Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Viestiketju on lukittu
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 21.04.2019, 23:05
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Tavoitteena kärsinyt ulkonäkö?


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Catrik Näytä viesti
Kyllä on. Pitää olla galvanoituja mihin saa pieksettyä pienen ruostepatinan pintaan. Pinnoittamaton alumiinikin voisi mennä, mutta ei sellaisiakaan ole löytynyt.
Ota tuo eloksoitu liitin jonkun tikun nokkaan ja sitten kaveri rälläköimään mustaa rautaa isolla rälläkällä: siinä mahdollisiman kuumassa kipinäsuihkussa kun hetken pyörittelet, ja sitten laitat suolaveteen (esim. 1 litraan kiehuvaa vettä sekoitat 100 - 200 grammaa ruokasuolaa) niin menee kurjan näköiseksi. kaikki eloksointi ei välttämättä lähde, kannatta valita eloksoinnin väri sen mukaan....

Jos haluat testailla eri versioita, niin laita kuparipeltiä (tai rosteri-) tuon suolavesi purkin pohjalle, jonka päälle tuo liitin, ja liitintä ei välttämättä kannata liottaa tuossa suolavedessä kovinkaan pitkään, esim. ensiksi muutama tunti/vrk, ja sitten dipataan kerran pari päivässä, ja säilytetään kosteassa.

Huom. suojaa liittimen tärkeät osat, ettei ne saa kipinää/suolavettä.
Minä voisin suojata esim. polyuretaanimassalla.

Kerran rälläköin moposta hitsatun moottorin korvakon pultin pois, ja kipinäsuihku osui alumiiniseen lohkoon.... meni parissa vuodessa todella kurjan näköiseksi. muutamia osia/nippeleitä tullut sen jälkeen "vanhennettua"

P.s voihan tuon eloksoinnin hioa pois, mutta yleensä lähtee todella huonosti; ja kun lähtee, niin alta lähtee pehmeää alumiinia kymmeniä kertoja enemmän....

Tiesitkö, että noita osia voi myös värjätä jälkikäteen? siis normaalia lasertulostimen värijauhetta sirotetaan lämpimälle/kuumalla pinnalle pinnalle, ja sitten lämmitetään sulaksi/kiinni. kiiltoon voi vaikuttaa jonkin verran lämmittämisellä.
Väritulostimen, millä tulostetaan värikuvia, hukkavärisäiliön värijauhe on jo valmiiksi yleensä ruskeaa... p.s tuo väri ei pysy metallipinnalla läheskään yhtähyvin, kuin oksitointi.


Ja noista hydrauliikka- liikkeistä:

Minä olen ostanut mitä ihmeellisimpiä nippoja ja liittimiä "leikkuupuimuriin" (siis jos sanoo, että ne tulee autoon, eivät tee, ja jos sanoo, että tulee veneeseen, niin maksaa vähintään tuplat... no, ei sentään, ainakaan minulle, taikka olen maksanut tuplahintaa vuosikymmeniä )

-> minä olen mennyt noiden ongelmatapausten kanssa hydrauliikka liikkeeseen mahdollisimman rauhalliseen aikaan; keskellä viikkoa ja iltapäivällä.
Ja jos asiakkaita jonoksi asti, niin kääntynyt ovelta takaisin tai olen kertonut, että minulla ei ole kiire, mutta aikaa vievä ongelma/asia... Joskus olen joutunut odottamaan tunnin, että jono on mennyt ohi.

Toki auttaa, jos tietää mitä haluaa; siis kierteet nousua/halkaisijaa/profiilia ja mahd. kartiota myöten; ja sitten mukaan, jos suinkin mahdollista, molemmat osat, minkä väliin letku tulee.

  #2  
Vanha 24.04.2019, 09:45
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.323
Perusasetus

Miten 2- ja 4-tahtinen pienkonebensa eroavat toisistaan ? Esim. moottorisaha tuntuu toimivan oikein säädettynä vallan hienosti 4-tahtibensalla.

Edit: Neste suosittelee kaksitahtisissa perämoottoreissa käytettäväksi 4-tahtipienkonebensaa + kunnon öljyä sekaan
__________________
Tumpula Racing Team

Viimeksi muokannut Heguli : 24.04.2019 09:54
  #3  
Vanha 24.04.2019, 09:56
Kartse1 Kartse1 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 09.07.06
Sijainti: Ylöjärven Kuru, Finland.
Viestit: 1.065
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
Miten 2- ja 4-tahtinen pienkonebensa eroavat toisistaan ? Esim. moottorisaha tuntuu toimivan oikein säädettynä vallan hienosti 4-tahtibensalla.
Oikeesti? Onko mäntämoottoritekniikan diplomi-insinöörille iskenyt dementia?

