![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Just eilen naureskeltiin että mikä ihmeen kiire ne autot on heti korjata, ohan tässä aikaa kun harrastuskamppeista kyse. Eli palikkaa sorviin. Jämäkämpi kuin vakio, vahvempaa materiaalia ja hieman paksumpi. Ja palikka paikalleen! Mahtavaa kun löytyy sorvi kaverilta, saa sopivasti teetettyä osia kun on tarve.
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate ”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Taas hyvää jälki ja sorvi on aina hyvä kun tarvitsee joss ei itsellä niin kaveerilla. Mulla taitaa ollasama oire että pitää saada kuntoon nopeasti vaikka sen jälkeen seisoo viikkotolkulla sit tallissa 😁, mut hyvää jälki jälleen ja tuo pääty on varmasti vankempi kun toi edellinen
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Tuo ois kyllä hyvä tapa, että korjaa kaiken heti, eikä sillon ku jo tarvis seuraavaan reissuun/hommaan/mihin mitäki.
Hyvän näkönen pääty, miten tuo tulee kiinni? Tai siis, ampuuko ens kerralla päädyn ehjänä irti, vai särkyykö jotain kalliimpaa ja/tai hankalammin korjattavaa? |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Pääty tulee kiinni tuolla pyöreällä lukkorenkaalla joka kiilautuu kannen ja simpukassa olevan uran väliin. Ei lähe ehjänä irti koko pääty, silloin täytyis ton valurautaisen rungon hajota.
Noi päädyt vaan on aika hauraita alun perin. Yks halkes jo tekovaiheessa kun kierti nipan kiinni, toinen oli niin ohut että ei saanu kunnon jengaa ja hitsasin siihen lisää tavaraa niin meni soikeeks.. Kahteen autoon tehtiin niin neljä aihiota piti olla! ![]()
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate ”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Hitto tää sun laite on kyllä pähee ja mukava nähdä, ettei pienet ongelmat kasaudu isoiksi. Taitaa toi hieman keulanostettu stance olla kaikissa Blazereissa? Tässä taitaa olla jo minun topicissa kertomat 52" jouset lehden poistolla? Kuinka korkeaksi kiipeää ilman poistoa?
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
Niitä 52" jousia on varmaan niin montaa erilaista, ettei voi yleistää paljonko nousee. Mä oon tosiaan poistanut lehtiä omista 52" jousista ja korkeutta on edessä noin 3" enemmän kuin "vakiona". Tehtaan manuaalissa oli mitta rungosta akseliin ja mun auto oli 3" edessä ja 2-2½" takana korotettu. Jos muistan oikein!
Eniten vaikuttaa perä alhaalla ulkonäköön noi lokarin kaaret ja miten niitä on leikelty. Yleensä edessä saa leikata enemmän kun takana pyörät sujahtaa kaaren sisään. Lavan reuna tai esim helma tai runko ei hirveän paljon ole kuitenkaan takakenossa tossa omassa.
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate ”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Vähän ristikoita vaihdellut vielä kardaaneihin aikansa kuluks, noita kun oli hyllyssä ja uusiin kardaaneihin ne ei sitten sovi.
Vähän on kulunut jännästi toi yks, se johtunee cv nivelen puutteesta takakardaanissa, perä käännetty jakista kohti ja tavalliset nivelet. No kestää se nivel aina muutaman vuoden. Eikä ajossa tärrää sen kummemmin. Sitten huomasin toisen etuvetarin ristikon olevan väljä. Heti kymmenen vuoden ajon jälkeen. Siinäkin ristikon toinen haara virheetön ja toinen ihan sökö. Pitää vielä koittaa tutkia mitä sille on käynyt. Ja tuossa vielä selitystä pitkän iän salaisuudesta. Vertailuna pikkuakselien ristikko. Ja tietysti hyvä voitelu pitää olla, niin asentajalle kuin nivelelle. Uudet ristikot on nyt rasvanipattomat, katotaan kauanko kestää.
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate ”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
blazer 6.2d | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 27.08.2007 20:24 | |
M/V: Blazer k5 | K5 | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 16.06.2007 20:32 |
O: BLAZER | O/M/V Muut | 3 | 23.01.2005 14:19 | |
M:Blazer 6,2D | ari | O/M/V Muut | 0 | 16.02.2004 19:26 |
m blazer k5 | O/M/V Muut | 0 | 11.02.2003 16:37 |