![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
![]()
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Tuonnäköiset tulpat tuli tankissa mukana, ja AN -liittimille on tankin liitokset tarkoitettu. Menin sitten Nestepaineelle tankki kainalossa kyselemään liitäntämahdollisuuksia muulle kuin AN -liittimille, ja tuommoisia tuuppasi kouraan. Olikohan joku JIC -tms se liitin mitä mulla möi..?
On monenkokoisia noitakin, ja on tosiaan sama kierre/kartio kuin AN -liittimissä, siksi moisista mainitsin... |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Onko mustat an liittimet liian blinbling?
__________________
Joop |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Kyllä on. Pitää olla galvanoituja mihin saa pieksettyä pienen ruostepatinan pintaan. Pinnoittamaton alumiinikin voisi mennä, mutta ei sellaisiakaan ole löytynyt.
E: Näköjään tuo JIC on sama kuin AN, mutta en tuolta nestepaineen sivuilta ainakaan löydä tollasia ruuvattavia letkuliittimiä Viimeksi muokannut Catrik : 21.04.2019 11:20 |
#5
|
||||
|
||||
![]()
No sitten ei taida jäädä muita vaihtoehtoja kuin käyttää hydrauliikkaliikkeen palveluita ja prässäyttää jici päät letkuun
__________________
Joop |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Kyllä jic päitä on myös ruuvattavina. Kannattaa käydä kyselemässä paikallisessa hydrauliletkuja myyvässä liikkeessä.
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
Se on aina hirveetä räpeltämistä kun menee liikkeestä hakemaan jotain mistä ei itse ymmärrä tai ei ole osalistaa mukana. Todennut että hommat hoituu helpommin kun ottaa ite selvää mitä tarvii että tulee kerralla oikein. Kerran noita yritin kysellä hydrauliikkaliikkeestä eikä tuntunut ymmärtävän mitä haluan, vaihtoedot oli joko prässättävä tai klemmariliitos
|
#8
|
|||
|
|||
![]() Tavoitteena kärsinyt ulkonäkö?Lainaus:
Jos haluat testailla eri versioita, niin laita kuparipeltiä (tai rosteri-) tuon suolavesi purkin pohjalle, jonka päälle tuo liitin, ja liitintä ei välttämättä kannata liottaa tuossa suolavedessä kovinkaan pitkään, esim. ensiksi muutama tunti/vrk, ja sitten dipataan kerran pari päivässä, ja säilytetään kosteassa. Huom. suojaa liittimen tärkeät osat, ettei ne saa kipinää/suolavettä. Minä voisin suojata esim. polyuretaanimassalla. Kerran rälläköin moposta hitsatun moottorin korvakon pultin pois, ja kipinäsuihku osui alumiiniseen lohkoon.... meni parissa vuodessa todella kurjan näköiseksi. ![]() P.s voihan tuon eloksoinnin hioa pois, mutta yleensä lähtee todella huonosti; ja kun lähtee, niin alta lähtee pehmeää alumiinia kymmeniä kertoja enemmän.... Tiesitkö, että noita osia voi myös värjätä jälkikäteen? siis normaalia lasertulostimen värijauhetta sirotetaan lämpimälle/kuumalla pinnalle pinnalle, ja sitten lämmitetään sulaksi/kiinni. kiiltoon voi vaikuttaa jonkin verran lämmittämisellä. Väritulostimen, millä tulostetaan värikuvia, hukkavärisäiliön värijauhe on jo valmiiksi yleensä ruskeaa... p.s tuo väri ei pysy metallipinnalla läheskään yhtähyvin, kuin oksitointi. Ja noista hydrauliikka- liikkeistä: Minä olen ostanut mitä ihmeellisimpiä nippoja ja liittimiä "leikkuupuimuriin" (siis jos sanoo, että ne tulee autoon, eivät tee, ja jos sanoo, että tulee veneeseen, niin maksaa vähintään tuplat... ![]() -> minä olen mennyt noiden ongelmatapausten kanssa hydrauliikka liikkeeseen mahdollisimman rauhalliseen aikaan; keskellä viikkoa ja iltapäivällä. Ja jos asiakkaita jonoksi asti, niin kääntynyt ovelta takaisin tai olen kertonut, että minulla ei ole kiire, mutta aikaa vievä ongelma/asia... Joskus olen joutunut odottamaan tunnin, että jono on mennyt ohi. ![]() Toki auttaa, jos tietää mitä haluaa; siis kierteet nousua/halkaisijaa/profiilia ja mahd. kartiota myöten; ja sitten mukaan, jos suinkin mahdollista, molemmat osat, minkä väliin letku tulee. |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Miten 2- ja 4-tahtinen pienkonebensa eroavat toisistaan ? Esim. moottorisaha tuntuu toimivan oikein säädettynä vallan hienosti 4-tahtibensalla.
Edit: Neste suosittelee kaksitahtisissa perämoottoreissa käytettäväksi 4-tahtipienkonebensaa + kunnon öljyä sekaan
__________________
Tumpula Racing Team Viimeksi muokannut Heguli : 24.04.2019 09:54 |
#10
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
2-tahtibensassa on luonnollisesti sitä 2-tahtiöljyä voitelemassa mäntää, sekä kampiakselin ja kiertokangen molempia laakereita. Mäntä leikkaa kiinni aika lyhyessä ajassa ilman voitelua. Ensimmäisen tankillisen aikana. Laakerit saattaa kestää muutaman tunnin. 4-tahtisessa moottorissa on erikseen oma moottoriöljynsä. Lainaus:
Tässä juuri avasin yhden papan moottorisahan, kun oli käyttänyt 4-tahtista pienkonebensaa. Iloisesti oli kiertänyt rankahommissa vähän aikaa ja sitten nytkähtänyt kiinni... ![]()
__________________
Musta vyö romujen rassaamisesta... ![]() Viimeksi muokannut Kartse1 : 24.04.2019 10:04 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 4 (0 jäsentä and 4 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Kysy mitä vaan, vastataan ku jaksetaan 2017 | Nikuzai | Chit-Chat | 680 | 31.12.2017 23:06 |
Kysy mitä vaan, vastataan ku jaksetaan 2016 | Nikuzai | Chit-Chat | 791 | 28.12.2016 06:22 |
Kysy mitä vaan, vastataan ku jaksetaan 2013 ! | SuurSyömäri | Chit-Chat | 2193 | 01.01.2014 17:02 |
Kysy mitä vaan, vastataan ku jaksetaan 2012 ! | SuurSyömäri | Chit-Chat | 1015 | 03.01.2013 18:46 |
Kysy mitä vaan, vastataan ku jaksetaan ! | SuurSyömäri | Chit-Chat | 2358 | 31.08.2012 20:55 |