2-tahtibensassa on luonnollisesti sitä 2-tahtiöljyä voitelemassa mäntää, sekä kampiakselin ja kiertokangen molempia laakereita.
Mäntä leikkaa kiinni aika lyhyessä ajassa ilman voitelua. Ensimmäisen tankillisen aikana. Laakerit saattaa kestää muutaman tunnin.
4-tahtisessa moottorissa on erikseen oma moottoriöljynsä.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
Edit: Neste suosittelee kaksitahtisissa perämoottoreissa käytettäväksi 4-tahtipienkonebensaa + kunnon öljyä sekaan
Varsin tarpeellinen tarkennus. Itse en tiedä tuosta sen syvällisempää syytä. Oletettavasti asia liittyy lisäaineistuksiin.
Tässä juuri avasin yhden papan moottorisahan, kun oli käyttänyt 4-tahtista pienkonebensaa.
Iloisesti oli kiertänyt rankahommissa vähän aikaa ja sitten nytkähtänyt kiinni...
__________________
Musta vyö romujen rassaamisesta...

Viimeksi muokannut Kartse1 : 24.04.2019 10:04
  #4  
Vanha 24.04.2019, 10:04
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.323
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kartse1 Näytä viesti
Oikeesti? Onko mäntämoottoritekniikan diplomi-insinöörille iskenyt dementia?

2-tahtibensassa on luonnollisesti sitä 2-tahtiöljyä voitelemassa mäntää, sekä kampiakselin ja kiertokangen molempia laakereita.
Mäntä leikkaa kiinni aika lyhyessä ajassa ilman voitelua. Ensimmäisen tankillisen aikana. Laakerit saattaa kestää muutaman tunnin.
4-tahtisessa moottorissa on erikseen oma moottoriöljynsä.
Öö, lukasin hätäseen jostain että 2-tahtipienkonebensassa ei olisi öljyä mukana, siksi kysäsin tuota bensojen eroa. Tarvii lukasta uudemman kerran

Toki siis bensaan aina öljyt sekaan kun 2-tahtimoottorista on kyse.

Edit: opettelin lukemaan ja on siinä 2-tahtibensassa luonnollisesti 2% öljyä mukana
__________________
Tumpula Racing Team

Viimeksi muokannut Heguli : 24.04.2019 10:10
  #5  
Vanha 24.04.2019, 10:54
Topi1982 Topi1982 ei ole kirjautuneena
Banned
 
Rekisteröitynyt: 25.01.06
Viestit: 3.077
Perusasetus

Tuoreöljyvoitelukin voipi olla 2-tahtimoottorissa?
  #6  
Vanha 24.04.2019, 11:00
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.323
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jyty Näytä viesti
Tuoreöljyvoitelukin voipi olla 2-tahtimoottorissa?
Jep, skoottereissa meillä oli erilliset öljysäiliöt ja tankkiin meni normi E95. Lähinnä siis tuolla kysymyksellä hain sitä, onko noi itse pienkonebensojen bensakomponentit koostumukseltaan samanlaiset.
__________________
Tumpula Racing Team
  #7  
Vanha 24.04.2019, 11:55
0ltzi:n Avatar
0ltzi 0ltzi ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 31.12.08
Sijainti: Karjalohja
Viestit: 4.617
Perusasetus

Työkalu/kikka millä piirtää suora viiva putken ympäri?
  #8  
Vanha 26.04.2019, 14:00
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.323
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
Lähinnä siis tuolla kysymyksellä hain sitä, onko noi itse pienkonebensojen bensakomponentit koostumukseltaan samanlaiset.
Itse itselleni vastaten, selvittelin asiaa ja samat bensakomponentit on noissa, öljy on ainoa ero.
__________________
Tumpula Racing Team
Viestiketju on lukittu


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Kysy mitä vaan, vastataan ku jaksetaan 2017 Nikuzai Chit-Chat 680 31.12.2017 23:06
Kysy mitä vaan, vastataan ku jaksetaan 2016 Nikuzai Chit-Chat 791 28.12.2016 06:22
Kysy mitä vaan, vastataan ku jaksetaan 2013 ! SuurSyömäri Chit-Chat 2193 01.01.2014 17:02
Kysy mitä vaan, vastataan ku jaksetaan 2012 ! SuurSyömäri Chit-Chat 1015 03.01.2013 18:46
Kysy mitä vaan, vastataan ku jaksetaan ! SuurSyömäri Chit-Chat 2358 31.08.2012 20:55


Sivu luotu: 02:23 (GMT +2).