![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
kuviakuvia
|
|
#2
|
|||
|
|||
downpipen värkkäystä
Sätkärillä ja manuaalijyrsimellä tuusattu turpon laippa.
|
|
#3
|
|||
|
|||
dounpaipin tuusaus kuvia
jatkuu
|
|
#4
|
|||
|
|||
valmis putkiloinen
3"
|
|
#5
|
||||
|
||||
|
Fiksu downpipe, ellei jopa parempi kuin kaupasta ostettu.
|
|
#6
|
||||
|
||||
|
Hyvältä näyttää. Ulkokuvista iskee taas kerran runnerikuume itelleki.
![]() Downpipestä huomaa kyllä, että ny asialla on tekijä eikä vain puhuja. Iso peukku. |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Onks toi tehty kahesta 3" 90° kurvista
|
|
#8
|
|||
|
|||
...
joo on tehty, turbon puoleinen mutka on venytelty 50mm akselin päällä ns soikeaksi vastaamaan laipan muotoa ja hukkaportin puoleinen pää on leikattu siitä mutkasta auki parista kohtaa ja muutama terävä pyramiidin muotoinen pala leikattu kaveriksi silleen että muoto suunnilleen säilyy pyöreänä.
Kaikki saumat on hitsattu kummaltakin puolelta. Aika paljon tuli siis saumaa ja sen takia piti laippa vielä oikaista jyrsimellä, 1.4mm oli vetänyt kieroon. |
|
#9
|
|||
|
|||
|
Ok.
Näytti niin samalta kun oma tekemä hj61:seen. Tein kans samanlailla. |
|
#10
|
|||
|
|||
eka koeajo
Helekatti ohan se hulppee fiilis ku remontin jälkeen pääsee ekaa kertaa koeajolle. Ja niin että kaikki muutokset voi todeta toimiviksi!!!
Ei vuotoja, kaikki tuntui olevan kiinni, auto pelasi niinkuin kuuluikin! Hetken sitä pakoputkee sai suunnitella ja mallailla että sain sen rungon ja etukartaanin väliin fiksusti sopimaan ja sillai ettei näkyisi. Nyt näkyy vain pikkupätkä pakoputken päätä kun sivusta katsoo. Orkkis pakoputken kannakkeita pystyi käyttään ja vetoa tulee nyt niin pitkittäis kun sivu suunnassakin sopivasti. Downpipen maalasin kuumankestolla ja päälle pyöräytin Thermotecit. Pakoputken alkuosaan kanssa kuumankestomaalit ja loppuosaan sinkkimaali. Tuli ihan siisti. Koko pakoputkiston mitta n.80cm. Tätä ennen on siis ollut orkkis pakoputki mikä loppui kuskinpuolen takaoven kohdalle, ilman änkkäriä, 56mm sisähalkaisija. Aikamoinen möly, ei hieno ja turpon vihellys rupes pidemmillä matkoilla jo tinnittään korvissa haha. Nyt äänet hiljeni jonkin verran, madaltui yllättävän paljon ja pehmentyi hittona. Turpon vihellys ei kuulu enään kabiiniin, ulkona kyllä kuuluu entiseen malliin. Eli tässä hommassa onnistuin mielestäni aika hyvin! Ekat koeajot oli kyllä hymyilemisen aihe, aika lailla tuo vakio pakopesän kansi ahdisti varsinkin yläkierroksilla! Elikä jos teillä arvon raadilla on 1kz koneellisia kulkimia ja ette oo vielä tota pakoputki hommaa muuttaneet niin suosittelen kyllä todella paljon!!! Todella kannattava muutos! Huomena olis ohjelmassa leikellä etupyöränkoteloihin korin ja rungon väliin roiskeläpät ja jos matskua jää niin tehdä roiskeläpätkin. Lopun sisustan kasaus, koneöljyjen ja suotimen vaihto sekä diiselisuodattimen. Tulevalla viikolla ei vielä taida ehtiä muutoskatsastaa/määräaikaiskatsastaa pirssiä kun pitää taas reisuun lähteä. Mutta joo tähän asti kaikki onnistunut, koputan puuta. Aikanaan sain isoveljeltä 17 kesäsenä ekan autoni tai siis minkä oli määrä olla eka leimallinen pirssini. 