Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 19.01.2019, 10:36
Mika_T Mika_T ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: N/A
Viestit: 1.778
Perusasetus

Siitä puhaltimen ja itse lämmityslaitteen välistä lähtee sellainen suurehko muovinen putkikanava irti parilla ruuvilla josta pääsee käsiksi lämmityslaitteen sisuksiin. Ensin vaan hanskalokeron kansi irti.
Exästä puhaltelin ilmastoinnin asennuksen yhteydessä myös paineilmalla sitä lämmitinkennoa auki vaikka ei siellä juuri mitään roskia ollut.

Jos autossa on ilmastointi niin ensin pitää irrottaa konehuoneen puolelta jäähdytyskennoon menevät putket. Parilla 6mm pultilla kiinni. Samalla tietysti kaasun karkaa taivaantuuliin jos siellä jotain on tallessa.

Mutta varsinkin jos puhaltimen johtoja on rävelletty niin kokeile miten puhaltaa kun kääntelee johtojen napaisuutta eestaas. Siinä on huomattava ero puhallustehossa kun moottori pyörii oikeinpäin.
puhallinsiipien kätisyydelläkin on suuri merkitys, mutta jos moottori on ostettu valmiina pakettina siipipyörän kanssa niin voisi olettaa että se siivikkokin on oikea.


Viimeksi muokannut Mika_T : 19.01.2019 10:43
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 19.01.2019, 23:04
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mika_T Näytä viesti
.

Mutta varsinkin jos puhaltimen johtoja on rävelletty niin kokeile miten puhaltaa kun kääntelee johtojen napaisuutta eestaas. Siinä on huomattava ero puhallustehossa kun moottori pyörii oikeinpäin.
puhallinsiipien kätisyydelläkin on suuri merkitys, mutta jos moottori on ostettu valmiina pakettina siipipyörän kanssa niin voisi olettaa että se siivikkokin on oikea.
Hodarissa puhaltimen "siipiä" ei saa asennettua väärinpäin.

toki onhan se mahdollista, että siipipyörä on väärä; siis väärinpäin pyörivälle....
Tai koko on väärä. (siis joko liian halkaisija tai pituus liian pieni)

Jos sinulta löytyy järeä virtamittari, niin mittaappa paljonko moottori ottaa virtaa täydellä teholla. (muistaakseni hodarin puhallin ottaa noin 10 Amppeeria, vai oliko jopa yli, siis ei kannata yrittää mitata virtaa alle 10 A virtamittarilla, sais olla 20 A- taikka enemmän...)

Jos tarvitset vertailutietoa, niin voin mitata tuon moottorin ottaman virran. (Pihtivirtamittarilla, alue muistaakseni 600 A)

p.s eihän ole 24 Voltin moottori? (googleta sen puhaltimen osanumero, jos löytyy)
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 20.01.2019, 16:04
Mika_T Mika_T ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: N/A
Viestit: 1.778
Perusasetus

Tarkoitinkin että tarvikesiivikko voi olla ihan mitä paskaa vaan. Jopa vääräkätinen.
Noista vinkuintialaisista tarvikeosista kun ei koskaan tiedä...
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 21.01.2019, 18:12
kuha:n Avatar
kuha kuha ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 29.10.06
Sijainti: Hartola
Viestit: 333
Perusasetus

Hihnapyörän mutteri


Milläs ootte kampiakselin hihnapyörän mutterin saanut auki kun ei metrin varrellakaan aukee help.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 21.01.2019, 18:27
jmk jmk ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 08.11.15
Sijainti: Miehikkälä
Viestit: 1.453
Perusasetus

Muutamana päivänä crc tai vastaava ja sit saattaa lähteä...onks moottori rikki, jos ei niin startilla lähtee mut voi lähteä jotain muutakin mukaanjoten jos kokeilet niin varovasti
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 22.01.2019, 10:03
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 5.965
Perusasetus

Otin nyt irti lasinpesimen moottorin piuhan kun letkutkin on tukittu. Ei ainakaan nyt käryä pesuneste niin paljoa, tosin pakkastakin on 22 joten ei paljo lasia tarvii pestä.

