![]() |
|
|
|||||||
| Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
|
|||
|
|||
|
Onko ollut havaittavissa että vilkut puuttuu yleensä kalliimman hintaluokan autoissa? Itse huomannut että mersut on sellaisia että vilkut on lisävarusteena erikseen tilattavissa
|
|
|
||||
|
||||
|
Näin se menee, sama ilmiö on havaittu Audeissa ja Bemareissa.
|
||||
|
||||
|
Autotalliin/harrastetilaan pitäis uusia loisteputkia, mutta ei nyt oikein tahdo löytyä tietoa että mikä värilämpö ois hyvä? Ovat n. 5m korkeudessa ja seinät aika tummat. Joskus muistelisin kuulleeni että työtiloihin kylmät sävyt, mutta työtilojaki aika monenlaisia
|
|
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
|
|
|
||||
|
||||
|
Jos suosittelet niin suosittele perusteluiden kanssa. Lumeneita näyttää olevan aika reippaasti vähemmän kuin loisteputkessa.
|
|
|
|||
|
|||
Hyvistä LED putkista kokemuksia?Lainaus:
Ja mikä tärkeintä. Kulutukseltaan huomattavasti energiataloudellisempia. 120m2 työtilaan putket hakusessa tai kokonaan uudet LED:it hakusessa. Viimesen vuoden mä oon käyttänyt suunnattavia 30w LED valonheittimiä kohdevaloina kun lisävaloo tarvitaan. Onko noissa yhtä suuret loistehot kun perinteisissä? Ilmeisesti on jos LED putket menee vanhoihin runkoihin kuristimen perään.. Ja täysin uusista elektronisista LED loisteputkista runkoineen kommentteja kaivataan. Kokemuksella kommentoi hyvistä ja huonoista. Viimeksi muokannut uteiN_H : 17.02.2019 16:47 |
|
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Ja värintoistoon kannattaa kiinnittää huomiota; halvimmat LED-putket, samoin kuin loisteputketkin on värin toistoltaa joskus luvattoman huonoja. Erityisesti autosähköjohdoissa on tärkeää, että erottaa eriväriset johdot ja merkinnät helposti/luotettavasti. (huonoimmissa punainen ja vihreä näyttää aika harmaansävyiseltä.) Helpoiten eron huomaa, kun käyttää vuorotellen vaikkapa 300w halogeeniheitintä ja testattavia putkia. Minulle sopii parhaiten 4000 Kelviniset, näyttää minun silmään hyvältä. Ja tuo Lumenien määrä ei ole aina niin merkittävä, mitä paperilla näyttää: Jos valoa on tasaisesti, ja sopivalla värintoistolla vähemmässä valossa näkee paremmin kuin tupla teholla ja huonolla värintoistolla. Toki tehoa pitää olla jonkin verran, silmä ei totu olemattomaan valoon.... |
|
|
|||
|
|||
|
Mulla on käytössä Airamin led loisteputkia mielestäni parempi valo kuin perinteisessä. Toki ei voi verrata Philipsin corelineen joka on kiinteä led valaisin. Molempia on käytössä.
|
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Kysy mitä vaan, vastataan ku jaksetaan 2017 | Nikuzai | Chit-Chat | 680 | 31.12.2017 23:06 |
| Kysy mitä vaan, vastataan ku jaksetaan 2016 | Nikuzai | Chit-Chat | 791 | 28.12.2016 06:22 |
| Kysy mitä vaan, vastataan ku jaksetaan 2013 ! | SuurSyömäri | Chit-Chat | 2193 | 01.01.2014 17:02 |
| Kysy mitä vaan, vastataan ku jaksetaan 2012 ! | SuurSyömäri | Chit-Chat | 1015 | 03.01.2013 18:46 |
| Kysy mitä vaan, vastataan ku jaksetaan ! | SuurSyömäri | Chit-Chat | 2358 | 31.08.2012 20:55 |