Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 08.02.2019, 22:03
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.092
Perusasetus

Ei varmaan kovin nuukaa. Kävis varmaan vaikka pelkällä raa’alla 2t-öljylläkin.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 09.02.2019, 00:07
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja _kekkula_ Näytä viesti
Voiko mielestäsi ongelmia ennalta ehkäistä ajamalla koko ajan pienellä 2-T öljyseoksella?

Jos vastaus on kyllä, mikä olisi sopiva seos suhde? 1l öljyä > 80 litraan dieseliä?

Tiedän että jotkut ihmiset käyttävät 2-T öljyä dieselin seassa jatkuvasti. En vain ole koskaan kysynyt että millä seos suhteella.
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Ei varmaan kovin nuukaa. Kävis varmaan vaikka pelkällä raa’alla 2t-öljylläkin.
Ainakaan taannoin teboilin 2-T öljy ei mennyt n.5-10 asteen lämpötilassa raakana suodattimen läpi
Olikohan suodattimen merkki Mann Filter? (vuosituhannen vaihteessa Nissanin LD28 koneen asennus veneeseen, oli ollut irrallaan vuosia)

Minun mielipide:

Jos on tarkoitus voidella pumppu/suihkut, kun ne jumii, niin silloin paljon 2-T öljyä dieseliin (50%?) ja kunnolla Hanaa...

Jos on esim. venttiilivikainen tai männänrengasvikainen, ja käytetään tyhjäkäynnillä tai muuten ei vain polta kunnolla, niin tuo 2t-öljy varmaankin karstaa paljon pahemmin kuin dsl?

-> jos kone käy kunnolla, niin niin tuo "ennalta ehkäisy" vois olla esim. tuo 1%, toki minä en laita/käytä kuin noita sokkihoitoja. ehkä kannattaisi... laittaa desi- pari tankilliseen?

Nuo nykyiset dieselit on niin tarkkoja polttoaineesta, että monesti olen ihmetellyt tuon Öljykylvyn vaikutuksia:
Monesti olen hodarille antanut happea pitkiä tovia kaasu pohjassa normi dieseliä tankissa, mutta kun laittaa "tyhjään" tankkiin pari litraa, ja hanaa, niin käy paljon pehmeämmin.

p.s noille jakajapumpuille ilmoitetaan suuttimien avautumispaine, joka on yleensä alle 200 kg/cm3, ja commonrail ilmoitetaan max linjapaine, joka on 5-10 kertaa suurempi.

Tuo hodarin suihkun paine voi olla suurempi, kuin tuon cr:n suihkun paine!
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 09.02.2019, 10:48
dodge3500 dodge3500 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.01.13
Sijainti: Lompolo
Viestit: 1.342
Perusasetus

Nyt ois toiset suuttimet.
Käytiääni ainakin muuttu. Saa nähdä loppuuko "kitkeryys" kun vähän ajaa.
Kai siä putkessa viä on sitä palamatonta ainetta
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 09.02.2019, 20:11
dodge3500 dodge3500 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.01.13
Sijainti: Lompolo
Viestit: 1.342
Perusasetus

Savu pieneni ja nakutus loppu.
Ei nämäkään suuttimet uudet oo et jos uusilla tulis kuntoon.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 09.02.2019, 21:39
dodge3500 dodge3500 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.01.13
Sijainti: Lompolo
Viestit: 1.342
Perusasetus

Erittäin paljon kiitoksia BJ-40/76 hyvistä neuvoista
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 09.02.2019, 23:16
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Hyvä, että selvisi.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja dodge3500 Näytä viesti
Erittäin paljon kiitoksia BJ-40/76 hyvistä neuvoista
Heittikö kaikki suihkuputket "Tykyttämisen" pois?

Jos heitti/pientä havaittavaa, niin sitä 2t öljyä ja tarvittaessa KENKÄÄ.

Ja tosiaankin tuo suihkuputken "tykyttäminen" voi johtua takaiskuventtiilistäkin.

p.s Hodarissahan on 2- vaiheiset suihkut, siis periaatteessa voi jumia myös tuolla toisella-/työtahdilla.

Minun hodari käy "huonosti" tyhjäkäynnillä/pienillä tehoilla; siis kuuluu semmoinen "lek- lek- lek-" ääni, kun kuuntelee tarkkaa...
Kuulostaa japsi dieselin alkavalta kiertokangen laakeri vialta?

