![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Taka-akseli tietoutta kaivataan.Projektista seuraavaan ![]() Tilanne on se että tarvin jäykän taka-akselin. Jarruilla tai niiden tyypillä ei juurikaan merkitystä. Pääasia että 15” vanne sopii. Akseli on menossa kyllä joo katuauton alle mutta tarkoitus on lähteä 1/4 mailia kiihdyttämään. Haaveena minulla olisi 9,5” perä kuten vaikka hj.ssä ja välitys luokkaa 3,5-3,8 (sekin löytyisi hj.stä ![]() Mutta kysymys kuuluu: Onko missään Toyotassa 9,5”perä ja niin että perä olisi keskellä. Lähinnä haaveilen tuota toyotan 9,5” perää siksi että siihen löytyy reilusti eri välityksiä tulevaisuutta ajatelle. Jos tällaista akselia ei ole olemaasakaan niin muitakin merkkejä saa ehdottaa joihin löytyy kohtuu helposti eri välityksiä ja nimenomaan tuonne alle neljän lukemiin. Toki 8”kin saa ehdottaa ja olenkin jo niitä katellut. Mutta onko tosiaan että esim toyota 8” ei ole niin laajaa valikoimaa välityksiä tarjolla. Viimeinen haku kriteeri on akselin leveys. Tämän hetkinen akseli on jarrurumpujen ulkopinnasta mitattuna 1400mm ja siihenhän saa lisätä 100mm mutta mahdollisimman lähelle alkuperäistä koitetaan löytää. Ei mene sitten niin vanteiden leveyden kanssa leikkimiseksi. Verrokkina taas hj tai patrollin akselit jotka molemmat näytti olevan 1470mm mutta ku perä ei ole keskellä ![]()
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
2gen pajeroissa on perä keskellä ja iso murikka, välitykset on vaan melko tiuhoja
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
Kyllä 8" hilux hiace on aika kestävä, löytyy eri leveyksiä. Välitykset 4.1, 4.3, 4.56, 4.88, olikohan 5.13 ja vielä 5.29, nämä siis orkkis välityksiä, aftermartet juttuja sitten vaikka mitä.
Tässä linkki erääseen projektiin jossa volvon vetarit katkeili, sit laitto tojon 8" niin voi lähteä rivakasti. https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=64734.0 |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Yhteen jenkkiin leivottiin tojotan akseleista uusi taka-akseli silleen, että otettiin vetoakkselit ja akseliputken pätkät hiacesta ja murikka HJ:sta. näin saatiin kitkalukollinen iso murikka 3.7 välityksellä, murikka keskelle ja 5x4,5" pulttijako.
Kokonaisleveys kasvoi 20mm hiacen alkuperäiseen akseliin verrattuna. |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() ![]() ![]() |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Toisekseen, onhan näitä kavennettu iät ajat kuten Tommi jo tuumaskin. Trafin aiempi sovellusohjekin sen epäsuorasti salli: Lainaus:
|
#10
|
||||
|
||||
![]()
Yhden tojotan akselin kavensin omiintarpeisiin mutta se lähti multa eteenpäin ja löysitiensä vastaaviin tarkoituksiin
Jotenkin muistelisin että leveys olisi ollut tuon 1400mm mutta ihan en enää muista kun tosta on jo 10vuotta |
#11
|
||||
|
||||
![]() Minkä kokoinen perä
Osaisko joku sanoa miten tulkitaan että minkä kokoinen tämä perä on. Kyseessa siis hiacen taka akselin. Onko tämä nyt sitten 8" vai 7,5" ? Saako tosiaan päältä päin mittailtua suunnilleenkaan.
|
#12
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Hdj80 tietoutta kaivataan | kippo86 | Tekniikka & Jutustelu | 83 | 07.11.2016 21:08 |
tietoutta kaivataan rj:n välityksistä | mielimetsään | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 12.12.2011 12:40 |
LJ tietoutta kaivataan | -Juuso- | Tekniikka & Jutustelu | 59 | 06.12.2009 17:30 |
Pajero tietoutta kaivataan..! | Tebster | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 08.01.2007 20:42 |
Diesel tietoutta kaivataan | Nerd-O | Tekniikka & Jutustelu | 58 | 10.10.2005 09:57 |