![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() ...piti ihan uteliaisuudesta kelata toista sivua taaksepäin...1,2,3,4,5...yhteensä 6 peltikartan työstöön päivitystä laskin lähettäneeni...näiden lisäksi näillä kahdella (18-19)aukeamalla taisi olla lisäksi 31 minun/muiden lähettämää sitäsuntätä päivitystä...joten ompas tosiaankin ihmetelty... ![]() ![]() seuraavaksi minun täytyy pyytää kaikkia bolt-on tahtiin tottuneita sekä peltikarttaan kyllästyneitä menemään jääkaapille...ja pysymään siellä seuraavat kaksi viikkoa... ...vähintäänkin...silläsenverran arvelen aikaa tuhrautuvan peltikartan tulevien manöövereiden parissa...olen tästä viivytyksestä hyvin pahoillani...sillä totuuden nimissä ja lauantai-iltaisten pikku ![]() ![]() heipat teille kaikille ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sierra Leone Länsi-Afrikkaa... Tripoli-Tunis Lainaus:
...kuva on kylläkin alustava koskapa jousipakkoja tullaan choppaamaan sekä kaikkea säätöä tekemään...sitä paitsi se toinen latijousipari pitäisi saada ostettua joltain jääkaapilla olevalta palstalaiselta jotta pääsisimme eteenpäin ![]() ...tämä kuvan lisäsin pikku ![]()
__________________
FJ40 1967 -vaasansatama- BJ40 1976 -oldMama- BJ40 1977 -afrikantähti- BJ42 1981 -rosvo- BJ75 1987 -hillbilly- |
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ja en ollu jääkaapilla, olin unten mailla ![]() ![]() Tais tulla tosta mun peltikarttakommentista heittämällä koko topicin lainatuin tekstinpätkä ![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() ![]() Pituussuunnassa? Kelpaisko sellaset takapakat jossa toisesta 3 latia akselin takaa poikki? Saahan ne toki hitsattua kiinnikin, kestänee rekvisiittakäytössä. |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
FJ40 1967 -vaasansatama- BJ40 1976 -oldMama- BJ40 1977 -afrikantähti- BJ42 1981 -rosvo- BJ75 1987 -hillbilly- |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Ei ainakaan tuuli revi tuota karttaa käsistä, eli saa vaikka kesken reissun raottaa auton ovea
![]()
__________________
Salon seudun OFF ROAD Ry |
#6
|
||||
|
||||
![]()
seuraavana toimenpiteenä tuli makitoitua muutama taikasormus tuumaisesta teräsputkesta...
...jotka nekin kokivat lordoftheringsin karun kohtalon nakattuani ne M ![]() ...savun hälvettyä ahjosta ilmaantui uudelleenevaluoituja rinkuloita joissa tyttömäinen ![]() Lainaus:
Addis Abeba ---------------------- ...muutama lause harmaan ![]() ![]()
__________________
FJ40 1967 -vaasansatama- BJ40 1976 -oldMama- BJ40 1977 -afrikantähti- BJ42 1981 -rosvo- BJ75 1987 -hillbilly- |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Tutunnäköinen, varmaan joku 200:nen!
|
#8
|
||||
|
||||
![]()
...jätetäämpä sk*idan jauhaminen tällä kertaa vähemmälle ja siirrytään lauantai-iltaisessa LandCruiser -lifestylelähetyksessä suoraan Jytyn esilletuomaan aiheeseen... ...rooveristit ja jeepistit sulkekoot
![]() ...pirun hyvä pätkä lauantai-iltaisissa pikku ![]() ![]() youtuben puheentunnistuksen/tekstityksen helmiä...new Land Kuzia! LC-kerhon edustaja Mark Trollope'en olemuksesta näkee ettei ole tarvinnut turhia juoksuaskeleita otella...säkki on saanut kasvaa rauhassa kun äLCeellä on voinut ajaa aina perille asti ![]() ...tähän retkiseurueeseen olisi lysti ottaa osaa ![]() ![]() Lainaus:
![]() ![]() kaikki alkoi viime maanantaina kun ajelin leipätyössäni pahaa-aavistamattomana vaz2101 sotaratsullani kohti puunkorjuutyömaata... pyöreäsilmäinen tuntui tavallista voimattomalta kiivetessäni erästä 5-tien vastamäkeä ylös...vauhti hiipui mäessä alle 60kmh:n eikä tasaisellakaan tuntunut helpommalta...muutaman kilometrin eteenpäin päästyäni meno muuttui nykiväksi...viimeistään silloin tiesin ettei idänihmeellä ollut kaikki OK kun se sammui kuin saunalyhty loivaan vastamäkeen keskelle 5tietä... voin kertoa ettei ollut mitenkään miellyttävä kokemus kököttää sammuneessa saunalyhdyssä keskellä valtatietä...koskapa virtaa ei ollut jäljellä edes hätävilkkujen päällekytkemiseen niin vikakoodikin oli diagnosoitu samontein...laturi kaputt... (siksimiksi lataustilanne pääsi yllättämään johtuu siitä että viimeiset kymmenen vuotta sotaratsu on saanut sähkönsä eräästä kanttilamppuladan laturista...erityyppisen latauksensäätäjänsä ja tee-se-itse asentajien puutteellisen autosähköosaamisen takia (+ -)merkkivalo ohitusleikattiin aikanaan jättämällä kylmästi piuhat irti koskamuutoin se tahtoi palaa kojelaudassa yötäpäivää ![]() ![]() ![]() koska en korkeiden penkkojen vuoksi saanut sotaratsua (ja siinä samalla itseäni ![]() ...senjälkeen tositarinamme jatkui siten että otin puhelun Padrelle ja pyysin tuomaan tuoreemman akun mukanaan...puolen tunnin päästä isäukko saapuikin jonkajälkeen vaihdoimme akkumulaattorin pakoilleen ja löimme ratsun käymään...senjälkeen ajelin Padren -87 Corollan perässä ilman valoja kotipilttuuseen haavoja nuolemaan... ...senjälkeen tositarinamme jatkui siten että illemmalla leipätöiden jälkeen kävin pyytämässä laturin lainaan lämpimässä tallissa talvihorrostavalta Neiti Kesäheinältä... havainnekuva: Neiti Kesäheinä havainnekuva: laturin oikeaoppiset kytkennät ...senjälkeen tositarinamme jatkui siten että ähräsimme Padren kanssa vaihtolaturin paikoilleen pakastinta simuloivassa -18asteisessa työskentelylämpötilassa... monen monta kertaa @#€&?%:tti, mutta sittempä olikin voittajafiilis kun käyntiinlaiton aika koitti... Sotaratsu korskahteli kuin uudessa keväässä, jännitemittarin näyttäessä esimerkillisiä 14,4 voltin latauslukemia... työkalut kasattuamme Padre kysäisi lähtiessä että milloinkahan se metsäinsinöörin palkka mahtaisi riittää parempaan autoon? ...rehvakkaasti vastaten: "riittäisihän se kyllä, mutta kyse on periaatteista kuten hyvin tiedät!" ...saadessani Padrelta "niinvähänarvelinkin" -vastauksen, lähdin autoasentajamaista ylpeyttä puhkuen ajelemaan kohti PohjolanLiikenteen tallia... ...kunnes...kilometrin ajon jälkeen matka katkesi toistamiseen samalle päivälle...tällä kertaa konepellin alta lyöneeseen salamamaiseen vähdykseen ja sitä seuranneeseen savuun ![]() ![]() ![]() ![]() ...ja taas jouduin taluttamaan sotaratsuni raajarikkoisena bussipysäkille... konepellin alle kurkistaminen vahvisti pahimman pelkoni... 31-vuotisen käyttöhistorian omaava OEMjohto laturilta akulle oli lyönyt eristeen läpi runkoon akkukotelon kohdalta saaden aikaan dramaattisen virtapiikin joka sulatti johdot ja grillasi kuoret mustaksi korpuksi...viittä vailla oli ettei syttynyt palamaan koko lulla!?!?!?!? ...samalle päivämäärälle tapahtunut kaksinkertainen matkankatkeaminen oli pillimehulle liikaa...pari päivää tapahtuneen jälkeen käyttöautoksi käyttöauton paikalle ilmaantui kuvankaltaista... ...eli ei Jytyn arvuuttelemaa 200sikariporrasta vaan mopompi 120-mallisarjalainen...vuosimalli -04 ja 357tonnia lasissa... ...jännityksellä seurataan että milloinka sitä tämän kanssa ollaan bussipysäkillä ![]() ![]() ![]()
__________________
FJ40 1967 -vaasansatama- BJ40 1976 -oldMama- BJ40 1977 -afrikantähti- BJ42 1981 -rosvo- BJ75 1987 -hillbilly- |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 2 (0 jäsentä and 2 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään Automaattinen tähti-kolmiokäynnistin, tarjoa. | KAS | O/M/V Muut | 2 | 23.09.2020 10:31 |
Ostetaan auto afrikan matkalle | JuKu | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 28.01.2014 21:57 |
afrikan poikien foorumi | risukärsä | Linkit | 0 | 23.01.2011 22:12 |
Afrikan matkaajat | myllis | Linkit | 6 | 21.01.2011 23:37 |
Afrikan jobbarien numeroja | Heikki L | Chit-Chat | 13 | 19.10.2008 20:22 |