![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() ja vieläMitenkäs tuonne sisälle kotelorakenteisiin sitten lopuksi, joku kotelosuoja, herättääkö kannatusta vaiko ihan jättää pohjamaalille, vaiko sinnekin vielä joku pintaväri?
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Inertan pohja on vedenpitävä ja jos piilossa ni ei uv valokaan sitä syö. Jotain kotelosuojaa suhisin päälle. Vahapohjaset kökkäröityy vaikuks ajan kanssa. Öljypohjaset pysyy notkeena.
|
#3
|
|||
|
|||
![]() Taas on edistytty!
No joo, niin se vaan valmistui hitsaustyötkin korin osalta.
Takapyörien kotelot laikkasin pellille asti ja nyt siellä ja kaikissa muissakin kohteissa mitä on hitsattu on pohjalla 2 kerrosta Inertan 5 primeriä ja justaan sain vedettyä toisen kerroksen Inerta 50 päälle, vielä meinasin yhden kerroksen suhauttaa, massaruiskulla on hyvästi saanut mömmöt pintaan. Etulokareista laikkasin palan takaosasta niin että se on nyt suunnilleen korin kiinnikekorvan tasolla ja koko reunaan hitsasin myös levikepellin jotta muovilevikkeen ja kumilevikkeen saa kunnolla kiinni. Ensiksi kattelin levikkeet kohdilleen ja sitten porasin/kierteytin m6 kierteet peltiin, kaikki on 11kpl m6 ruuveja kiinni. Sitten ruuvsin levikkeet pois ja hitsasin mutterit jo valmiiseen kierrereikään kaveriksi. Nyt pysyy ja saa tarvittaessa pois ja taas kiinni kunnolla!! Takapuskurikin tuli kohdistettua koriin kunnolla, oli kokenut kovia. Meinasin maalata tuon kulahtaneen kromipuskurin mustaksi? Korin ja rungon väliin leikkasin myös peitepalat paskaroiskeiden estoksi, nekin myös m6 läpiruuveilla korissa kiinni. Samasta matskusta teen roiskeläpät. Polyuretaani roiskeläppää. ralliautoissa käyttävät. Myös edestä muoviset sisälokarit sai uuden kohdistuksen ja osittain uudet kiinnitykset. Sitten olis vuorossa etupuskurin oikominen ja tarvittava silppuaminen, siviili ajossa 35" mahtuu sitten pyörimään edessäkin. 33" mahtuu nyt joka asennossa pyörimään ainakin mitä rukilla sai nurkkia nosteltua. Edestä meinasin maalata maskin osat myöskin mustiksi ja uudemman modelin parkki/vilkku umpiot tulee myöskin kaveriksi. Sitten takakylkien kittaus ja sen päälle maalaus myös eteen. Jotakin kuvatuksiakin on, valo tuola hitsuuhallissa vaan on aivan paska. |
#4
|
|||
|
|||
![]() pari kuvaa
Muutama kuva vielä.
Aikaisemmin paikattu turpon paluu öljyputki on nyt laippaliitoksesta antautunut, tilasin marmorilta uuden, oli 40E nurkilla ni en vaivautunut korjaamaan vanhaa, myöskin turpon pakopuolen laipan tiiviste tulee uusi niin saa siitä mitoittaa rosterilaipan saa sitten sen 3" putken koko matkalle. Rupee riittään peltityöt. |
#5
|
|||
|
|||
![]() Pientä peltihommaahan se vaan oli...
Jaa iltaa!!!
Siinähän oli pari pidempää työkeikkaa niin kerenny tekeen mitään. Tasan 5kk meni että KAIKKI suunnitellut ruoste yms hommat sain tehtyä, jos siitä ajasta oon 30 päivää kerenny olla remontin korjuulla niin se on paljon, en ole laskenut. No enivei autosta on nyt hitsaukset hitsattu ja pintakäsittelyt on saatettu valmiiksi. Ompahan ainakin saanut kuivua kunnolla haha. Runkoa sai hitsata ihan riittävästi, sitten se käsiteltiin vielä dinitrol ml ja saman konsernin kivenisku suojalla. Kaikki kotelot sai kanssa dinitrolin sisäänsä, sekä rungossa että korissa. Muovilevikkeiden kaveriksi siis tuli nuo 60mm kumilevikkeet, tallissa ne näytti aika härskeiltä mutta kun auton ajo ekan kerran pihalle valosalla niin eipä ne ole yhtään överit, mielestäni ihan ok. Tuo 33/12.5/15 kumi tulee n.5mm yli levikkeestä rungostaan. Kromi puskurit ja maski yms oli sen verta virttyneet niin vedin ne mataksi kaikki, en tiiä onko parempi vai ei mutta omaan silmään käy nuin ihan hyvin. Noniin sitte oli TOYOTA RUOSTEIDEN KORJAUS POSTAUS TÄSSÄ. Eka homma oli värkätä virtaava pakoputki. Kattelin että ausseista olis ollu saamaksellaan valmiita downpipeja, suomeen tuotuna ainakin 400€, joo ei, eiköhän metallimies tee itse. Nyt on downpipe valmis, ei ihme jos ahdistaa tuo orkkis ct12b:n pakopesän kansi, ahtaimmasta kohtaa n.45mm reikä siinä ja pirun tiukat mutkat. Nyt on 3" vähintään joka paikasta. Elikä vkonlopun homma on tehdä loppu pakoputki valmiiksi ja varata maanantaina muutoskatsastus ja määräaikais katsastus. Täytyy huomena ottaa päivän näöllä parempia kuvia paikoista mitä on rassattu. |
#6
|
|||
|
|||
![]() kuvia
kuvia
|
#7
|
|||
|
|||
![]() downpipen värkkäystä
Sätkärillä ja manuaalijyrsimellä tuusattu turpon laippa.
|
#8
|
||||
|
||||
![]()
Hyvältä näyttää. Ulkokuvista iskee taas kerran runnerikuume itelleki.
![]() Downpipestä huomaa kyllä, että ny asialla on tekijä eikä vain puhuja. Iso peukku. |
![]() |
Luokat |
4runner, toyota, toyota 4runner |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 5 (0 jäsentä and 5 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty VW farkku Passat 2.0TDI -06 | Jusap | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 18.03.2018 19:02 |
skodan/VW 2,0tdi vs 1,9tdi | lacrits68 | Chit-Chat | 63 | 07.02.2016 19:31 |
Myyty Golf Plus 2.0TDI DSG -06 | Limite | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 20.06.2013 00:24 |
Ostettu Käyttis autoa toyota Hj,Bj tai nissan patrol, YM | Anfi | O/M/V Ajoneuvot | 5 | 09.12.2010 17:16 |