https://www.proxyparts.com/wiki/gear...agen/model/lt/ |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Lainaus:
Onko samaa näköä kuin volvon lootassa ? Linkki koko lootan kuvaan ja Linkki purettuun Ja kuvat vähän varauksella, ei ollut nyt runkonumerorajausta haussa. Lainaus:
Sen verta isot rummut takana että ei 14 vanne mahdu päälle. Tuo pienempi on ihan eri akselilla. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Volvon laatikko on ihan eri kuin LT:n. Volvon kovalla vitosella oleva M47 laatikko ei kestä edes henkilöautossa turbomoottorin jatkona, raskaammassa pakussa tuskin kestäisi sitäkään vähää. Tosin kestävyyttä saa parannettua kun rakentelee sivuakselille ylimääräisen tuen. Sähköisellä ylivaihteella oleva M46 on ainoa mitä Volvolta on lähtenyt turbomoottorien kanssa. Ja myöhemmin kovalla vitosella oleva M90. M47 ja M90 ovat ihan eri vaihteistoja. Erottaa helposti siitä, että vanhemmassa M47:ssa on irrotettava kytkinkoppa ja M90:ssä kiinteä. Lisäksi M47 pakki ykkösen vieressä, M90:ssä vitosen alla. Sinällään Volvon laatikon saisi istutettua siihen ällitällin moottoriin kun etsii laatikon joka on ollut Volvossa kutosdieselin jatkona. Mullakin kyllä on jossakin M45/M46/M47 ja kutosdieselin yhdistelmään sopiva kytkinkoppa jossakin irrallaan. Mulla oli joskus 240 DTIC ja useita kovalla vitosella olevia laatikoita särkyi kutosdieselin hurjasta voimasta. Mutta kun niitä sai halvemmalla ja helpommin kuin ehjiä nappivitosella olevia...
M45 (irrotettava kytkinkoppa) 1. 3,71 tai 4,03 2. 2,16 3. 1,7 4. 1,0 M46 (sähköinen ylivaihde, irrotettava kytkinkoppa) 1. 3,71 tai 4,03 2. 2,16 3. 1,7 4. 1,0 5. 0,8 M47 (kova vitonen, irrotettava kytkinkoppa) 1. 4,03 2. 2,16 3. 1,7 4. 1,0 5. 0,83 M90 (uudempi kovalla vitosella ja kiinteällä kytkinkopalla) 1. 3,54 tai 3,91 2. 2,05 tai 2,2 3. 1,38 4. 1,0 5. 0,81 tai 0,70 |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Muistin näköjään just väärinpäin, eli tuossa 740 2.4TDIC:ssä on vielä paikallaan tuo nappivitosella oleva laatikko ja 2.4D koneesta on purettu kovalla 5:lla oleva laatikko.
Tämä irrallaan oleva M46 on kotoisin 240 2.4D -8?. M46 pituus kardaanin laipasta kytkinkopan reunaan on n. 75cm. M47 pituus kardaanin laipasta kytkinkopan reunaan on n. 57cm.
__________________
Musta vyö romujen rassaamisesta... ![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Toi M90 lootan vitonen olis kyllä ihan täydellinen tuohon. Mutta ykkönen on sitten sama kun oman lootan kakkonen niin täydessä painossa 5500kg mäestä liikkelle lähtiessä on kytkin kovilla, saati sitten jos on vielä kärry perässä.
M90 ei ollut 2.4 dieselin perässä? Eli ei sovi ihan suoraan muutenkaan? Täytyis melkein purkaa tuo LT:n loota ja mennä johkin pajalle pyytään rattaita. Kai noita joku vielä tekee? Ei vain viitsisi seisottaa autoa niin pitkään kun on kuitenkin ihan käytössä. Tässä tuli mieleen että onkos olemassa jotain jälkiasenteisia loikkareita esim. Laatikon perään. Joskus muistelisin tämmösen olleen kaupan jossain ![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty Volkswagen doppeli | joonaveckman | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 21.11.2015 17:53 |
Myyty Volkswagen Polo SDi -00 | ajelija | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 25.04.2014 19:14 |
Pidempää jarruletkua bj-42 | ahku | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 14.02.2013 10:49 |
Sorentoon pidempää jousta | Dojo | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 01.01.2010 16:16 |
Pidempää iskaria Rangen takapäähän | Niko | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 19.01.2007 12:00 |