![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() "Moottorit 3.0 V6 CRD OM 642 3.0 V6 CRD on kuusisylinterinen moottori, jossa on alumiininen kampikammio ja valuun kiinteästi istutetutvalurautaiset sylinteriputket. Polttoainejärjestelmässä on common-rail-ruiskutus pietsosuuttimin. Venttiilistössä on neljäventtiiliä sylinteriä kohti ja kaksi nokka-akselia sylinteririviä kohti. Turboahdin on muuttuvageometrinen, ja senelektronisesti säätyvät turbiinin siivet auttavat tuottamaan jopa 180 baarin huippupolttopaineen. Turboahtimessa onmyös elektronisesti ohjattu EGR-venttiili, ilmanoton kuristus ja sekoittumisen ohjaus elektronisesti ohjatun imuaukonsulkimen avulla. Käynnistymistä tehostaa Quick-Start- hehkutulppajärjestelmä. Saatavuus Commander ja Commander Limited-malleihin Tyyppi Diesel, common-rail-suoraruiskutus, kuusisylinterinen, 72-asteen V-tyyppi Tilavuus 3,0 l" Aro-yhtymän huumoria, ahtopaine 180 baaria... ![]()
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Varmaan riippuu paljolti millaisella pidolla ollut sekä omista vuotuisista ajomääristä. Vähänkin jos enemmän tulee kilsoja vuoteen tulee öljynvaihto eri kohteisiin hyvin tutuksi
![]()
__________________
PeMaSi Offroad Club SISU A-45 & Toyota BJ40 |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Oot ihan oikeassa, huonosti luettu...
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Huippupolttopaine - tarkoitaa mitä ?
Polttoainepainehan jo ton ikäsissä vehkeissä on aivan eri luokkaa kuin 180 bar, voip olla 10 x
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Tuo varmasti ihan oikein, että huipputyöpaine sylinterissä on se 180 bar. |
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Noiden Wanhojen rivi/ jakajapumppujen maksimi paineet todella korkeat, siis max väännöillä/tehoilla paineet on kaikkea muuta, kuin suttimien avautumispaine..... |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Kyllä ne paineet aika kovat on commonraileissa, 1300-1800bar aivan yleistä.
|
#9
|
||||
|
||||
![]()
No jos tuolla 180bar:illa tarkoitettiin maksimia sylinteripainetta, eikä ruskutuspainetta? Siihen tuo 180bar voisi täsmätä hyvinkin dieselkoneessa.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Reilipaine voi olla jopa 3000 baaria. Riippuu ihan koneesta, Scanian ensimmäisen sukupolven XPI-koneen käyttöpaineen yläraja on 2400 bar, ja mekaaninen ylipaineventtiili aukeaa 3000 barissa. Seuraavan sukupolven järjestelmässä maksimi on muistaakseni 1800 ja ylipaine 2400.
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 Viimeksi muokannut HeikkiH : 11.05.2019 09:56 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan Jeep Grand Chero 4.0 -94 automaatin... | pee | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 16.02.2013 18:18 |
Power Commander kokemuksia ? | pee | Chit-Chat | 9 | 31.05.2011 05:22 |
Tietoa/kokemuksia Jeep Grand Cherokee | TOPPAHOUSU | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 20.01.2009 18:13 |
M: Jeep Grand Chero Laredo 1995 | petr | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 29.10.2007 09:29 |
Jeep Grand Chero mielipiteitä? | AVRO | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 16.08.2006 18:38 |