![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
||||
|
||||
![]() Saako jostai galvanoituja AN liittimiä? Ei haluttais mitään tuning liitoksia tehä öljynjäähdyttimelle ![]()
|
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Siis niinku tuommosia? Nestepaineelta löytyi nuo, eli hydraulitarvikeosastolta löytyy... |
|
||||
|
||||
![]()
Uudessa autossa oli ostohetkellä nastarenkaat alla ja kun vaihdoin kesäkumit alle niin osa pyöränmuttereista oli järkyttävän tiukalla. Metrinen vipuvarsi ja 110 kg elopainoa sai mutterit auki ja osa muttereista oli vastaavasti liki sormitiukkuudella, eli momenttiavainta oli tuskin käytetty. Noi tiukalla olleet oli tehnyt jo vanteisiin vähän jälkiä. Kysymys kuuluu, voiko alumiinivanne mennä moisesta rikki ? Autokauppaan asiasta jo laittelin reklamaation.
|
|||
|
|||
![]()
Perstuntumalta vastaisin että ei. Reiän koko on kuitenkin pultille joku 16mm. Ja kartio jakaa voimaa, eli tuskin vanne siitä halkeaa vaikka vääntäisi kuinka tiukalle, eiköhän pinnapultti, mutteri tai pultti antaisi ennemmin periksi. Jos jotain molekyylitason halkeami on syntynyt niin luulisi niiden paikkaantuvan luonnollisesti ikääntymällä syksyyn mennessä. Taas jos väärän mallinen kiinnitystarvike on jurninut kosketuspinnan niin se korjaantunee muutamalla jälkikiristys kerralla. Korjatkaa joku jos olen väärässä mutta mä en olisi huolissaan. Eri asia ois jos fillari ois kertaalleen pyörinyt löysänä alla ja pultin reiät ois kahta kokoa isommat, sillon ois hylkykamaa.
|
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Tuonnäköiset tulpat tuli tankissa mukana, ja AN -liittimille on tankin liitokset tarkoitettu. Menin sitten Nestepaineelle tankki kainalossa kyselemään liitäntämahdollisuuksia muulle kuin AN -liittimille, ja tuommoisia tuuppasi kouraan. Olikohan joku JIC -tms se liitin mitä mulla möi..?
On monenkokoisia noitakin, ja on tosiaan sama kierre/kartio kuin AN -liittimissä, siksi moisista mainitsin... |
|
||||
|
||||
![]()
Onko mustat an liittimet liian blinbling?
|
||||
|
||||
![]()
Kyllä on. Pitää olla galvanoituja mihin saa pieksettyä pienen ruostepatinan pintaan. Pinnoittamaton alumiinikin voisi mennä, mutta ei sellaisiakaan ole löytynyt.
E: Näköjään tuo JIC on sama kuin AN, mutta en tuolta nestepaineen sivuilta ainakaan löydä tollasia ruuvattavia letkuliittimiä Viimeksi muokannut Catrik : 21.04.2019 11:20 |
|
||||
|
||||
![]()
No sitten ei taida jäädä muita vaihtoehtoja kuin käyttää hydrauliikkaliikkeen palveluita ja prässäyttää jici päät letkuun
|
|||
|
|||
![]() Tavoitteena kärsinyt ulkonäkö?Lainaus:
Jos haluat testailla eri versioita, niin laita kuparipeltiä (tai rosteri-) tuon suolavesi purkin pohjalle, jonka päälle tuo liitin, ja liitintä ei välttämättä kannata liottaa tuossa suolavedessä kovinkaan pitkään, esim. ensiksi muutama tunti/vrk, ja sitten dipataan kerran pari päivässä, ja säilytetään kosteassa. Huom. suojaa liittimen tärkeät osat, ettei ne saa kipinää/suolavettä. Minä voisin suojata esim. polyuretaanimassalla. Kerran rälläköin moposta hitsatun moottorin korvakon pultin pois, ja kipinäsuihku osui alumiiniseen lohkoon.... meni parissa vuodessa todella kurjan näköiseksi. ![]() P.s voihan tuon eloksoinnin hioa pois, mutta yleensä lähtee todella huonosti; ja kun lähtee, niin alta lähtee pehmeää alumiinia kymmeniä kertoja enemmän.... Tiesitkö, että noita osia voi myös värjätä jälkikäteen? siis normaalia lasertulostimen värijauhetta sirotetaan lämpimälle/kuumalla pinnalle pinnalle, ja sitten lämmitetään sulaksi/kiinni. kiiltoon voi vaikuttaa jonkin verran lämmittämisellä. Väritulostimen, millä tulostetaan värikuvia, hukkavärisäiliön värijauhe on jo valmiiksi yleensä ruskeaa... p.s tuo väri ei pysy metallipinnalla läheskään yhtähyvin, kuin oksitointi. Ja noista hydrauliikka- liikkeistä: Minä olen ostanut mitä ihmeellisimpiä nippoja ja liittimiä "leikkuupuimuriin" (siis jos sanoo, että ne tulee autoon, eivät tee, ja jos sanoo, että tulee veneeseen, niin maksaa vähintään tuplat... ![]() -> minä olen mennyt noiden ongelmatapausten kanssa hydrauliikka liikkeeseen mahdollisimman rauhalliseen aikaan; keskellä viikkoa ja iltapäivällä. Ja jos asiakkaita jonoksi asti, niin kääntynyt ovelta takaisin tai olen kertonut, että minulla ei ole kiire, mutta aikaa vievä ongelma/asia... Joskus olen joutunut odottamaan tunnin, että jono on mennyt ohi. ![]() Toki auttaa, jos tietää mitä haluaa; siis kierteet nousua/halkaisijaa/profiilia ja mahd. kartiota myöten; ja sitten mukaan, jos suinkin mahdollista, molemmat osat, minkä väliin letku tulee. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Kysy mitä vaan, vastataan ku jaksetaan 2017 | Nikuzai | Chit-Chat | 680 | 31.12.2017 23:06 |
Kysy mitä vaan, vastataan ku jaksetaan 2016 | Nikuzai | Chit-Chat | 791 | 28.12.2016 06:22 |
Kysy mitä vaan, vastataan ku jaksetaan 2013 ! | SuurSyömäri | Chit-Chat | 2193 | 01.01.2014 17:02 |
Kysy mitä vaan, vastataan ku jaksetaan 2012 ! | SuurSyömäri | Chit-Chat | 1015 | 03.01.2013 18:46 |
Kysy mitä vaan, vastataan ku jaksetaan ! | SuurSyömäri | Chit-Chat | 2358 | 31.08.2012 20:55 |