Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 18.08.2019, 20:06
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.530
Perusasetus

Just eilen naureskeltiin että mikä ihmeen kiire ne autot on heti korjata, ohan tässä aikaa kun harrastuskamppeista kyse.

Eli palikkaa sorviin.




Jämäkämpi kuin vakio, vahvempaa materiaalia ja hieman paksumpi.




Ja palikka paikalleen!


Mahtavaa kun löytyy sorvi kaverilta, saa sopivasti teetettyä osia kun on tarve.

__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate

”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 19.08.2019, 05:41
Sten:n Avatar
Sten Sten ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 13.08.05
Sijainti: Kovjoki, Finland.
Viestit: 544
Perusasetus

Taas hyvää jälki ja sorvi on aina hyvä kun tarvitsee joss ei itsellä niin kaveerilla. Mulla taitaa ollasama oire että pitää saada kuntoon nopeasti vaikka sen jälkeen seisoo viikkotolkulla sit tallissa 😁, mut hyvää jälki jälleen ja tuo pääty on varmasti vankempi kun toi edellinen
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 19.08.2019, 05:46
HJ60:n Avatar
HJ60 HJ60 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 18.06.04
Sijainti: Rovaniemi, Finland.
Viestit: 2.344
Perusasetus

Tuo ois kyllä hyvä tapa, että korjaa kaiken heti, eikä sillon ku jo tarvis seuraavaan reissuun/hommaan/mihin mitäki.

Hyvän näkönen pääty, miten tuo tulee kiinni? Tai siis, ampuuko ens kerralla päädyn ehjänä irti, vai särkyykö jotain kalliimpaa ja/tai hankalammin korjattavaa?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 19.08.2019, 06:07
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.530
Perusasetus

Pääty tulee kiinni tuolla pyöreällä lukkorenkaalla joka kiilautuu kannen ja simpukassa olevan uran väliin. Ei lähe ehjänä irti koko pääty, silloin täytyis ton valurautaisen rungon hajota.

Noi päädyt vaan on aika hauraita alun perin. Yks halkes jo tekovaiheessa kun kierti nipan kiinni, toinen oli niin ohut että ei saanu kunnon jengaa ja hitsasin siihen lisää tavaraa niin meni soikeeks.. Kahteen autoon tehtiin niin neljä aihiota piti olla!
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate

”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 26.08.2019, 11:53
kom4 kom4 ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 12.10.17
Sijainti: Vuorela
Viestit: 13
Perusasetus

Hitto tää sun laite on kyllä pähee ja mukava nähdä, ettei pienet ongelmat kasaudu isoiksi. Taitaa toi hieman keulanostettu stance olla kaikissa Blazereissa? Tässä taitaa olla jo minun topicissa kertomat 52" jouset lehden poistolla? Kuinka korkeaksi kiipeää ilman poistoa?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 26.08.2019, 12:05
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.530
Perusasetus

Niitä 52" jousia on varmaan niin montaa erilaista, ettei voi yleistää paljonko nousee. Mä oon tosiaan poistanut lehtiä omista 52" jousista ja korkeutta on edessä noin 3" enemmän kuin "vakiona". Tehtaan manuaalissa oli mitta rungosta akseliin ja mun auto oli 3" edessä ja 2-2½" takana korotettu. Jos muistan oikein!

Eniten vaikuttaa perä alhaalla ulkonäköön noi lokarin kaaret ja miten niitä on leikelty. Yleensä edessä saa leikata enemmän kun takana pyörät sujahtaa kaaren sisään. Lavan reuna tai esim helma tai runko ei hirveän paljon ole kuitenkaan takakenossa tossa omassa.
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate

”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 05.09.2019, 07:54
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.530
Perusasetus

Vähän ristikoita vaihdellut vielä kardaaneihin aikansa kuluks, noita kun oli hyllyssä ja uusiin kardaaneihin ne ei sitten sovi.







Vähän on kulunut jännästi toi yks, se johtunee cv nivelen puutteesta takakardaanissa, perä käännetty jakista kohti ja tavalliset nivelet. No kestää se nivel aina muutaman vuoden. Eikä ajossa tärrää sen kummemmin.


Sitten huomasin toisen etuvetarin ristikon olevan väljä. Heti kymmenen vuoden ajon jälkeen. Siinäkin ristikon toinen haara virheetön ja toinen ihan sökö. Pitää vielä koittaa tutkia mitä sille on käynyt.






Ja tuossa vielä selitystä pitkän iän salaisuudesta. Vertailuna pikkuakselien ristikko. Ja tietysti hyvä voitelu pitää olla, niin asentajalle kuin nivelelle.



Uudet ristikot on nyt rasvanipattomat, katotaan kauanko kestää.
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate

”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
blazer 6.2d Tekniikka & Jutustelu 6 27.08.2007 20:24
M/V: Blazer k5 K5 O/M/V Ajoneuvot 1 16.06.2007 20:32
O: BLAZER O/M/V Muut 3 23.01.2005 14:19
M:Blazer 6,2D ari O/M/V Muut 0 16.02.2004 19:26
m blazer k5 O/M/V Muut 0 11.02.2003 16:37


Sivu luotu: 23:11 (GMT +2).