100a datsuni oli ollut proidilla kesäautona, yks vanha rallijyyrä oli laitellut sen hienoon kuntoon. Leima oli mennyt pitkäksi kun auto oli seissyt muutaman vuoden. No kaverin kanssa rassattiin jarrut yms perus huollot ja käytiin aina koeajolla porukoitten läheisellä takatiellä. Mänttä 200 ajojakin tuolla pätkällä ajettu ja hyviä mutkia, aina vauhti kasvoi yhessä kirraavassa mutkassa ku pönkällä haettiin rajoja. Kessulla oltiin sitte vikalla ajokerralla kääntöpaikalla ja minä kaverille puhelin että ihme remontti ollu kun mitään ei ole mennyt rikki ja kaikki on mennyt jotenkin liian hyvin putkeen. No lähettiin ajaan kotio ja siinä samaisessa kirraavassa mutkassa ulkokurvin takapyörä roikku liikaa penkalla ja tökkäsi, nokan kautta ympäri ja takas pyörilleen ison sähkölinjan alle, tieltä alastulo paikkaan n.15m, kummallekaan ei käynyt yhtään mitään!!!! Siinä oli faijalle selittäminen että hirvee väistettiin haha. Ei se jostakin syystä uskonut. Tapahtuma päivä oli sunnuntai ja leima aika oli seuraavalle maanantaille. Soitin konttorille ettei tartte tulla. Kaikkee sitä sattuu. Niin ja tässä jotakin kuvia. |
|
#11
|
|||
|
|||
vielä kuvia
pari lisäkuvaa
|
|
#12
|
||||
|
||||
|
No on aika kompakti putkisto.
Mut turbo paras vaimennin.
|
|
#13
|
||||
|
||||
|
Korotettu runneri on kyllä hauskan näköinen ku itse kori on tosi matala verrattuna cruisereihin ym vehkeisiin
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan. Toyota crown rs50 OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta) Plus muita romuja |
|
#14
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Runnerihan on muutenki pieni verrattuna "isoon" cruiseriin, sitte taas pikkucruiserit (70, 120, 150...) on muodoltaan korkeita. |
|
#15
|
|||
|
|||
Vähän on päästy jo kokeileen
Terve!
Joo niin sitä on arki koittanut ja auto on jokapäiväisessä ajossa. Edestäkin heivasin kallistuksen vakaajan odottamaan seuraavaa katsastusta. Sitten nostelin rukilla nurkista, että paljonko tuo nyt sitten mahtaa joustaa oikein, n.45cm edestä ja takaa ilman vakaimia, edessä vaikutti n.5cm ku otti vakaimen pois ja maantieajoon ei merkittävästi ajolleen muuttunut. Pienimuotoinen makkaranpaisto safarikin yhtenä päivänä kaverin kanssa ajeltiin, lähinnä auraamattomia mettäteitä ja sellasia, lunta oli paikka paikoin paraimmillaan vielä 70cm. Alla nuo hankookin AT renkaat, ihmeen hyvin se meni, pari paikkaa oli missä jäi jumiin oikeen huolella, onneksi kaverilla on lantikka lukoilla niin siitäkin selvittiin. Mietittiin vaan ku porukka selittää että tavan maasturilla ajellaan sellasissa hangissa että lumi lentää nokaapellin yli??? En tiiä mutta tuollasessa kevään sulattamassa sössölumessa oli se lantikankin meno kyllä melkosta eestaas veivaamista. Loppujen lopuksi kuitenkin positiivinen yllätys kuinka hyvin, ainakin omasta mielestäni tuollanen käytännössä vakio maasturi eteni hangessa!!! Vieläkään ei ole mitään särkynyt!!! Sitten sain pirssiin puuttuvia sisätilan