Koviin pakkasiin liittyen. Tänä aamuna mittari näytti -22,9C. Auto ollut lohko ja sisätilan lämmittimellä toista tuntia. Käytin autoa ennen liikkeelle lähtö vajaan 10 minuuttia. Liikkeelle lähtö oli melko nihkeää, ei meinaa kiertää eikä kulkea eteenpäin kunnolla. Vähän parani jonkin ajan päästä mutta motarille ei ollut asiaa. Nilkutin pikkutietä huoltsikalle ja diesel 100 tankkiin. Korkkia avatessa oli jonkin verran alipainetta. Tankkasin samalla tankin täyteen (30l) ja heti kun käynnistin huomasin että käy paremmin. Tuskin vielä diesel 100 suonissa joten olisiko joku huohotus tukossa? Missä ne sijaitsee, onko muilla ollut vastaava ja mikä on ollut ratkaisu.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 22.01.2019, 11:25
rattimies rattimies ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 21.07.09
Sijainti: Ingå
Viestit: 348
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mikjus Näytä viesti
Koviin pakkasiin liittyen. Tänä aamuna mittari näytti -22,9C. Auto ollut lohko ja sisätilan lämmittimellä toista tuntia. Käytin autoa ennen liikkeelle lähtö vajaan 10 minuuttia. Liikkeelle lähtö oli melko nihkeää, ei meinaa kiertää eikä kulkea eteenpäin kunnolla. Vähän parani jonkin ajan päästä mutta motarille ei ollut asiaa. Nilkutin pikkutietä huoltsikalle ja diesel 100 tankkiin. Korkkia avatessa oli jonkin verran alipainetta. Tankkasin samalla tankin täyteen (30l) ja heti kun käynnistin huomasin että käy paremmin. Tuskin vielä diesel 100 suonissa joten olisiko joku huohotus tukossa? Missä ne sijaitsee, onko muilla ollut vastaava ja mikä on ollut ratkaisu.
Mulla oli vähän vastaavaa aikoinaan hzj:ssä. Saattoi puutua kovalla pakkasella ja alkaa vähän röpöttämään. Paikallaan käyttämällä taas vähän parani. Vaihdoin silloin autoon kaikki pa-letkut, suodattimen, tarkastin ja putsasin tankin sihdin ja mittasin että pa-lämmitin suodattimen jalassa toimii. Tuntui että ilmaa saa jostain tai että polttoaine liian sakeaa tms... lopulta syy löytyi syöttöpumpussa olevasta solenoidista. Tämän kun olin vaihtanut uuteen niin vika poistui. Vika ilmaantui vain pakkasella ja mitä kylmenpää niin sitä todennäköisemmin tuli oireita. Samalla kun solenoidi oli irti, tarkastin ja putsasin sen minikokoisen sihdin siinä pa-pumpulla solenoidin alla.

Viimeksi muokannut rattimies : 22.01.2019 11:28
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 22.01.2019, 11:02
kuha:n Avatar
kuha kuha ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 29.10.06
Sijainti: Hartola
Viestit: 333
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jmk Näytä viesti
Muutamana päivänä crc tai vastaava ja sit saattaa lähteä...onks moottori rikki, jos ei niin startilla lähtee mut voi lähteä jotain muutakin mukaanjoten jos kokeilet niin varovasti
Kiitos vinkistä

Kone on autotallin lattialla täytyy koittaa liuotta vitosen männän helma kadonnut
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
4Runnerin omistajat tänne Daddy's Toy Chit-Chat 34 12.10.2022 09:51
Suzukin omistajat tänne Suzukisj410K Chit-Chat 260 17.06.2015 12:01
Pehmolelukoiran omistajat tänne!!! baxxter Chit-Chat 16 24.05.2013 20:27
Jeepin Omistajat Tänne KössiKenguru Chit-Chat 114 03.10.2012 19:02
BULLTERRIERIN omistajat tänne! Urbancityboy Chit-Chat 14 20.09.2009 18:30


Sivu luotu: 11:13 (GMT +2).