![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
__________________
An nescis, quantilla prudentia mundus regatur |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Mulla vittuili kans toi solenoidi.oli keli mikä tahansa.
Dieseli firmatkin sano et se joko pelaa tai on rikki. Ei ole väli muotoa. Mut välillä lähti käymään heti ja välillä joutu sahaan. Vaihdoin uuden (käytetyn) eikä sen jälkeen oo ollu ongelmia. |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Tuon sammutinsolenoidin ei varmaan välttämättä tarvitse olla Toyotan tuote, vaan käy myös Boschilainen/tarvike?
__________________
HJ61 -90 Käyttis HJ61 -88 Projekti HDJ80 -93 Käyttis BJ75 -86 Projektijonossa HJ60 -88 Varaosa HJ60/61 -88 -myyty |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Mulla Boschin solenoidi kun laitoin 24V sähköihin hodarin koneen. Makso jotain 60€ ja hyvin toiminut. Paitsi että jonkun pikkuosan, jousen tms. siihen päähän otin muistaakseni alkuperäsestä kun niissä oli jotain eroa tai alkuperänen näytti luotettavammalta.
__________________
An nescis, quantilla prudentia mundus regatur |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Vaihto-operaatiosta löytyy jokunen kuva, pitää vain ensin saaha aikaseks siirtää puhelimesta koneelle niin laitan tännekkin.
__________________
HJ61 -90 Käyttis HJ61 -88 Projekti HDJ80 -93 Käyttis BJ75 -86 Projektijonossa HJ60 -88 Varaosa HJ60/61 -88 -myyty |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Näin olen minäkin aina kuvitellut että solenoidi joko toimii tai ei. Kuitenkin solenoidin vaihto vasta korjasi asian. Auto on jo mennyt uudelle omistajalle, mutta mitä viimeksi olen kuullut niin hyvin on pelannut. Alkuperäinen solenoidin runko oli sisältä ruosteinen eli voisiko olla ettei auennut aina kunnolla... Tiedä sitten. Ei ollut suodattimessa juurikaan muhjua/hilettä ja tuolloin en tiennyt vielä tätä kylmäkäynnistin ongelmaa. Hdj:stä mulla toi kylmäkäynnistin on jo poistettu eikä kyllä ole ongelmiakaan ollut edes 3kympin pakkasilla.
|
|
#7
|
|||
|
|||
|
Lähes aina nuo pakkashäröt loppuu kun vaihtaa polttoaineletkujen paskat jousiklemmarit oikeisiin kiristettäviin.
Ne jousiklemmarit ei jaksa puristaa kovettuneita letkuja tiiviiksi. Ex hdj alkoi nykimään 25pakkasessa mutta kun vaihdoin kaikki lemmarit kiristettäviin niin ei temppuilu edes - 39c:ssä |
|
#8
|
||||
|
||||
Hihnapyörän mutteri
Nyt on liuotettu ja puolentoista metrin rautakanki varten ei muutakin työkalut hajoo. Ei kai se oo vasenkätisellä kierteellä??
|
|
#9
|
|||
|
|||
|
Mulla irtos 3/4" pulttipyssyllä
|
|
#10
|
|||
|
|||
Minun hodarissa oli kans todella lujassa.Lainaus:
Hihnapyörään saa tehtyä pidätystökalun, siis niillä neljällä? pultilla kiinni noin 2 metriä pitkä varsi, josta pystyy pitämään vastaan. Ja sitten 3/4" tuuman hylsy voimavarteen, jossa pari metriä 48mm vesijohtoputkea jatkona. Hylsy pois mutterista, ja happi/asetyleenipolttimella pultinkanta tumman punaiseksi, hylsä jatkovarsineen paikoilleen, ja sitten vedetään kahdella kädellä, toinen varsi olkapäätä vasten tukien. tehollinen jatkovarsien mitta oli 1,8m ja vetovoimaa varmaan noin 100 kg -> 1800 Nm, ja pultinkanta lämmitettynä isolla hitsauspillillä tumman punaiseksi. -> lähti auki. Teräsharjalla pultti puhtaaksi, pari kertaa edestakaisin kampiakselin päässä, ja samalla varsivirityksellä kiinni, toki kylmänä, ja ei aivan yhtä lujaan. |
|
#11
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
|
|
#12
|
|||
|
|||
Jos ei parempia ehdotuksia.. TARKISTA AVUTUMISSUUNTA !Lainaus:
En muista, miten nuo happi-asetyleeni- polttimon putket menee, oliko että n. 180 hitsataan millistä peltiä, ja tuo poltin oli 500 taikka 700? siis toiseksi isoin aga x-11? sarjasta? siis sai sen n. 40mm pultinkannan tummanpunaseksi alta minuutti? -> paljonko uusi pultti maksaa? arvaus että n. 10e kaikkineen kuluineen? Jos kone autotallin lattialla, niin poraa n. 22 mm rasiaporalla pultinkanta pois, ja hitsaa hihnapyörän poiston jälkeen pultin kanta takasin. ps. katso siitä uudesta pultista, kumpaan suuntaan aukeaa. Tuo pultti on kovaa rautaa/siis terästä: poraaminen noilla bi-metalli terillä varmaan onnistuu, mutta ei kestä pyöräyttää sekunttiakaan esim 300 rpm, vaikka leikkuunestettä on? ps. siihen hihnapyörään saa rakennettua hyvän "tartunnan" vaikka 3 metrin vääntimille, ja se pultti 3/4 tuuman voimahylsy voimavääntimellä kestää paljon, ja esim. 48mm vesijohtoputki kestää vääntää... ? |
|
#13
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Mikä ei aukea metrin varralle aukeaa yleensä kahden tai kolmen metrin varrella. Mulla oli volkkarin 2,5 tdi:llä oleva auto josta jakopäätä auottiin moneen kertaan hihnapyörän vuoksi. Momentti siinä on vissiin hieman pienempi kuin toyotassa, ja silti tällainen heikkokätinen asentaja joutui availemaan pulttia kahden metrin vesijohtoputkella.
|
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| 4Runnerin omistajat tänne | Daddy's Toy | Chit-Chat | 34 | 12.10.2022 09:51 |
| Suzukin omistajat tänne | Suzukisj410K | Chit-Chat | 260 | 17.06.2015 12:01 |
| Pehmolelukoiran omistajat tänne!!! | baxxter | Chit-Chat | 16 | 24.05.2013 20:27 |
| Jeepin Omistajat Tänne | KössiKenguru | Chit-Chat | 114 | 03.10.2012 19:02 |
| BULLTERRIERIN omistajat tänne! | Urbancityboy | Chit-Chat | 14 | 20.09.2009 18:30 |