![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Lemförderin osaa itse olen laittanut kun tehnyt kesto mielessä. Toista kertaa en ole koskaan joutunut vaihtamaan, mutta kohtuu tiheään itsellä autot vaihtuvat. Tuo "koiranluu" subarussa on varmaan sellainen pallonivel-pallonivel tyyppinen. Se on rakenteeltaan sellainen että ei tule kestämään, ja tosi herkästi alkaa kolistamaan. Pienikin klappi kuuluu sisälle ärsyttävänä kolinana.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Joskus kuullut että nuo raidetangon päät ja pallonivelet hajoo rasvan puutteeseen. Jos sinne paskempaakin niveleen sais jotenkin sorkittua vassua niin saattais ehkä kestää.
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
Ite subaruun vaihdoin lemförderit joka nurkkaan mutta en vielä montaa tuhatta oo kerenny ajaa. Ainakin ne oli paljon laadukkaamman oloset ku ne entiset väljät.
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Jos koiranluut kestää vain 30tkm tai allekin, niin kuulostaa suunnitteluvirheeltä/alimitoitetulta osalta.
Hyviä merkkejä osissa on ainakin japanilaiset OEM-valmistajat Denso, Aisin, Koyo, NSK. En kyllä tiedä tekeekö Subaruun kuin paljon osia. Jarrulevyissä ja paloissa Brembo ihan ok. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
"Nykyautolta".
|
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Myös käyttäjäperäistä vikaa huomannut. Toki se koiranluu on sulake ja olemattomasti tehty vulkanoitu rimpula mitä ei pääse rasvaamaan. Yksi osatekijä mikä tuli huomattua, nykyään matalaprofiilin leveät renkaat autoissa, hyvät ohjaustehostajat, ahtaat parkkiruudut. Renkaita käännetään auton ollessa paikoillaan, naisilla varsinkin hyvin yleinen tapa. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Itseasiasa nykyään ei ihan ole noin. Brembon peruskama alkaa olemaan vanhalla nimellä myytävää paskaa. Nyt tullut vastaan useamma kieroksi menneet levyt. Menneet hyvinkin pian tai pienenen ajon jälkeen. 5tkm molemmin puolin.
|
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
EBC:tä suosinut jarruosissa. TRW:n laatu kans vaihtelee, ihan eri laatuista levyä tulee riippuu mihkä automalliin tilaat. |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Niin, säännöllisellä rasvauksella nivelet kestäis ajasta ikuisuuteen paikassa ku paikassa, muttaku kaikki valmistajat näyttää unohtaneen nipat nivelistään...
|
#10
|
|||
|
|||
![]()
Omissa henkilöautoissa olen myös alustaan laittanut pääsääntöisesti Lemförderin osaa, mutta mulla autot ei hirvittävän usein vaihdu. Edellisellä farmarilla oli ajettu noin vajaa 300tkm, kun ensimmäisten tukivarsien nivelet (alkuperäiset) alkoi oireilemaan. Vaihdoin keulaan kaikki palikat Lemförderiä, jonka jälkeen ajoin itse autolla n.250tkm, eikä tarvinnut vaihtaa kertaakaan keulaan mitään uusiksi. Nykyisellä farmariautoon oli edellinen omistaja vaihtanut keulaan Meyle HD tukivarret, ja minä en ehtinyt ajaa kuin vajaa 30tkm, kun oli taas väljää palloniveltä. Vaihdoin taas keulaan kaikki kerralla Lemförderiä, ja nyt olen reilut 100tkm tuolla ajanut. Nyt pitäisi vaihtaa vielä puslat taaksekin, ja Lemförderin osat on odottamassa. Ainakin omissa autoissa tuo Lemförder on osoittautunut kestäväksi osaksi.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään Vitaran "ylimääräiset"osat | kellukka | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 09.03.2014 19:48 |
Myydään Jeep kallistuksenvakaajan "koiranluut" | mattipek | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 27.01.2014 22:26 |
Ostettu 35",36" tai 37" renkaat 15" reiällä ja 10", vähintään -44 et japsijako vanteet | Dectane | O/M/V Renkaat ja vanteet | 1 | 19.01.2013 15:02 |
"nysäakseli" miten virheetön sen tarvii olla?edit, entäs "hubi"? | lacrits68 | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 17.04.2011 17:00 |
"Osat eivät olleetkaan mitä piti" | -Captain- | Tekniikka & Jutustelu | 65 | 16.09.2009 07:02 |