Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Viestiketju on lukittu
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #251  
Vanha 21.04.2019, 17:31
Catrik:n Avatar
Catrik Catrik ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 22.07.13
Sijainti: Oulu
Viestit: 812
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja astalo Näytä viesti
Kyllä jic päitä on myös ruuvattavina. Kannattaa käydä kyselemässä paikallisessa hydrauliletkuja myyvässä liikkeessä.
Se on aina hirveetä räpeltämistä kun menee liikkeestä hakemaan jotain mistä ei itse ymmärrä tai ei ole osalistaa mukana. Todennut että hommat hoituu helpommin kun ottaa ite selvää mitä tarvii että tulee kerralla oikein. Kerran noita yritin kysellä hydrauliikkaliikkeestä eikä tuntunut ymmärtävän mitä haluan, vaihtoedot oli joko prässättävä tai klemmariliitos
  #252  
Vanha 21.04.2019, 21:39
Ranee:n Avatar
Ranee Ranee ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.09.07
Sijainti: Seinäjoki
Viestit: 1.048
Perusasetus

Nuo hydrauliikkapuolen ruuvvattavat liittimet ei ole kovinkaan nättejä ja käyvät vain tietyille letkuille.
An liittimissä omasta mielestäni hyvää on asiallinen ulkonäkö ja löytyy liitintä tuhannelle erillaiselle letkulle.

Mutta silti mielummiin omaan härveliin hydraulikaupasta liittimet ja letkut prässipäillä.

Ei ole myöskään mitään noituutta opetella perus liittimien mittoja ja termejä niin saa kaupastakin sitä mitä haluaa
__________________
Joop
  #253  
Vanha 21.04.2019, 23:05
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.053
Perusasetus

Tavoitteena kärsinyt ulkonäkö?


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Catrik Näytä viesti
Kyllä on. Pitää olla galvanoituja mihin saa pieksettyä pienen ruostepatinan pintaan. Pinnoittamaton alumiinikin voisi mennä, mutta ei sellaisiakaan ole löytynyt.
Ota tuo eloksoitu liitin jonkun tikun nokkaan ja sitten kaveri rälläköimään mustaa rautaa isolla rälläkällä: siinä mahdollisiman kuumassa kipinäsuihkussa kun hetken pyörittelet, ja sitten laitat suolaveteen (esim. 1 litraan kiehuvaa vettä sekoitat 100 - 200 grammaa ruokasuolaa) niin menee kurjan näköiseksi. kaikki eloksointi ei välttämättä lähde, kannatta valita eloksoinnin väri sen mukaan....

Jos haluat testailla eri versioita, niin laita kuparipeltiä (tai rosteri-) tuon suolavesi purkin pohjalle, jonka päälle tuo liitin, ja liitintä ei välttämättä kannata liottaa tuossa suolavedessä kovinkaan pitkään, esim. ensiksi muutama tunti/vrk, ja sitten dipataan kerran pari päivässä, ja säilytetään kosteassa.

Huom. suojaa liittimen tärkeät osat, ettei ne saa kipinää/suolavettä.
Minä voisin suojata esim. polyuretaanimassalla.

Kerran rälläköin moposta hitsatun moottorin korvakon pultin pois, ja kipinäsuihku osui alumiiniseen lohkoon.... meni parissa vuodessa todella kurjan näköiseksi. muutamia osia/nippeleitä tullut sen jälkeen "vanhennettua"

P.s voihan tuon eloksoinnin hioa pois, mutta yleensä lähtee todella huonosti; ja kun lähtee, niin alta lähtee pehmeää alumiinia kymmeniä kertoja enemmän....

Tiesitkö, että noita osia voi myös värjätä jälkikäteen? siis normaalia lasertulostimen värijauhetta sirotetaan lämpimälle/kuumalla pinnalle pinnalle, ja sitten lämmitetään sulaksi/kiinni. kiiltoon voi vaikuttaa jonkin verran lämmittämisellä.
Väritulostimen, millä tulostetaan värikuvia, hukkavärisäiliön värijauhe on jo valmiiksi yleensä ruskeaa... p.s tuo väri ei pysy metallipinnalla läheskään yhtähyvin, kuin oksitointi.