listoja, niitä ruuvvailin paikalleen ja työkalupakille värkkäsin tellingin takatilan oikeelle seinälle, ei ole enään viemässä lattia tilaa. Noo, taas käytiin vähän safarihommissa, lumet oli taasen huvennu jo aika lailla, nyt testailin ekaa kertaa eri rengas paineita, eipä ollut merkittävää eroa ainakaan sössöhangessa nuilla AT pyörillä, 1-2bar. No viikko sitten huomasin facessa nivalan nurkilla myynti ilmon 33/12.5r15 insan special traceista ja lukkovanteista, kaupat kiinni ja renkaan haku reisulle. Jo vain saatana rupes auto menemään eritavalla hankipöykyssäkin ja sössöhangessa, paineet vajaa 1 bar. Nuilla AT renkailla sai kokoajan ajella sillein sukkasiltaan ja varovasti että millonkohan se ruopasee ittensä junttaan ja kokoajan lämä tiskjissä. Nuilla insoilla saa ajella pintakaasulla niihin verrattuna, on kyllä järisyttävä ero pidossa! Vanteet on sen näköset että on itse tehty tai keskiöt vaihdettu, tai muutettu et lukua, kun laikka on hivellyt vannetta ja joku itse hitsannut keskiöt. Sellanen efekti tuli nuilla pyörillä nyt esiin, että välitys käy pitkäksi kivikko hiivinnässä ja kytkimen saa kyllä luistamaan, mitähän se oli jos löytyis vielä lukot! Samoiten nyt on pokkaa ajaa paljon pahempaan paikkaan ja auton takaylitys kyllä rupee haittaamaan samoiten vetokoukku hässäkkä! Totta siinä olin koiraa juoksuttamassa metässä vkonloppuna ja kotio ku piti lähtee niin peruutin kuskinpuolen takanurkan komeeseen petäjään, takapuskuri aivan mykkyrään ja takaluukkuun vittumaisen terävä vekki, no rupee kaippa siis tästäkin hytistä lähteen tuo tyttömäinen kiilto ja suoruus. haha. Vähän siinä sitten tuli ynnäiltyä tätä pirssiä ja tuumasin ainakin näin alkuun, että ne oikeet puskurit, helmat ja pohjapanssarit tähän vielä kai pitää värkätä, rupeisko sitten käyttöauto oleen ok kondiksessa. Nuista insa renkaista, vanteen keskiöt on hitsattu (oletettavasti) kieroon kun rengas vipottaa niin rankasti, ne taidan vielä värkätä suoraksi ja maalata vanteet. Semmosta settiä tällä kertaa, ajellaan ny ku viimevuoden kesälomakin alkoi parahiksi! |
|
#16
|
|||
|
|||
|
Hämääkö kuva vai onko viimeisessä kuvassa oleva valkoinen auto Toyota?
|
|
#17
|
|||
|
|||
..
Joo 61 lantikka 😃
|
|
#18
|
||||
|
||||
|
Minkälainen kiinnitys on kattotelineissä.. saisko kuvaa tai kattotelineet malli ja merkki
|
|
#19
|
|||
|
|||
|
Lieneekö noi sellaiset oven väliin jäävät? Onko näissä runnereissa kattokiskot ollu lisävaruste vai vuosimallikohtainen juttu kun osassa on ja osassa ei. Itselläni ei ole ja sekös harmittaa...
|
![]() |
| Luokat |
| 4runner, toyota, toyota 4runner |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Myyty VW farkku Passat 2.0TDI -06 | Jusap | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 18.03.2018 19:02 |
| skodan/VW 2,0tdi vs 1,9tdi | lacrits68 | Chit-Chat | 63 | 07.02.2016 19:31 |
| Myyty Golf Plus 2.0TDI DSG -06 | Limite | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 20.06.2013 00:24 |
| Ostettu Käyttis autoa toyota Hj,Bj tai nissan patrol, YM | Anfi | O/M/V Ajoneuvot | 5 | 09.12.2010 17:16 |