![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Mulla on Ziarelli Mountain Devileistä aika samat kokemukset kuin JasuT:llä. https://www.4x4parts.fi/fi/mountain-...000077343.html 2018 tammikuussa ostettu eli nyt lähtee kolmas talvi. Viime talvella leikkasin katkoteräveitsellä lisää lamelleja, mutta en huomannut perstuntumalta mitään eroa. Keulapainoinen Chevy menee takavedolla (lukon kanssa) lähes jokaisesta katutilanteesta ongelmitta, toki kiihtyminen on välillä hidasta. Niin ja näissähän on ihan oikea talvirenkaan 3PMSF merkintäkin https://www.pirelli.com/tyre/ww/en/n...er-excellence/
|
|
#2
|
|||
|
|||
|
3PMSF-leima jos löytyy niin talviajelu on täysin laillista, eikä vakuutusyhtiölläkään pitäis olla nokankoputtamista.
Hyvyys tai huonous riippuu tosi paljon siitä mihin vertaa ja missä olosuhteissa. Boggeri tms harvakuvioinen on hangessa hyvä, jäisellä maantiellä venäläistä rulettia. Altsikat voittaa ainakin huonot kitkat ja vaihtokuntoiset nastarenkaat tiellä, mutta hieman liukkaat ne on nekin. Mutikat sun muut sijoittuu sitten satunnaisessa järjestyksessä tähän väliin. |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Juuh, uutena.
__________________
On epäoptimaalista yrittää elää optimaalisesti epäoptimaalisessa maailmassa. |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Altsikoiden ongelma talvikäyttöspekuloinnissa on että niitä on sen kymmenen valmistajaa ja niiden kopiot. Ja niitä on tehty satavuotta ja ne kestää liiankin hyvin kulutusta, joten jengi kokeilee jotain enon pajeroo missä ne 30v renkaat tuntui liukkailta ja oli siis ihan paskat.
Joten kaikki altsikat on paskoja. ![]() Mä oon muuten ajanu paskoilla nastarenkailla. Nastarenkaat on siis paskat.
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate ”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Mutta laki ei tuota merkintää vaadi. M+S riittää lain mukaan ja sitähän löytyy vaikka minkänäköisistä renkaista. |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
|
|
#7
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Täällä hyvää juttua tuosta vuori-lumihiutale-merkistä eli 3PMSF:stä: https://www.ammattiautot.fi/uutiset/...ja-euroopassa/ Suomessa vaaditaan pelkästään kiinalaisista kesärenkaistakin löytyvä M+S. |
|
#8
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Niin. Oikea ja oikea...
__________________
On epäoptimaalista yrittää elää optimaalisesti epäoptimaalisessa maailmassa. |
|
#9
|
|||
|
|||
|
Just tulin tallilta. Mennessä oli alla allterrainit ja takas tullessa hankook i pike nastat. Olihan nuissa vähä eroa kuten olettaa sopii. Varsinki jarrutusmatka on varmaan puolet lyhkäsempi.
Ajoin tässä syksyllä jonkin verran allterrainilla lumella ja kyllä silläki pärjää kun ei hankkiudu äkkitilanteisiin, toki nuo on vasta muutaman kuukauden vanhat, jollain 10 vuotta rullatuilla tuskin viittisin ajella. |
|
#10
|
|||
|
|||
|
Nokian Rotiivassa on myös lumihuippu-merkintä ja oikeasti jopa talvipitoa
__________________
HDJ100 -99 Ex: HDJ80 -91 VW Taro -90 |
|
#11
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Oli muuten jännä homma viime viikolla kun aamulla oli Kehä I, Lahdenväylä ja Porvoonväylä täysin peilijäässä. Normaalisti siellä mennään kuuden jälkeen aamulla mittarin mukaan 70-85km/h nopeutta ja motarilla 90-110km/h. Täysin peilijäässä olevilla teillä mentiin - kuinkas muuten - aivan samaa nopeutta. Menneinä talvina olen todistanut useaakin tilannetta missä edessäoleva on pyörähtänyt motarin rampissa kaiteeseen tai penkkaan, kun urpot ajaa talvirenkailla ihan älyttömiä nopeuksia uusilla autoilla. Kummasti ne samat mutkat on päässyt ehjin nahoin all-terraineilla autolla missä ei ole mitään ajonvakautuksia. Peilijää ja kiillottunut nuoskalumi on "ei-talvirenkaiden" pahimmat ongelmapaikat, ja esim. sohjokelillä tai kaistojen väliin kasautuneita lumivalleja ylittäessä taas ovat kuvioltaan avoimempana usein parempia ja suuntavakaampia kuin vastaavankokoinen kitka tai nasta. Mutta hyvät renkaat ei auta mitään, jos kuski on täysi idiootti. Niitä idiootteja tuntuu riittävän ihan poskettoman paljon.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. Viimeksi muokannut Timo_L : 11.11.2019 09:05 |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| allterrain talvella | örvelö | Chit-Chat | 164 | 21.11.2023 18:46 |
| Snorkkeli talvella | tsss1 | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 23.05.2011 22:08 |
| Creepyt talvella ??? | Sten | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 14.12.2009 03:58 |
| chevy talvella | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 05.09.2005 12:03 | |
| Tarkeneeko talvella? | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 08.08.2004 16:26 | |