Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 25.07.2019, 12:20
JasuT:n Avatar
JasuT JasuT ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 28.10.17
Sijainti: Korpilahti
Viestit: 553
Perusasetus

Niin, ja rungossa voi tosiaan olla runkonumero, jolla ei ole mitään tekemistä valmistenumeron kanssa. Jostain syystä on vaan vääntynyt kansan suussa nuo numeroiden nimitykset ristiin...

Harrikoissakin puhutaan paljon runkonumeroista, vaikka se valmistenumero on vanhemmissa meistetty vain moottorin toiseen lohkonpuolikkaaseen, ja uudemmissa sen lohkon meistauksen lisäksi on tarra runkoon liimattuna, joka taas toisille on elämää tärkeämpi tarra...

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 25.07.2019, 15:57
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.069
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JasuT Näytä viesti
Niin, ja rungossa voi tosiaan olla runkonumero, jolla ei ole mitään tekemistä valmistenumeron kanssa. Jostain syystä on vaan vääntynyt kansan suussa nuo numeroiden nimitykset ristiin...

Harrikoissakin puhutaan paljon runkonumeroista, vaikka se valmistenumero on vanhemmissa meistetty vain moottorin toiseen lohkonpuolikkaaseen, ja uudemmissa sen lohkon meistauksen lisäksi on tarra runkoon liimattuna, joka taas toisille on elämää tärkeämpi tarra...
Onhan niissä sama valmistenumero runkoonkin/emäputkeen meistettynä, sen tarran lisäksi.

Rungollisessa valmistenumero tulee olla runkoon meistetty. Autoissa käyttöönotosta 1.1.1993 eteenpäin oltava myös valmistajankilpi (pyörissä 14.6.1999) eli tuo em. "tarra".
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 25.07.2019, 16:09
JasuT:n Avatar
JasuT JasuT ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 28.10.17
Sijainti: Korpilahti
Viestit: 553
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Onhan niissä sama valmistenumero runkoonkin/emäputkeen meistettynä, sen tarran lisäksi.

Rungollisessa valmistenumero tulee olla runkoon meistetty. Autoissa käyttöönotosta 1.1.1993 eteenpäin oltava myös valmistajankilpi (pyörissä 14.6.1999) eli tuo em. "tarra".
Ei ole, kun mennään tarpeeksi vanhoihin. Ja sitten tulee hauskaa, kun on moottori vaihdettu semmoiseen... Silloin kun omistuksessa oli -53 Pannu Shovelin tekniikalla, johon oli vaihdettu osia sen verran että oli mennyt uudelleenverotettavaksi, niin kyllä oli hauskoja tilanteita "tienvarsikatsastuksissakin" sen kanssa...

Itäpyörissä oli samaa käytäntöä, eikä välttämättä ollut mitään runkoon meistettyä, ja moottorinnumero ei ollut aivan samaa muotoa valmistusnumeron kanssa. Niitatussa kyltissä oli sitten molemmat numerot, ja osaan noita maahantuodessa laitettiin valmistenumeroksi moottorinnumero. Selkeää..?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 25.07.2019, 16:15
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.069
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JasuT Näytä viesti
Ei ole, kun mennään tarpeeksi vanhoihin.
Ei niin, mutta jos se tarra on. Vanhoissa jenkkipyörissä voi olla vielä jänskiä kompia, ne kun voi olla moottorin numerolla titlessä (VIN) vaikka runkonumero/eurooppalainen valmistenumero on jotain muuta.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
korinvaihto? Tekniikka & Jutustelu 29 08.04.2011 15:28
korinvaihto Rekisteröimätön Chit-Chat 2 06.05.2009 12:25
korinvaihto pee Tekniikka & Jutustelu 10 10.10.2008 17:53
Korinvaihto ja trial. RST Tekniikka & Jutustelu 5 15.01.2006 22:33
Korinvaihto anttir Tekniikka & Jutustelu 14 02.10.2004 15:15


Sivu luotu: 18:32 (GMT +2).