Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 10.08.2019, 19:48
Ippe69 Ippe69 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.10.07
Sijainti: Muonio
Viestit: 1.080
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jmtillo Näytä viesti
Jatketaan jarruaiheella. Katsuri kertoi että takajarruissa ei ole mitään pitoa ja vaihtelin nyt likimain kaikki osat taakse, kuormaventtiiliämyöden. Edelleen saa käsin rengasta pyörittää kunnseisoo jarrulla. Mitä mieltä raati, pääsylinterikö?

(Ja jos jollain ois faktaa miten päin putket varmasti tulee siihen kuormaventtiiliin, kun ei enää tahdo uskoa omia silmiä)

-93 w463
Jarrukenkien alapäässä on "automaatti"säädin. Eli pitäis siirtää kenkiä lähemmäs rumpua kun kuluvat. Käytännössä ei kuitenkaan tunnu siirtävän...
Jarrukilvessä on kaksi muovista tulppaa, ne kun käytät pois niin sitä molikkaa voi säätää talttameisselillä. Voin myöhemmin laittaa kuvan korjauskirjasta jossa sen toiminta selitetään. Rengas sitten ylös säätäessä, sitä pyörittämällä huomaat koska menee liian tiukalle.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 10.08.2019, 19:55
jmtillo jmtillo ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.12.08
Sijainti: Joensuu
Viestit: 71
Perusasetus

Säädöt on hallussa. Kengät on iholla, käsijarru pelaa. Tuli nekin säätimet hommattua uudet. Tuntuu ettei painetta tule.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 10.08.2019, 20:06
Ippe69 Ippe69 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.10.07
Sijainti: Muonio
Viestit: 1.080
Perusasetus

Siellä linjassahan on vielä yksi venttiili, joka ei päästä kaikkea painetta pois takajarruilta. Olisko se tukossa tai rikki? Tai väärinpäin jos on linja uusittu? Sijaitsee muistaakseni vaihdelaatikon kohdilla.
En oikein jaksa uskoa pääsylinteriin jos kerran etupää toimii normaalisti, vaikka eihän sekään mahdotonta ole.

Laita kaveri polkemaan jarrua ja löysää linjasta nippoja yksi kerrallaan. Sillähän sen näkee mihin asti on painetta.
Onhan sieltä saatu kaikki ilma pois?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 10.08.2019, 22:41
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

Liikkuuko se takapään kuorman säädin kun poljet jarrua ? Ettei ole nalkissa / väärässä asennossa esim korotuksen, taipuman tms. takia
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 11.08.2019, 06:13
jmtillo jmtillo ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.12.08
Sijainti: Joensuu
Viestit: 71
Perusasetus

Ei kait se jarrua painaessa mihinkään liiku? 😳
Se kuormaventtiili on tosiaan uusi, ja vivusto herkistelty.

https://www.benzworld.org/forums/att...eregulator.pdf
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 11.08.2019, 09:22
jmtillo jmtillo ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.12.08
Sijainti: Joensuu
Viestit: 71
Perusasetus

Ja tässä värkissähän on abs joka kaikinpuolin tuntuu toimivan
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 11.08.2019, 10:43
Ippe69 Ippe69 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.10.07
Sijainti: Muonio
Viestit: 1.080
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jmtillo Näytä viesti
Ei kait se jarrua painaessa mihinkään liiku? 😳
Se kuormaventtiili on tosiaan uusi, ja vivusto herkistelty.

https://www.benzworld.org/forums/att...eregulator.pdf
Kyyyllä se vipu kai pitäisi vähän liikkua kun sinne menee paine. Jumissa se tuskin on jos on uusi, mutta tangon säätö voi olla pielessä. Irroita tanko akselista ja lukitse siihen asentoon missä se kuuluisi olla jousituksen painuessa. Tai jos saat kaverin polkemaan jarrua, niin voit käsin liikutella sitä ja samalla kokeilla alkaako jarru puremaan. Onnistuiko takapään ilmaus, jos sinne ei paine mene?
ABS ei pitäisi tuohon vaikuttaa.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 11.08.2019, 15:11
jmtillo jmtillo ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.12.08
Sijainti: Joensuu
Viestit: 71
Perusasetus

No kyllähän se siellä nytkyi. Tankoa säätelin eikä lopputulema muuttunut miksikään. Hyvin on pieni jarruvoima.
Päästelin pääsylkyn irti. Ei ole verrokkia niin en tiedä mutta kun sitä sylkkyä paineli niin jämäjarrunesteet ei lentänyt kuin etupiirin nipasta, ihan pohjaan kun tunki niin hyvin vaatimattomasti tuli tavaraa pihalle. Tiivisteet silmämääräisesti oli kunnossa.

Takapään ilmailu kyllä onnistui, tavara tulee läpi ja imin vielä alipainevaihtimella desin/puoli. Ei vaikutusta. Poljintuntuma on mersuksi hyvä.

Se kuskin alla oleva ”paineensäilytyspötkö” on ollu koskemattomana.

Jos jollain on tiedossa sopiva varmasti ehjä ”early w463” pääsylinteri niin voisin lunastaa. Nettivaraosassa on yksi ilmeisesti uudempaan. Tässä on m10x1 jengalla lähdöt, uudemmissa 12x1.

Viimeksi muokannut jmtillo : 11.08.2019 15:14 Perustelu: Lisätty
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 11.08.2019, 14:48
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jmtillo Näytä viesti
Ei kait se jarrua painaessa mihinkään liiku? ��
Se kuormaventtiili on tosiaan uusi, ja vivusto herkistelty.

https://www.benzworld.org/forums/att...eregulator.pdf


Muistanko nyt aivan väärin, että kyllä liikkeen näkee / tuntee kun sitä hiveltää toisen painaessa jarrua. Ja se jousivastus muuttuu alustan asennon mukaan



Tuleeko takajarruille kuitenkin paine ilmatessa ihan ok ?
__________________
- Levannon We(l)ho -

Viimeksi muokannut pee : 11.08.2019 14:50
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
mercedes, mersu


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 4 (0 jäsentä and 4 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Räjäytyskuvia mersusta Larha Tekniikka & Jutustelu 12 23.06.2015 07:30
Huomio!!! Kaikki metsästystä/ammuntaa harrastavat offroad miehet ja naiset!!!! TOPPAHOUSU Chit-Chat 87 26.11.2008 14:00
Mersusta loppuu joustot! Larha Tekniikka & Jutustelu 13 26.02.2008 20:41
Mersusta huoltoauto MakeH Tekniikka & Jutustelu 2 13.04.2006 17:24
Mersusta Masi Tekniikka & Jutustelu 0 23.11.2005 18:07


Sivu luotu: 18:58 (GMT +2).