![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() sylinterin korjausKymppitaito oli myös omalla listalla ykkösenä. Huono tuuri vaan kun olin oven takana niin siinä lappu: Suljettu 24.6 saakka. Onneksi kävin kyselemässä viereisestä firmasta (Maantec). Eivät varsinaisesti korjaa sylintereitä, mutta ottivat tästä homman. Raportoidaan kun kamat kourassa.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Onneks on muita kauhoja, joilla voi leikkiä, kunnes tilttikauha on ajossa
![]()
__________________
~~~~~~~~~~~~~~~~ Finnish Jeep Drivers' Club ~~~~~~~~~~~~~~~~ Suzuki 4x4 Club Finland ~~~~~~~~~~~~~~~~ Offiblogi: Tarinoita tosia Suzukeista Suzuki tarinoita: Pääosassa SJ413 avo Suzuki sivut: Paljon juttuja ja vielä enemmän kuvia |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Sylinteri tuli remontista. Maalit päälle (imelin sävy mitä pullonpohja löytyi) ja ajoon. Näköjään topparit kuluneet sen verran, että ääriasennossa otti kiinni sylinteriputkeen. Kun hiomalla ei saanu tarpeeksi ainetta pois niin Kemppiräkää toppariin. Sattu vaan olemaan 0.6mm lanka koneessa eikä jaksanu vaihtaa paksumpaan. No ehkä kelpaa täytöksi.
|
#4
|
||||
|
||||
![]() Venttiilipöytä / paluulinja
Mietin tilttisylinterin varojen asennusta. Tankki paluu-linjan kytkennässä houkutteleva vaihtoehto olisi löytää venttiilipöydästä paikka mihin linjan voisi kytkeä. En kuitenkaan ole löytänyt tästä venttiilipöydästä mitään kuvia tai selityksiä. Osaisiko joku sanoa onko joku noisa tulpista paluulinjassa?
|
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
__________________
www.OFFROADOULU.com |
#6
|
||||
|
||||
![]() Remonttia
Episoodit jatkuu. Tänään taas esimerkki miten tunnin remontti tehdään kymmenessä tunnissa!
![]() Piti vaan vaihtaa savupiipun tiiviste eikä muuta. Ensimmäinen havainto oli, että nuohous jäänyt suorittamatta. Tässä koneessa ei taida olla Euro 6 moottoria. ![]() PLAN- A Avataan mutterit ja vaihdetaan tiiviste. Ei se tietenkään mennyt näin. Yhdestä mutterista sai vähän otetta, mutta sekään ei liikahtanut mihinkään. Yllätysjuttuna tuli vielä happeen yhtynyt piipun tuki. Plan- B Hitsataan mutterit pinnapultteihin ja kierretään ne ulos. Oikeessa elämässä se ei mene näin. Pultit vaan katkesivat. ![]() Plan- C Pora esiin ja "mukava työasento". Ainoa juttu mikä pelasti päivän on aiemmin kommentoidut Irwin poranterät. Ilman niitä vanha AEG pora olisi varmaan päästänyt käyttäjän pihalle tai ukko saanu slaagin. Plan-C toimi. Vähän oli oheishommaa laippojen oikomista sun muuta. IKH:n MF tiiviste toimi hyvin. UNF vaarnaruuvien tilalle tuli 8m pultit. Piipun uusi kannake syntyi jostain talteen jääneestä liikennemerkin kiinnikkeestä. Sopi kuin sormi nenään. Kone putputtaa jälleen ja kaasut tulee piipusta ulos. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Tuli ihan ex-appiukon Valmet 830:n turbon vaihto mieleen..
![]() Kaikki mahdolliset ruuvit nylppääntyi/katkesi ja pakokäyriäkin sai hitsailla kun olivat niin ohkaseksi ruostuneet.. ![]()
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen. |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Siellä näyttäsi olevan täyttö hitsausta prosessilla 135 MAG virtalähde vakiojännitelähde eli metallikaasukaarihitsaus aktiivisella suojakaasulla ja suojakaasua CO2 eli hiilidioksidi jokakuuluu ryhmään C eli voimakkaasti hapettavat kaasut. Valmiista hitsauksesta päätellen on oltu hitsatessa lyhytkaari tai sekakkaari alueella.
Tämä oli itselleni hitsaustiedon testaamista tulevaa tenttiä varten... Puolen vuoden päästä tarkoitus isona poikana valmistua kansainväliseksi hitsausneuvojaksi (IWS) Harmi ettei ole tietoa venttiilipöydästä mihin sen paluun voisi kytkeä, mutta jään seuraamaan jos sen joku tietäisi niin voisi tulevaisuudessa tehdä samallaiset kytkennät hyrdrauliikalle. |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Hyvä tietää keneltä voi kysyä neuvoja jos joskus joutuu tekemään oikeita hitsaushommia. Hitsaamaan puomia, kauhoja tai vastaavia juttuja.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Kokemuksia kaivataan Suzuki grand vitarasta. | GrapL | Chit-Chat | 2 | 28.04.2017 08:32 |
Aga tig neuvoja kaivataan. | Pecos | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 27.03.2007 18:28 |
Kokemuksia Super Swamper LTB:stä kaivataan | okkiM | Tekniikka & Jutustelu | 16 | 07.08.2006 19:08 |
Vinkkejä / kokemuksia kaivataan | ttimonen | Tekniikka & Jutustelu | 71 | 11.09.2005 10:15 |
Kokemuksia offimiehiltä kaivataan : PMR puhelimet! | Hujane | Tekniikka & Jutustelu | 15 | 03.11.2004 20:03 |