![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Joo, kiitos, eli valmista ei taida olla. Tämmönen löytyi myös, vastaava kuin james_III:n linkkaama, speksit olemattomat mutta kuvien perusteella ohuella huulella tuosta huulilta: https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?m...2F302141424860 Pitäis sitä sorvata tuotakin toisesta päästä, MK1 kun on juuresta n. 12 mm paksu.
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
https://www.ikh.fi/images/wwwkuvat/T...23_S_1_web.jpg
Mites tämmönen aihio jos sorvais |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Tuon ku sorvaa ja jyrsii leuoille tasot, ni saa pitoja.
On kyllä istukalle hubaa...
__________________
__________________________ "Ne piirtää jol on liituuu!" |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Terä sorviin kiinni ja sorvaa kartion haluttuun kokoon. Sitten voi kalvaa vaikka akkuporakoneella.
![]()
__________________
www.alanmiehet.com #1 |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Pelkäänpä pahoin, että jos porakoneessa ei ole pinoolissa kartiokiinnitystä, sen "laatu" eli pinoolin heitto on sitä luokkaa että kalvain särkyy ensimmäisellä pyöräytyksellä?
Viimeistään siinä vaiheessa heittoa lienee liikaa, kun siihen laitetaan poraistukka ja joku adapteri väliin? Toki voin olla väärässäkin, mutta näin arvelisin.Sehän on helppo mitata. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Tarina ei kerro että tehdäänkö näitä nyt yksi vaiko 1000. Yksittäis tapauksen kyllä voi käsinkin kierrellä, kunhan ottaa siitä pylväskoneesta kaiken hyödyn irti. Ensin keskittää sen kappaleen leukoihin, jollakin soveltuvalla kartiolla istukassa. Istukkaan vaihtaa jonkin pienemmän kartion, vaikkapa pistepuikon joka näyttää symmetriseltä ja tukee sillä kalvinta perästä. Useesti näissä tarkotuksen mukanen reikä perässä, mutta ei kaikissa. Jos kyseessä on esimerkiksi valamalla muodostettu osa, lopputuloksen voisi kuvitella olevan ihan kohtuullinen. Kesken operaation ei sitte parane irrotella osaa.
Ei niitä koneita aina muillakaan ole ja hyvä olis silti jos sais tekoon. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Toyotan ohjausvarsien raidetankojen reiät tarkoitus kalvaa toisinpäin huolimaan samalla milliä paksummat kartiot. Terä (12-16 mm) tilattu Kiinasta, katotaan tuleeko ennen vappua.
Kyllähän noita toiset vetää käsiporalla vapaalla kädelläkin. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
30mm reikien poraus rautaan, mistä terä? | allu-85 | Tekniikka & Jutustelu | 52 | 23.03.2020 21:03 |
Myyty DEWALT 30MM X 570MM SDS MAX poravasaran terä | _Metal_ | O/M/V Muut | 11 | 10.06.2013 19:35 |
Myyty Jyrsimen terä 315mm Sandvik | MouhijärvenMies | O/M/V Muut | 9 | 24.01.2009 18:09 |
Mikä on HYVÄ rälläkän terä...? | SuurSyömäri | Tekniikka & Jutustelu | 47 | 24.10.2007 20:04 |
Pönttö- tai tavalliseen uaziin diesel | Valko-bandiitti | O/M/V Muut | 0 | 05.12.2005 16:27 |