Ja noista hydrauliikka- liikkeistä:

Minä olen ostanut mitä ihmeellisimpiä nippoja ja liittimiä "leikkuupuimuriin" (siis jos sanoo, että ne tulee autoon, eivät tee, ja jos sanoo, että tulee veneeseen, niin maksaa vähintään tuplat... no, ei sentään, ainakaan minulle, taikka olen maksanut tuplahintaa vuosikymmeniä )

-> minä olen mennyt noiden ongelmatapausten kanssa hydrauliikka liikkeeseen mahdollisimman rauhalliseen aikaan; keskellä viikkoa ja iltapäivällä.
Ja jos asiakkaita jonoksi asti, niin kääntynyt ovelta takaisin tai olen kertonut, että minulla ei ole kiire, mutta aikaa vievä ongelma/asia... Joskus olen joutunut odottamaan tunnin, että jono on mennyt ohi.

Toki auttaa, jos tietää mitä haluaa; siis kierteet nousua/halkaisijaa/profiilia ja mahd. kartiota myöten; ja sitten mukaan, jos suinkin mahdollista, molemmat osat, minkä väliin letku tulee.
  #254  
Vanha 24.04.2019, 09:45
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.313
Perusasetus

Miten 2- ja 4-tahtinen pienkonebensa eroavat toisistaan ? Esim. moottorisaha tuntuu toimivan oikein säädettynä vallan hienosti 4-tahtibensalla.

Edit: Neste suosittelee kaksitahtisissa perämoottoreissa käytettäväksi 4-tahtipienkonebensaa + kunnon öljyä sekaan
__________________
Tumpula Racing Team

Viimeksi muokannut Heguli : 24.04.2019 09:54
  #255  
Vanha 24.04.2019, 09:56
Kartse1 Kartse1 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 09.07.06
Sijainti: Ylöjärven Kuru, Finland.
Viestit: 1.058
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
Miten 2- ja 4-tahtinen pienkonebensa eroavat toisistaan ? Esim. moottorisaha tuntuu toimivan oikein säädettynä vallan hienosti 4-tahtibensalla.
Oikeesti? Onko mäntämoottoritekniikan diplomi-insinöörille iskenyt dementia?

2-tahtibensassa on luonnollisesti sitä 2-tahtiöljyä voitelemassa mäntää, sekä kampiakselin ja kiertokangen molempia laakereita.
Mäntä leikkaa kiinni aika lyhyessä ajassa ilman voitelua. Ensimmäisen tankillisen aikana. Laakerit saattaa kestää muutaman tunnin.
4-tahtisessa moottorissa on erikseen oma moottoriöljynsä.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
Edit: Neste suosittelee kaksitahtisissa perämoottoreissa käytettäväksi 4-tahtipienkonebensaa + kunnon öljyä sekaan
Varsin tarpeellinen tarkennus. Itse en tiedä tuosta sen syvällisempää syytä. Oletettavasti asia liittyy lisäaineistuksiin.
Tässä juuri avasin yhden papan moottorisahan, kun oli käyttänyt 4-tahtista pienkonebensaa.
Iloisesti oli kiertänyt rankahommissa vähän aikaa ja sitten nytkähtänyt kiinni...
__________________
Musta vyö romujen rassaamisesta...

Viimeksi muokannut Kartse1 : 24.04.2019 10:04
  #256  
Vanha 24.04.2019, 10:04
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.313
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kartse1 Näytä viesti
Oikeesti? Onko mäntämoottoritekniikan diplomi-insinöörille iskenyt dementia?

2-tahtibensassa on luonnollisesti sitä 2-tahtiöljyä voitelemassa mäntää, sekä kampiakselin ja kiertokangen molempia laakereita.
Mäntä leikkaa kiinni aika lyhyessä ajassa ilman voitelua. Ensimmäisen tankillisen aikana. Laakerit saattaa kestää muutaman tunnin.
4-tahtisessa moottorissa on erikseen oma moottoriöljynsä.
Öö, lukasin hätäseen jostain että 2-tahtipienkonebensassa ei olisi öljyä mukana, siksi kysäsin tuota bensojen eroa. Tarvii lukasta uudemman kerran

Toki siis bensaan aina öljyt sekaan kun 2-tahtimoottorista on kyse.

Edit: opettelin lukemaan ja on siinä 2-tahtibensassa luonnollisesti 2% öljyä mukana
__________________
Tumpula Racing Team

Viimeksi muokannut Heguli : 24.04.2019 10:10
  #257  
Vanha 24.04.2019, 10:54
Topi1982 Topi1982 ei ole kirjautuneena
Banned
 