Joku epäili, että on vaihdettu isompi diesel valtameren takaa....

Kone on "lekuttanut-" samalla lailla koko ajan, mitä ollut minulla (reilu 5?v) ja kampiakselin laakerit, kiertokangenlaakerit molemmista päistä, venttiilikoneisto yms. on käyty läpi, ja "lekutus-" pysynyt samana...

Vein syöttöpumpun tuohon Oulun eteläpuolelle, no ei täysin hukka reissu, ei enää tihkase kaasuvivun akselilta dieseliä, ja "kylmäkäynnistin" korvattu sokealla tulpalla.
Piti muokata kevyesti ahtopaineen säädön karaa, olikohan 1,5 kiloon asti, kun jousi kuulemma riittää sinne asti.
ja ilman ahtopainetta/muutaman sadan gramman paineilla 10% lisää syöttöä, koska AUTOMAATTI_laatikko vakio.

No, ei mennyt putkeen tämä; kun viikon remppa-aika oli loppumaisillaan, niin tulikin puhelu; runko huono, maksaa moninkertaisesti lisää tuon alkuperäisen... Ja pumppu nyt osina.

No, kun toimi hyvin, ilman tuota lievää dsl tihkumista, ja tuo kylmäkäynnistimen vahapatruunan käyttämä nivel on riski yli 700 tkm ajetulle hodarille, niin sovittiin että kasaa tuolla vanhalla rungolla, +10% syötöillä yms, niin palataan asiaan, kun löydän toisen pumpun, sillä hodari piti saada töihin.

Sovittiin uudelleen, että koska pumpulla kiire, niin tulen hakemaan.

No, en kerinnyt Oulusta hakemaan valmista pumppua, kun soitto vajaan vuorokauden kuluttua tuli, pumppumaakarilla piti lähteäkin kesken päivin lomalle...

Pumppu tuli Matkahuollolla? tuon reilu 100 km; kerkesi vastoin kaikkia odotuksia Lauantaina Ouluun, ja toimitus, siis pakkaus yms. ei ollut paha?, Kun tuo pumppuremontti/-säätö oli sovittu eri firmaan, mitä mille piti maksaa tuo pumpun lunastus, toki molemmat noita dsl pajoja.!

No pistin pumpun paikoilleen, ja koekäytössä ei vuotanut dieseliä.
:siltä osalta pisteet!

MUTTA: pumppu on on nyt säädetty "vakiokierros-"pumpuksi:
Siis pumppu vetää pintakaasullakin syötöt (lähes?)maksimiin, kun automaatti vaihtaa isompaa.
Suurin ongelma tuosta on kärryä vetäessä; Automaatti lukitsee turbiinin noin 70km/h nopeudessa(vakiorenkailla, minun hodari vajaa 80kmh) kun automaatti vaihtaa neloselle.
Siis moottoritien rampista kiihdytetään väännöillä, kaasupoljin puolessa välissä, ja kun automaatti vaihtaa 80 kmh 3.vaihteelta 4.vaihteelle, niin laatikko lukitsee turbiinin; ja koneessa maksimi väännöt!
jos et löysää kaasua, niin kohtuu äkkiä mennään satasta.

Koko hommassa "paskin-" piirre on se, että tuo k.o syöttöpumpun kaasun vasteen syöttöruuvi sijaitsee suoraan sitä syöttöpumpun jakopään kiinnityspintaa vasten... minne ei pääse ilman erikoistyökaluja.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 10.02.2019, 07:40
dodge3500 dodge3500 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.01.13
Sijainti: Lompolo
Viestit: 1.342
Perusasetus

Omasta mielestä pieni tykytys on.
Tarvii tehdä noille se 2t huolto
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
4Runnerin omistajat tänne Daddy's Toy Chit-Chat 34 12.10.2022 09:51
Suzukin omistajat tänne Suzukisj410K Chit-Chat 260 17.06.2015 12:01
Pehmolelukoiran omistajat tänne!!! baxxter Chit-Chat 16 24.05.2013 20:27
Jeepin Omistajat Tänne KössiKenguru Chit-Chat 114 03.10.2012 19:02
BULLTERRIERIN omistajat tänne! Urbancityboy Chit-Chat 14 20.09.2009 18:30


Sivu luotu: 04:06 (GMT +2).