Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 27.04.2019, 08:41
HJ60:n Avatar
HJ60 HJ60 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 18.06.04
Sijainti: Rovaniemi, Finland.
Viestit: 2.344
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jyty Näytä viesti
Ees taas vaihtelu tasaa kulumista mutta ympärikierto vaatii vannetöitä, jos on pyörimissuunta vakio.
Eikä sillon oo merkitystä vaihtaa puolelta toiselle, jos ei pyörimissuunta muutu.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 27.04.2019, 08:47
HJ60:n Avatar
HJ60 HJ60 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 18.06.04
Sijainti: Rovaniemi, Finland.
Viestit: 2.344
Perusasetus

Nappulakumin harjalle kuluminen on sinänsä ominaisuus, ei vika. Se, kuinka suuresti tuota tapahtuu, riippuu kumiseoksen jäykkyydestä, nappulan korkaudesta suhteessa pituuteen yms.

Ajeltaessa karkeilla renkailla paljon takavedolla asfaltilla, takarenkaiden nappulat myötäävät enemmän tai vähemmän aina kiihdytettäessä/vedätettäessä, ja kuluvat siis enemmän sieltä "vetoreunasta". Jarrutuksiin takarengas osallistuu vähemmän kuin etunen, ja varsinkin ajotyylin ollessa rauhallinen ja ennakoiva, jarrusuuntaan ei harjalle kulumista juurikaan tapahdu.

Monessa M/T renkaassahan keskinappulat on melkolailla pitkittäin tai ainakin viistosti pitkänmuotoiset, BfG:n KM2 taas ei. Varmaan ne lamelloinnit vaikuttaa sitte siihen, miten se nappula käyttäytyy antaessaan vähä periksi.

Viimeksi muokannut HJ60 : 27.04.2019 13:42
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 27.04.2019, 10:19
Topi1982 Topi1982 ei ole kirjautuneena
Banned
 
Rekisteröitynyt: 25.01.06
Viestit: 3.077
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HJ60 Näytä viesti
Eikä sillon oo merkitystä vaihtaa puolelta toiselle, jos ei pyörimissuunta muutu.
Mulla Toyota arki- ja offikäytössä, pyöräkulumat aina vähän viturallaan.
Voipiko siinä tapauksessa puolelta toiselle vaihdolla olla vaikutusta etupyörien tasaisempaan kulumiseen?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 27.04.2019, 13:40
HJ60:n Avatar
HJ60 HJ60 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 18.06.04
Sijainti: Rovaniemi, Finland.
Viestit: 2.344
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jyty Näytä viesti
Mulla Toyota arki- ja offikäytössä, pyöräkulumat aina vähän viturallaan.
Voipiko siinä tapauksessa puolelta toiselle vaihdolla olla vaikutusta etupyörien tasaisempaan kulumiseen?
Voi toki. Muttei tähän harjalle kulumiseen, joka on pyörimissuuntariippuvaista.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 27.04.2019, 12:56
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.519
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HJ60 Näytä viesti
Eikä sillon oo merkitystä vaihtaa puolelta toiselle, jos ei pyörimissuunta muutu.
Ulkolaidat kait tuppaa kulua autossa kuin autossa jos vetää mutkat keketyyliin? jos tekee vähä vannetöitä niin saa vaihettua ulko ja sisäkanttien paikat.
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate

”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
renkaan kuluminen epätasaisesti hojo85 Tekniikka & Jutustelu 42 19.01.2021 13:40
Renkaiden kuluminen jomppe86 Tekniikka & Jutustelu 23 08.07.2017 02:52
Renkaan kuluminen? Jatkuuko vai ei? kokkolanpoika Tekniikka & Jutustelu 25 20.08.2013 23:46
4WD kuluminen? p3ku Tekniikka & Jutustelu 26 19.12.2005 13:31
Ristikon kuluminen 0-kulmassa? LaaLaa Tekniikka & Jutustelu 3 10.01.2005 18:01


Sivu luotu: 06:15 (GMT +2).