Rekisteröitynyt: 25.01.06
Viestit: 3.077
Perusasetus

Tuoreöljyvoitelukin voipi olla 2-tahtimoottorissa?
  #258  
Vanha 24.04.2019, 11:00
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.313
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jyty Näytä viesti
Tuoreöljyvoitelukin voipi olla 2-tahtimoottorissa?
Jep, skoottereissa meillä oli erilliset öljysäiliöt ja tankkiin meni normi E95. Lähinnä siis tuolla kysymyksellä hain sitä, onko noi itse pienkonebensojen bensakomponentit koostumukseltaan samanlaiset.
__________________
Tumpula Racing Team
  #259  
Vanha 24.04.2019, 11:55
0ltzi:n Avatar
0ltzi 0ltzi ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 31.12.08
Sijainti: Karjalohja
Viestit: 4.617
Perusasetus

Työkalu/kikka millä piirtää suora viiva putken ympäri?
  #260  
Vanha 24.04.2019, 11:59
Ranee:n Avatar
Ranee Ranee ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.09.07
Sijainti: Seinäjoki
Viestit: 1.048
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 0ltzi Näytä viesti
Työkalu/kikka millä piirtää suora viiva putken ympäri?
Rullamitta
__________________
Joop
  #261  
Vanha 24.04.2019, 12:07
Kaitsu67:n Avatar
Kaitsu67 Kaitsu67 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 08.07.04
Sijainti: Nurmijärvi, Finland.
Viestit: 5.197
Blog Entries: 5
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 0ltzi Näytä viesti
Työkalu/kikka millä piirtää suora viiva putken ympäri?
Pitää kynää/piirrintä paikoillaan ja pyörittää putkea, putki ei saa liikkua tietenkää pituussuunnassa
__________________
----------------------------------------
If it works, tear it apart and find out why!
http://www.roverfriends.fi/


3 Amigos-never travel alone
  #262  
Vanha 24.04.2019, 12:11
jmk jmk ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 08.11.15
Sijainti: Miehikkälä
Viestit: 1.453
Perusasetus

Joku vähän leveämpi pahvi suikale jonka kääntää putken ympäri siten että molemmat päät samalla kohtaa...tai vaikka pari kierrosta ristissä
  #263  
Vanha 24.04.2019, 12:38
Lerssinen:n Avatar
Lerssinen Lerssinen ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.03.11
Sijainti: Oulainen
Viestit: 1.880
Perusasetus

Niin, ihan A4 paperilla onnistuu
  #264  
Vanha 24.04.2019, 13:12
dodge3500 dodge3500 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.01.13
Sijainti: Lompolo
Viestit: 1.338
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Lerssinen Näytä viesti
Niin, ihan A4 paperilla onnistuu
Tätä käytän minä
  #265  
Vanha 24.04.2019, 14:36
Catrik:n Avatar
Catrik Catrik ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 22.07.13
Sijainti: Oulu
Viestit: 812
Perusasetus

Putkiklemmarikin toimii jos tarvii esimerkiksi mittailla samalla ja hakea viivan paikkaa.
  #266  
Vanha 24.04.2019, 17:47
wikke:n Avatar
wikke wikke ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.04.07
Sijainti: Kupolin alla.
Viestit: 3.835
Perusasetus

Kupariputken katkaisutyökalu erinomainen "piirtopuikko" jos paljon/suuriamääriä joutuu katkomaan.
__________________
On epäoptimaalista yrittää elää optimaalisesti epäoptimaalisessa maailmassa.
  #267  
Vanha 24.04.2019, 18:56
AlluK:n Avatar
AlluK AlluK ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 08.02.09
Sijainti: Tampere
Viestit: 935
Perusasetus

Putken ympäri piirtämisen aputyökalu vähän riippuu myös putken halkaisijasta, isommalle viemäriputkelle toimii kuormaliina. Putkileikkuri on tietysti parhaasta päästä, voi mennä putki poikki piirtämättäkin.
  #268  
Vanha 24.04.2019, 21:36
jokke-76 jokke-76 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 02.09.08
Sijainti: Tammisaari
Viestit: 251
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 0ltzi Näytä viesti
Työkalu/kikka millä piirtää suora viiva putken ympäri?
Hiomanauhan pätkän pyöräyttää ympäri. Jos on tilaa tai mahdollista putkileikkurilla tekee jäljen.
  #269  
Vanha 26.04.2019, 14:00
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.313
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
Lähinnä siis tuolla kysymyksellä hain sitä, onko noi itse pienkonebensojen bensakomponentit koostumukseltaan samanlaiset.
Itse itselleni vastaten, selvittelin asiaa ja samat bensakomponentit on noissa, öljy on ainoa ero.
__________________
Tumpula Racing Team
  #270  
Vanha 26.04.2019, 17:03
fordson fordson ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 25.07.15
Sijainti: suomi
Viestit: 216
Perusasetus

Joissain 4-t koneissa käytetään 2-t bensaa,hyvin sekavaa on mitä laitetaan mihinkin.
  #271  
Vanha 26.04.2019, 21:16
dodge3500 dodge3500 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.01.13
Sijainti: Lompolo
Viestit: 1.338
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja fordson Näytä viesti
Joissain 4-t koneissa käytetään 2-t bensaa,hyvin sekavaa on mitä laitetaan mihinkin.
Ainakin stillin lehtipuhaltimessa
Saadaan hiljasempi käyntiääni
  #272  
Vanha 26.04.2019, 21:29
jmk jmk ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 08.11.15
Sijainti: Miehikkälä
Viestit: 1.453
Perusasetus

Joo kyllähän sillä sen verran on väliä että 4t koneessa palaa kyllä 2t bensa pikkasen saattaa savuttaa, mut toisin päin käytettäessä ei kyllä savuta
  #273  
Vanha 26.04.2019, 21:33
uteiN_H uteiN_H ei ole kirjautuneena
Banned
 
Rekisteröitynyt: 03.09.17
Sijainti: Oahu, Honolulu. USA
Viestit: 834
Perusasetus

Naapuruston rauhan rikkoja


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja dodge3500 Näytä viesti
Ainakin stillin lehtipuhaltimessa
Saadaan hiljasempi käyntiääni
Todellinen riidankylväjä......Lehtipuhallin.....
Silti oon katkonut kaikista naapureiden puista mun puolelle tulevat oksat joka syksy ennen kun lehdet putoo.....
Ja myöhäissyksyllä puhallellut kaikki lehdet takas naapureille........voi että ne tykkää....
Varsinkin sen jälkeen kun ne on puhallellut, haravoinut tai keränneet lehdet kompostiin.......ja saaneet pihansa puhtaaksi.....
Syy niillä puut mulla ei......mulla pelkästään kivee josta helppo puhalella aidan ali muiden jätökset sinne mihin kuuluu.....

Ainakin 2t laitteissa muistakaa käyttää kesä/talvi ohenteet.....
Ja jos ei ole efi niin säätäkää talvelle riittävän rikkaalle ettei leivo kiinni.
Eikä nelariakaan haittaa jos talvella vähän rikkaammalla.

Silti tää menee mun mielestä samaan osioon kun koiranpaskat keväisin lumien sulaessa kadulla sun katuosuudella tai jopa sun sisäänajotien edustalla......
Mä kattelen kuvista koirien ulkoiluttajat ja käyn ekalla kerralla palauttamassa pussissa.....Ja teen selväksi että seuraavalla kerralla syötän jätökset.
Ei ole ollut ongelmia usampaan vuoteen samojen koiranomistajien kanssa......Jokainen uus asukas hoodeilla tekee virheen kerran mutta se jää siihen.

Viimeksi muokannut uteiN_H : 26.04.2019 21:49
  #274  
Vanha 26.04.2019, 21:33
fordson fordson ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 25.07.15
Sijainti: suomi
Viestit: 216
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jmk Näytä viesti
Joo kyllähän sillä sen verran on väliä että 4t koneessa palaa kyllä 2t bensa pikkasen saattaa savuttaa, mut toisin päin käytettäessä ei kyllä savuta
Joo ja pahimmillaan leikkaa kiinni. Sikäli varmempi se 2t bensa.
  #275  
Vanha 26.04.2019, 21:54
Mutis:n Avatar
Mutis Mutis ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 08.04.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 1.176
Perusasetus

Mites omat tavarat saa helpoimmin exän tontilta pois?

Homma muuten ihan selvä mikä on kenenkin, mutta on nykyään niin kiireinen nainen ettei mikään aika sovi. Muutaman viikon yrittänyt sovitella asiaa ja alkaa jo vituttamaan.
__________________
RASOR
Viestiketju on lukittu


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Kysy mitä vaan, vastataan ku jaksetaan 2017 Nikuzai Chit-Chat 680 31.12.2017 23:06
Kysy mitä vaan, vastataan ku jaksetaan 2016 Nikuzai Chit-Chat 791 28.12.2016 06:22
Kysy mitä vaan, vastataan ku jaksetaan 2013 ! SuurSyömäri Chit-Chat 2193 01.01.2014 17:02
Kysy mitä vaan, vastataan ku jaksetaan 2012 ! SuurSyömäri Chit-Chat 1015 03.01.2013 18:46
Kysy mitä vaan, vastataan ku jaksetaan ! SuurSyömäri Chit-Chat 2358 31.08.2012 20:55


Sivu luotu: 22:17 (GMT +2).